מחקר חדש חושף: כך תכינו תרד בלי לפגוע ביתרונות הבריאותיים שבו
נוגד החמצון, לוטאין, שנמצא בתרד יכול לסייע בהפחתת דלקות בתאי החיסון של הגוף. מחקר חדש חושף את הדרך הטובה ביותר להוסיף תרד לתפריט התזונה שלכם בלי להפחית את רמת הלוטאין שבו

מהי הדרך הטובה ביותר להכין תרד בלי לפגוע ביתרונות הבריאותיים שבו? האם יש לבשל אותו, לטגן אותו או לסחוט אותו? חוקרים מאוניברסיטת לינקופינג, שבשבדיה, חקרו את הנושא ופרסמו את התוצאות.



התרד ידוע בהיותו עשיר בנוגד החמצון, לוטאין. מדובר על חומר פיגמנט מסיס טבעי שמקורו בצמחים, ובמיוחד בירקות בצבע ירוק כהה. מחקרים קודמים הראו, כי הלוטאין יכול לסייע בהפחתת דלקות בתאי החיסון אצל אנשים הסובלים ממחלת לב כלילית. המחקרים מצאו גם, כי ניתן לאחסן את הלוטאין בתאי החיסון. כלומר, ניתן לבנות מאגר של לוטאין בגוף.

על מנת לבחון מהי הדרך הטובה ביותר להגדיל את צריכת הלוטאין, החוקרים ניסו שיטות הכנה שונות של תרד ומדדו את כמות הלוטאין שבו. בדומה לחומרים מזינים אחרים, רמת הלוטאין נפגעת עם החשיפה לחום ושיעורי נוכחותו בתרד יפתחו. המחקר מצא, כי משך החימום משפיע על רמת נוגד החמצון, כאשר מבשלים תרד. ככל שהתרד מבושל, כך נשמר פחות לוטאין. אותה תהליך מתרחש גם בטיגון של תרד: חלק גדול מהלוטאין נהרס לאחר שתי דקות בלבד.



כמו כן, נמצא שהלוטאין משתחרר כשמחממים תרד במיקרוגל. משמעות הדבר היא, כי במידה מסוימת המיקרוגל מפצה על אבדן הלוטאין במזון מבושל.

החוקרים הגיעו למסקנה, כי הדרך הטובה ביותר להשיג את הלוטאין היא לא לבשל את התרד כלל. לדבריהם, כדאי להכין ממנו מיץ, להוסיף שומן ממוצרי חלב, כגון שמנת או יוגורט. כשהתרד חתוך לחתיכות קטנות יותר לוטאין משתחרר מהעלים והשומן מגביר את מסיסות הלוטאין בנוזלים. כך ניתן ליהנות מהיתרונות של התרד באופן מרבי.  

  


YOU MIGHT ALSO LIKE