ממחר דיאטה: מעוניינים לרדת במשקל? 5 תבלינים פשוטים שיש לכולנו בבית יכולים לעזור לכם
הם בעלי ערך תזונתי גבוה, מלאים ביתרונות בריאותיים, ובעיקר מסייעים בירידה במשקל. כדאי שתכירו את חמשת התבלינים שישדרגו את התפריט היומי שלכם, ועל הדרך יעזרו לכם לשמור על הדיאטה

אין ספק כי ירידה במשקל ושמירה על תזונה מאוזנת ובריאה היא משימה לא פשוטה, בעיקר בימים בהם כולנו מבלים שעות וימים בבית. גם אם כבר הצלחתם להוריד מעט במשקל, לא פשוט לשמור על התוצאה. לאחרונה, תזונאים חושפים כי באמצעות שימוש בכמה תבלינים פשוטים, ניתן לשמור על משקל מאוזן, ואף להוריד כמה קילוגרמים מיותרים. 

כאשר מנסים לשמור על תפריט מאוזן ובריא פעמים רבות נרגיש כי אנו מוותרים על טעמים טובים ועזים. החדשות הטובות הן, שלא רק שאפשר להשתמש בתבלינים, אלא רצוי. אחת השיטות המומלצות על ידי תזונאים ודיאטנים חושפת כי כל מה שעליכם לעשות הוא להשתמש בתבלינים הנכונים. 

תבלינים לא רק מוסיפים טעם, צבע וריח למנות שלנו, אלא הם מחזיקים בלא מעט ערך תזונתי ויתרונות בריאותיים חשובים. חלקם המשמעותי של התבלינים אף בעל ערך תזונתי נמוך, ואם זה לא מספיק מעודד, חלקם אף מסייעים לירידה במשקל 

 

5 תבלינים שיעזרו לכם לרדת במשקל:

1. כורכום

הכורכום הוא לגמרי הסופרסטאר של התבלינים. הוא בשימוש כמעט יומי בכל מטבח בעולם, ובשנים האחרונות אף הפך לאהוב במיוחד, כאשר המודעות סביב היתרונות הבריאותיים הרבים שלו עלתה משמעותית. למעשה, הוא נחשב לאחד מהתבלינים הבריאים, בעיקר בזכות החומר הפעיל שבו אשר נקרא כורכומין. מחקרים רבים מעידים כי התבלין מסייע בבעיות במערכת העיכול, מפחית את רמת הכולסטרול, משכך כאבי מפרקים, ואף מסייע בשריפת שומן. במילים אחרות, יעיל בהורדה במשקל. כורכום גם ידוע בשל ערך קלורי נמוך, ולכן, אל תתביישו, השתמשו בו, והרבה. 

2. קינמון

הקינמון הוא תבלין מושלם, הוא מתאים כמעט לכל דבר, תבשילים, מאכלים שונים, וכמובן, משקאות. בזכות הטעם הארומטי והמתקתק שלו הקינמון אף מחליף פעמים רבות את הסוכר. היתרון המהותי שלו הוא שהוא תורם לשמירה על משקל תקין בזכות התערובת הייחודית שבו אשר נקראת סינאמאלדהיד. אותה תערובת אך מסייעת לשריפת שומן בגוף, ממש כמו בזמן פעילות גופנית. בנוסף, הקינמון יעיל בהפחתת שומנים, סוכר וכולסטרול בדם. 

3. זרעי חרדל

רובנו מכירים את החרדל כממרח בצנצנת או בשפופרת. אך כדאי שתכירו את זרעי החרדל. הזרעים בעלי טעם חרפרף ומיוחד, והם משדרגים כל מנה או תבשיל. זרעי החרדל בעלי ערך תזונתי גבוה במיוחד, דלי קלוריות, ומכילים מגוון ערכים בריאותיים חשובים כגון אבץ, אומגה 3, מגנזיום, ברזל, סיבים תזונתיים, סידן, נוגדי חמצון אשר מסייעים במניעת מחלות, ועוד. המינרלים הנמצאים בזרעים תורמים לחילוף חומרים מהיר ויעיל יותר, מה שבהחלט משחק תפקיד בירידה במשקל. 

4. פלפל שחור

כולנו משתמשים בפלפל מדי יום, אך האם ידעתם שהוא מסייע לירידה במשקל? הפלפל מכיל תרכובת ייחודית בשם פיפרין, אשר תורמת לשריפת שומן, ואף מניעה של חידוש תאי שומן בגוף. התוצאה? סיוע יעיל לירידה במשקל. 

5. פלפל חריף

הפלפל החריף מגביר את חום גופנו, ובכך הוא מאיץ את חילוף החומרים. בנוסף, החומר הפעיל אשר קיים בפלפל מעניק לו יתרונות בריאותיים חסרי תקדים כגון מניעה של מחלות לב, שיפור השינה, ואף יתרונות אנטי-בקטריאליים ואנטי-דלקתיים. 


YOU MIGHT ALSO LIKE