עולים לרגל לקפה לנדוור בסנצ'רי סיטי
רשת המסעדות "קפה לנדוור" הצליחה לשבות את לב הישראלים בארץ בזכות תפריט מנצח, קפה באיכות גבוהה וקינוחים שאי אפשר לעמוד בפניהם. ב-2018 נפתח הסניף הראשון של המסעדה בבוסטון ובאוגוסט השנה נפתח סניף נוסף בלוס אנג'לס במרכז הקניות בסנצ'רי סיטי ובעקבות ההצלחה מתכנן הזכיין פתיחת מסעדה נוספת בוואלי

מתגעגעים לארוחות הבוקר הישראליות? כאלו המגיעות עם סלט ישראלי חתוך דק, סנדוויצ'ים מלאים בכל טוב בתוך לחם טרי-טרי שרק יצא מהתנור, שקשוקה עם שתי ביצים ובצד סלט ירקות מרהיב, בנדיקט סלמון עם בריוש, ביצים עלומות, גבינת שמנת, סלמון מעושן וסלט ירקות גינה. 

 

אם כן, אתם לא צריכים עכשיו לחכות עד ביקור המולדת הבא שלכם. ביקור במסעדת קפה לנדוור (Café Landwer) בסנצ'רי סיטי, יחזיר אתכם לשעה קלה וקסומה לישראל, כולל הטעמים, הריחות והמנות הנדיבות. המסעדה נפתחה במול המפורסם שעל שדרות סנטה מוניקה רק באוגוסט השנה, אך המקום כבר שוקק חיים עם סועדים שמגיעים לארוחות בוקר, צהריים וערב, רבים מהם מגיעים לשם במיוחד עבור סעודה במסעדה ולא על מנת לבקר במול. עובדה זאת לבדה, יכולה לספר לכם הרבה על "קפה לנדוור" והחוויה הקולינרית שהמסעדה מציעה. 

זוהי המסעדה הראשונה של הרשת הישראלית המפורסמת שנפתחה בלוס אנג'לס ומי שאחראי להבאתה לכאן הוא אמיר, בן מהגרים שנולד וגדל אל תוך עסקי המסעדות בזכות אביו. "כשאבי היגר לפנסילבניה ב-1988, ללא אנגלית בלי להכיר אף אחד, הוא החליט לפתוח פיצריה ואחר כך פתח עוד שלושה, בהמשך הוא פתח את "דאנקין דונאטס" ולאחר מכן פתח עוד מסעדות ברשת. הוא היה הראשון שפתח סניף של דאנקין דונאטס בבית מלון ואחר כך בתחנת דלק.  אני תמיד הייתי שם, עבדתי במסעדות ולמדתי המון מאבי ותוך כדי עבודה".

כשמלאו לאמיר 20 הוא החליט שהוא כבר בשל לפתוח בעצמו מסעדה ולנהל אותה. הבחירה נפלה על ג'וני רוקט. אמיר הצעיר הרים טלפון למשרדי החברה בקליפורניה ביום שני ולמחרת היום כבר טס להיפגש עם מנהלי ובעלי הרשת. הם התרשמו מניסיונו העשיר של הצעיר והחליטו לתת לו זיכיון לפתוח את המסעדה בפנסילבניה. 

"החלום שלי היה תמיד לעבור ללוס אנג'לס אבל לא יכולתי לעזוב כשרק פתחתי מסעדה והייתי צריך לנהל את העסק" מספר אמיר. לאחר שהצליח להפוך את המסעדה שלו לסיפור הצלחה מסחרר בפנסילבניה, הוא היה מוכן להרפתקאה הבאה שלו, הוא חיפש קונספט מוצלח לפתח וההזדמנות הגיעה ממש בזמן. "חבר שלי התקשר אלי יום אחד ואמר לי שאני חייב לבדוק מסעדה בבוסטון בשם קפה לנדוור. טסתי לשם, טעמתי את האוכל והבנתי שמדובר במשהו מיוחד במינו והיה ברור לי מייד שזאת המסעדה שאני רוצה לפתוח בלוס אנג'לס. מאוד בטחתי במותג וגם ידעתי איך אנשים מרגישים לגבי קפה לנדוור בישראל ועד כמה שהוא פופולארי שם".

הקורונה עיכבה קצת את הפתיחה, אבל לאחר שהחיים נראו כחוזרים למסלולם, המסעדות נפתחו שוב לסועדים וההגבלות הוסרו, פתח אמיר את המסעדה ב-30 באוגוסט. שני שפים ישראלים משופשפים, ניב ומור נבחרו בקפידה וביחד הם מוציאים מהמטבח יצירות קולונריות שגורמות לסועדים רבים לשלוף את הטלפונים, לצלם ואז למהר להעלות לאינסטגרם או פייסבוק.

המסעדה המעוצבת בסגנון רטרו יפיפה וקשה לחלוף על פניה מבלי לעצור ולרצות להיכנס פנימה. ניכר שמחשבה רבה הושקעה בעיצוב המקום, מדלת הכניסה הכתומה ועד החלונות הגדולים המשקיפים אל עבר המול, הריצוף עם הצורות הגיאומטריות, התאורה והעציצים הירוקים. המסעדה אוורירית ומאוד מרווחת ובעל ניחוח אירופאי למרות שהתפריט עצמו הוא בעיקר מזרח תיכוני. תוכלו לבחור בין ישיבה על כיסאות או דרגשי ישיבה נוחים מעור כתום המעוצבים בחצי סהר. מספר מקומות ישיבה נמצאים גם מחוץ למסעדה מאחורי סידור עציצים ירוק המשמש כמחיצה בין המסעדה והקונים במול.

אבל המסעדה, עד כמה שהיא יפה, לא היתה מצליחה כל כך אילולא התפריט שלה. "ישראלים זהו קהל שיודע היטב איך הוא אוהב את האוכל שלו ולכן כשפתחנו חיכיתי לראות מה יהיו התגובות שלו, אלו ביקורות אקבל. להפתעתי ושמחתי, מאז שפתחנו לא קיבלתי מעולם תלונה על האוכל, נהפוך הוא. כולם מאוד מתלהבים. אני מייבא את גרגירי החומוס והקפה מישראל. הטעמים הם אותנטיים, בהתאם למאכלים ברשת המסעדות בארץ. זה משהו שמאוד הקפדנו עליו כי כשאתה פותח סניף של רשת מסעדות, חשוב מאוד להקפיד שהטעמים יהיו אותם טעמים".

התפריט העשיר מציע מגוון רחב של סלטים: סלט מזרח תיכוני עם גבינת פטה, עגבניות, פלפלים אדומים וצהובים, מלפפונים, צנוניות ותבלינים כזעתר, סומאק ומטבל לימון נענע, סלט עוף, סלט חצילים עם טחינה, מספר סוגי שקשוקות לכל טעם: שקשוקה מזרח תיכונית עם חצילים, חלומי שקשוקה עם גבינת חלומי ותרד, סיניה שקשוקה עם חתיכות קבב, ושקשוקה טבעונית עם כדורי בשר טבעוניים. ארוחת בוקר טבעונית: אומלט מקמח קינואה וחומוס מוגש עם טחינה וסלסה, חצילים, מטבוחה, גווקמולה, סלט, יוגורט טבעוני עם פירות יער וריבה ופיתה, קערת הסאיי, סמות'י, פלאפל בפיתה. צלחות חומוס: עם פטריות, ארטישוק ירושלמי, קבב, שווארמה עם לחם פוקצ'ה (גם טבעונית) ועוד.

ברשימת המשקאות ב"קפה לנדוור" תמצאו שייקים למיניהם כמו סמות'י פירות, מילק שייק בטעם ונילה, נוטלה או אוריאו ושייק מזרח תיכוני הכולל טחינה, בננה, תמרים, דבש וחלב, סוגים שונים של תה חם וקר וגולת הכותרת-  הקפה שמיובא מישראל טעים להפליא. תוכלו לבחור מבין רשימה ארוכה של סוגי קפה: קפוצ'ינו, קורטאדו, אספרסו, מאצי'אטו, מאטצ'ה לאטה, אמריקנו, קפה טורקי, ניוטלה לאטה ועוד. 

 

מעניין לראות את המסעדה מלאה סועדים במשך כל שעות היום כשנזכרים כשרק לפני שנה המסעדות חוו משבר קשה כל כך, בעיקר אלו שפנו לסועדים שישבו בהן ולא יקחו ב"טייק-אאוט".

כשאני שואלת את אמיר איך הצליח תחום המסעדות להתאושש מהר כל כך מהמגיפה, הוא נותן לי קצת שיעור בהיסטוריה. "אנשים תמיד רוצים לצאת ביחד לאכול, לשבת במסעדה ולהינות מאוכל טוב בצוותא. זה היה תמיד כך לאורך ההיסטוריה, מהמגיפה הספרדית, האיבולה ועד הקורונה. מסעדות היו הראשונות להתאושש, יותר מכל ענף אחר במשק".

הוא כנראה צודק, לפחות כך נראה כשאני מבקרת במסעדה באחד מימות אמצע השבוע ומוצאת שרוב השולחנות מאוכלסים. "אני מגיעה לכאן מאז שהמסעדה נפתחה" מספרת אורית שהגיעה עם שלוש חברות לארוחת בוקר "אנחנו נפגשות כאן פעם בשבוע לארוחת בוקר ולפעמים צהריים. יש כאן אווירה מאוד נעימה והאוכל ממש טעים, הקפה מעולה והמחירים בהחלט סבירים".

נעמה, חברתה של אורית היא טבעונית והיא שמחה לציין שהתפריט כולל מבחר רחב של מנות טבעוניות. היום היא הזמינה את האומלט עם הקינואה והחומוס המוגש עם טחינה, סלסה, חצילים, סלט ויוגורט עם פירות יער ופיתה. "בכל פעם אני מזמינה משהו אחר והאוכל הוא חבל על הזמן. אני ממליצה במיוחד על השקשוקה, כדורי הבשר הטבעוניים והחומוס עם הפטריות".

לא רק ישראלים הספיקו לגלות את המקום אלא בכלל, בני הקהילות השונות בעיר. למרות שהמסעדה מתמחה בעיקר במנות המוכרות לנו הישראלים מהבית כמו פלאפל, שווארמה, קבב, שניצל ועוד, אפשר למצוא שם גם מבחר פסטות: פסטה ברוטב עגבניות ובאסיל, עם פטריות ורוטב קרם, עם עוף ופסטו, המבורגרים (גם טבעוניים) וגם קינוחים מדהימים כמו עוגת גבינה, עוגת שוקולד חמה עם גלידת ונילה, סורבה מנגו עם פירות יער, באבקה שוקולד, באבקה, חלווה ועוד. בחנוכה הקרוב, מבטיח אמיר, הוא יוסיף לתפריט גם סופגניות.

למסעדות חדשות לוקח בדרך כלל זמן להתבסס, להתחבב על הקהילה, למשוך קהל ולהפוך למקום מפגש קבוע עבור חלק מהסועדים. "קפה לנדוור" הצליח לעשות את זה תוך פחות משלושה חודשים, למשוך קליינטים חדשים מדי יום ולזכות כבר בקהל סועדים קבוע. התוכנית של אמיר עכשיו היא לפתוח סניפים נוספים של המסעדה. היעד הבא: הוואלי. 

והפתעה קטנה עבור קוראי Hebrew News: הנחה בסך 10% ממחיר הארוחה עם ציון המשפט: "It’s Peachy". 

רוצים להציץ בתפריט המלא? בקרו באתר הבית:   https://www.landwercafe.com 

10250Constellation Blvd, Century City, CA 90067  

424-313-8116

 

מה אומרים הלקוחות

המסעדה שנפתחה רק בסוף אוגוסט, כבר זוכה לביקורות מצויינות בקרב הסועדים המעלים את רשמיהם ב-YELP ולחמישה מתוך חמישה כוכבים. 

רבקה א. 

מדהים! המגוון ומספר המנות הטבעוניות הינו כל כך נרחב! כל האופציות הן סופר טעימות וטריות. התחלנו עם צלחת המתאבנים, ארוחת הבוקר, והסלטים הכל היה ממש מושלם! הקפה היה טעים וטרי. המקום מאוד 'שיק', הצוות היה ידידותי והשירות היה מהיר – הם גם לא מזרזים אותך לצאת עם תום הארוחה שזה נהדר. הייתי אומרת שזוהי בהחלט אחת משלוש מסעדות נבחרות ומובילות בסנצ'רי סיטי.

קרלי אי. 

תגיעו בשביל החומוס ותשארו בשביל כל השאר. לוקיישן מצויין ואוכל נהדר וטרי. לא יכולה לחכות לחזור לשם.

קימברלי ג'י

איזה מקום נהדר! בדיוק מה שהמול בסנצ'רי סיטי היה זקוק לו. אהבתי את החומוס ואת הסלט הלבנוני.

לוגן פי

החלטתי לנסות את קפה לנדוור וזכיתי לטעום את האוכל הטוב ביותר שאכלתי אי פעם. אם אתם אוהבים חומוס אתם צריכים לנסות את החומוס שלהם והלחם, זה היה החומוס הטוב ביותר שיצא לי לאכול. כל אייטם בתפריט היה טעים וטרי. הצוות היה חברותי ובעל המקום אפילו  בא לשולחננו על מנת לבדוק שהכל בסדר. זהו מקום שחייבים לנסות אם אתם באיזור. אחזור לשם בהחלט. הייתי שמח לתת שישה כוכבים באם זה היה אפשרי".

 

 



קצת היסטוריה


חברת קפה לנדוור הוקמה בשנת 1919 על ידי משה לנדוור שפתח בית קפה בברלין, אשר גם קלה וייצר את הקפה. בשנת 1933, עם עליית הנאצים לשלטון, עלה לנדוור לישראל והתיישב בתל אביב. הוא הקים ברחוב אלנבי את בית הקלייה לקפה הראשון בישראל. בשנת 1964 הועבר בית הקלייה לאזור התעשייה בחולון וכיום הוא משתרע על פני שטח של כ-1,000 מ"ר.

ב-1983 מכר שמואל לנדוור, בנו של משה, את בית הקלייה לקבוצת "פדרמן ובניו (אחזקות) בע"מ" והיא נמצאת בבעלותה עד היום. בשנת 2004 הוקמה רשת בתי הקפה של לנדוור, תוך כדי שיתוף פעולה של החברה וארבעה יזמים צעירים ופעילים בחיי הלילה התל אביביים ואושיות מוכרות: ניר כספי, סטפן יוקוביץ', אורן מאור ועופר קורן. נכון להיום לרשת בתי הקפה "לנדוור" 80 סניפים בישראל, ביניהם מספר סניפים כשרים וסניף כשר למהדרין בירושלים. "הרעיון שלנו היה להחיות מותג שיש לו מורשת כה גדולה" אומר כספי. 

ב-2018 החליט כספי לעבור לארה"ב עם משימה חדשה: לפתח ולהרחיב את מותג קפה לנדוור בצפון אמריקה. "ההשראה שלי היא לראות אנשים מרקע ותרבויות שונים מתכנסים סביב האוכל והחוויה שאנו מציעים. המטרה היא ליצור את החוויות והאחדות הזאת בכל רחבי ארה"ב וצפון אמריקה"  סיפר כספי. המסעדה הראשונה בצפון אמריקה נפתחה בבוסטון, בטורונטו (שלושה לוקיישנים) ובמסצ'וסטס (שלושה לוקיישנים). כספי חי עם אשתו וארבעת ילדיהם בניוטון מסצ'וסטס.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE