עוגת גבינה אפויה
עוגת גבינה קלאסית עם טוויסט קטן של רוטב קרמל
30 דקות
שעתיים וחצי

מה צריך?

תבנית בקוטר 24 ס"מ

לבסיס:

כוס וחצי (150 גרם) ביסקוויטים טחונים לפירורים

50 גרם שקדים מולבנים טחונים דק

70 גרם חמאה מומסת

למלית:

675 גרם גבינת שמנת 30%

250 גרם גבינה לבנה 5%

1 כוס סוכר

4 ביצים בגודל L

1 כפית תמצית וניל

1 כף מיץ לימון סחוט טרי

לציפוי:

400 גרם שמנת חמוצה

1/3 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל

1 כפית מיץ לימון סחוט טרי

לרוטב קרמל:

1 כוס סוכר חום

1/2 כוס חמאה

1/4 כוס חלב או מים

1 כפית תמצית וניל

 

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-320 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה בבסיס ובשוליים.

2. להכנת הבסיס: מערבבים יחד בקערה ביסקוויטים טחונים, שקדים טחונים וחמאה מומסת לתערובת פירורית. מעבירים לתבנית האפייה ומהדקים היטב לבסיס לשכבה אחידה. מעבירים למקפיא בזמן שמכינים את מלית הגבינה.

3. להכנת המלית: בקערת המיקסר עם וו גיטרה מערבלים את 2 סוגי הגבינות. מוסיפים את הסוכר ומערבלים היטב. מוסיפים את הביצים, בכל פעם ביצה אחת בלבד - מערבלים היטב עד להטמעה ורק אז מוסיפים את הביצה הנוספת. מוסיפים את תמצית הווניל ומיץ הלימון ומערבלים שוב. בעזרת מרית מוודאים כי התערובת חלקה לחלוטין.

4. מניחים תבנית אפייה קטנה בתחתית התנור ויוצקים לתוכה מים רותחים (ליצירת סביבה עשירה באדים). יוצקים בעדינות את מלית הגבינה על גבי הבסיס שהתקרר ומעבירים לתנור. אופים כ-60 דקות, ועד שהעוגה מתייצבת מעט בשוליה, אבל עדיין רוטטת.

5. בזמן שהעוגה נאפית מכינים את הציפוי: בקערית מערבבים יחד שמנת חמוצה, סוכר, תמצית וניל ומיץ לימון. מוציאים את העוגה מהתנור ובזהירות רבה מצפים אותה. בעזרת מרית מיישרים את פני הציפוי. מחזירים לתנור לעוד 10 דקות של אפייה. מוציאים מהתנור. העוגה תהיה עדיין רוטטת ולא יציבה, וזה בסדר. במהלך הקירור היא תתייצב. מצננים לטמפרטורת החדר. 

6. להכנת רוטב קרמל: שופכים את הסוכר החום, החמאה, והחלב לתוך סיר בינוני בעל תחתית עבה ומביאים לרתיחה, על חום בינוני. מבשלים על להבה בינונית ומערבבים עד שהסוכר מתעבה והגרגרים נעלמים והופכים לרוטב, הבישול יימשך דקה או שתיים. מכבים את האש ומוסיפים את תמצית הווניל, מערבבים היטב.

7. עכשיו נשאר רק למזוג את הרוטב בעזרת כף על העוגה (כמו בתמונה), לא לכסות את העוגה ברוטב.

מכסים את העגה בניילון נצמד (שלא יגע בעוגה) ומעבירים למקרר ללילה שלם.

YOU MIGHT ALSO LIKE