מרשמים מהטבע: 5 מזונות שירחיקו אתכם מהרופא
מחלות חורף יכולות לשבש את אורח החיים והשגרה שלנו, אך ניתן למנוע אותן די בקלות, באמצעות כמה מזונות שיש לכולנו במטבח. במיוחד לקראת החורף: הנה הרשימה המלאה

מחקרים רבים מראים כי אדם ממוצע יחלה פעמיים לארבע בשנה, כאשר הסיכוי לחלות תלוי במידה רבה בתפקוד המערכת החיסונית שלכם. גורמים רבים משפיעים על כך, כגון לחץ, מחסור בשינה, דיאטה לקויה ועוד. תזונה עשירה, מאוזנת, ובריאה, יכולה לעזור. הנה כמה מזונות מרכזיים: 

מזונות חיים

למה הכוונה? ובכן, מזונות חיים הם למעשה מזונות המכילים כמות גבוהה במיוחד של חיידקים פרוביוטיים כגון יוגורט, קפיר, ממרח מיסו, כרוב כבוש, משקה קומבוצ׳ה, ועוד. כמובן שניתן גם לצרוך תוספי מזון רלוונטים.

כורכום

יעיל במיוחד במניעה של מחלות חורף שונות, ונקרא, ולא סתם, האנטיביוטיקה של הטבע. הכורכום הינו אנטי סרטני, אנטי בקטריאלי, ואנטי פטרייתי. הוא מכיל כמויות אדירות של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. 

ספירולניה

מזון על לכל דבר ועניין. עשירה במיוחד בחלבון וערכים תזונתיים גבוהים. למעשה, מדובר באצה ייחודית, עמוסה מינרלים, כלורופיל, אנזימים, ועוד. כל אלה ועוד תורמים לחיזוק משמעותי של המערכת החיסונית, ניקוי הגוף, ותחושת חיוניות גבוהה יותר. ניתן לרכוש קפסולות ספירולינה קפואה ולהוסיף לשייקים. כמובן שניתן לרכוש גם בתור אבקה או כדורים. 

ויטמין c

מחזק את המערכת החיסונית ומקצר את זמן המחלה. מזונות עשירים בויטמין זה הם כרוב, כרובית, גמבה, עגבנייה, תות שדה, אננס, קיווי, ועוד מגוון רחב של פירות וירקות. גם כאן, ניתן לרכוש תוסף תזונה ייעודי כאשר ההמלצה היא בין 500 ל-1000 מ״ג ביום. 

תה ירוק

תה ירוק מתדלק את הגוף שלנו בנוגדי דלקת טבעיים, חזקים ויעילים במיוחד. כמו כן, בתה הירוק ישנם מרכיבים שונים אשר עוזרים בהגברת ייצור תאי מערכת חיסון אשר תפקידם הוא להגן על הגוף מפני מחלות, ומחלות חורף בפרט. 



YOU MIGHT ALSO LIKE