אצא לי השוקה: בכמה אכילה של פירות וירקות מצמצמת את הסיכון לסרטן השד?
החוקרים סבורים, כי בחירה בתפריט תזונה מאוזן ובריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על הסיכון לפתח סרטן שד ועל הסיכון למוות מהמחלה

אכילה של פירות וירקות יכולה להפחית ב-20 אחוז את הסיכון לסרטן השד. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. החוקרים סבורים, כי צמצום בארוחות עתירות שומן והעדפה של מזון מן הצומח יכולים לחתוך את הסיכון באופן משמעותי.



במסגרת המחקר, שנמשך שני עשורים, בדקו החוקרים 50,000 נשים בריאות לאחר גיל המעבר. כמעט מחציתן התבקשו להפחית את צריכת השומן שלהן ב-20 אחוז ולצרוך לפחות מנה אחת ביום של פירות, ירקות ומים. החוקרים מצאו, כי הסיכון שלהן למוות מסרטן השד ירד ב-21 אחוז.

לדברי החוקרים, מדובר על המחקר העיקרי הראשון שמוכיח שדיאטה בריאה ועשירה בפירות ובירקות יכולה לסייע לנשים להפחית בחמישית את הסיכון לסרטן השד ולהגן עליהן מפני מוות מהמחלה. התזונה המאוזנת שתכננו החוקרים היא אחד הצעדים שיש לנקוט בדרך למתינות שמובילה אל היתרונות הבריאותיים שניתן לצבור.



לדברי החוקרים אימוץ תכנית תזונה טובה יכולה לקצץ בשיעור מקרי סרטן השד וליצור חיסכון מסיבי בעלויות שירותי הבריאות. המחקר מספק ראיות חזקות לכך של הנשים לאחר גיל המעבר, שלא סבלו מסרטן השד, עשויות להפחית את הסיכון שלהן למות מהמחלה לאחר מכן. זאת, כאמור, באמצעות בחירה בצריכה של תזונה בריאה, מופחתת שומן ועשירה בפירות, ירקות ודגנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE