מחזירה את הטבע לגוף
רגע לפני תקופת החגים העמוסה בארוחות ובקלוריות, התזונאית קארין אדוני בן דוד משיקה סדרה מיוחדת של תוספי תזונה שיעזרו לכם לעכל את האוכל טוב יותר, להפסיק לנשנש בין הארוחות ובלילות, להחזיר איזון לגוף ופשוט להרגיש טוב יותר עם עצמכם. ראיון חג בריא במיוחד

מנטורית התזונה קארין אדוני בן דוד כבר מזמן הפכה לאוטוריטה בכל הקשור לעולם הוולנס והבריאות. החברה שלה CLEAN DIET מסייעת לאלפי נשים ברחבי ארצות הברית לא רק לרדת במשקל, אלא גם לחיות חיים בריאים יותר, להרגיש אנרגטיות יותר ועם דימוי גוף חיובי.
פלטפורמות המדיה שלה גדלות ללא הפסקה, ובאינסטגרם היא משתפת את אורח חייה, טיפים בתזונה והמלצות על מוצרי בריאות שונים ליותר מ-50 אלף עוקבים. בנוסף, היא משתתפת דרך קבע בתוכניות אירוח בערוצי הטלוויזיה האמריקאים השונים, ולאחרונה הוציאה 2 ספרי מתכונים מצויינים: The Recipe Book עם מתכוני אוכל מזינים וספר קינוחים מעולה: The Dessert Book- Sweet Bites המציג מבחר גדול של קינוחים ללא גלוטן, קיטו, או טבעוניים.
עכשיו קארין יוצאת עם סדרת תוספי מזון מבוססי צמחים, תבלינים וויטמינים עם פורמולה מיוחדת שיהפכו אותנו בריאים יותר.

בסדרה מככבים:
Bloat Fighter- שיעזור לכם להרגיש בנוח עם הבטן, מוריד נפיחות בטנית ומסייע בעיכול.
Craving Buster- ישים סוף לתופעת הנשנוש הבלתי פוסקת ואכילת לילה מוגברת.
Hormone Balancer- מסייע לנשים אחרי גיל 40 להתאזן שוב, להרגיש טוב ומעניק זירוז טבעי למטבוליזם.

קארין, מהיכן הרעיון ליצירת תוספי תזונה?
״אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה בעולם הדיאטה והתזונה עם המון לקוחות הבנתי מהם האתגרים הגדולים. בנוסף, יש כל כך הרבה תוספי תזונה ווטמינים בשוק האמריקאי, אבל חלקם הגדול לא ממש עובדים. אחרי מחקר ארוך הבנתי מה צריך לעשות אחרת. בלימודי הנטורופתיה שלי למדתי גם תזונה אורתומולקולרית שזה מדע הויטמינים שמלמד איך להבריא את הגוף על ידי ויטמינים; זו דרך שלא הרבה מכירים. משם יצרתי נוסחה עם מינונים מעט גבוהים יותר ממה שיש כיום בשוק, כך שהתוצאות ממש מורגשות.״

מדוע בעצם אנו זקוקים לתחליפי מזון?
״אם היינו מקפידים על תזונה נכונה דרך קבע אז לא היה צורך בתוספים. אבל בעולם שלנו היום, זה כבר ברור שהאדמה לא מספקת לנו את כל ההזנה והוויטמינים שאנו זקוקים להם, ואנחנו לא מגיעים לאכול את המגוון התזונתי הנדרש לנו. לרוב האנשים אין את הזמן לשבת ולאכול את כל הפירות, הירקות והויטמינים הבריאים שחיוניים להם. אנחנו עסוקים בענייני היום יום: עבודה, ילדים והתרוצצויות. לכן, אנחנו חיים עם חוסרים.
בנוסף, תעשיית המזון התפתחה והיום היא מלאה בסוכרים, חומרים משמרים ואוכל מעובד. הגוף שלנו לא מועדכן לכך; כשהוא מקבל את המזון הזה בכמויות גדולות הוא מתמכר אליו בצורה מהירה ויוצא מאיזון. לכן, אנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לחזור לאיזון שהיה לנו פעם בצורה די טבעית. אני מדברת על שינת לילה טובה, לקום בבוקר עם אנרגיה, להיות עם מצב רוח טוב ומוטיבציה ובלי קרייבינג (חשקים) כל הזמן לנשנושים מתוקים או מלוחים- שהם דוגמא מצויינת לירידות אנרגיה וחוסר איזון של הגוף.
העולם המודרני והמרדף אחרי קריירה, או לוח זמנים צפוף בעבודה בשגרת היום יום, מביאים אותנו למצב שאנחנו מזניחים את התזונה הנכונה ואת הבריאות שלנו. תוספי מזון נכונים יכולים לסייע ולתת לנו את הדחיפה הזאת שאנחנו צריכים כדי להגיע לבריאות מיטבית ולתמוך בגוף שלנו להגיע לאיזון שאנו כל כך זקוקים לו.״

כיצד ובאילו נושאים תוספי המזון שלך מסייעים?
״ברמה הבסיסית תוספי המזון המסורתיים מסייעים בחוסרים שיש לנו בגוף. אם הלכתם לבדיקות דם וגיליתם שיש לכם מחסור בברזל או ויטמין די אז אתם כנראה צריכים להחזיר לגוף את החוסרים.
תוספי המזון שיצרתי הם מעבר לכך. אנחנו מדברים על מגוון רחב של פורמולות של צמחים ותוספי ויטמינים שיכולים לקחת את הגוף שלנו לשלב הבא. תוספים להורדת נפיחות בבטן בבוקר, לסיוע בחשקים לסוכר וגם לאיזון הורמונלי.
אנחנו חיים בעולם שהוא רחוק מהטבע. הפורמולות של התוספים שלי בנויות מעולם הטבע והתזונה הטבעית בשילוב הרפואה המערבית. הן תומכות בעיכול טוב יותר, או מסייעות בנפיחות בבטן שנובעות מעיכול לא אידיאלי. זה סימפטום מאוד פופולרי, מכיוון שכמעט כולם סובלים מתי שהוא מפעולת מעיים לא תקינה או לא מאוזנת שמשפיעה גם על איכות השינה שלנו ועל רמת הסטרס שלנו. מערכת עיכול בריאה שמתפקדת כמו שצריך מקושרת למצב רוח טוב או מוטיבציה. למעשה 70 אחוז מהמערכת החיסונית שלנו נמצאת במערכת העיכול. מחקרים מדעיים מראים קשר ישיר בין אכילה לקויה לדיכאון וחרדה.
הצורך השני שתוספי המזון שלנו מסייעים בהם הוא קרייבינג (או החשקים) שמגיעים בדרך כלל מעולם הפחמימות המתוקות כמו: כל הסוכריות, שוקולדים, עוגיות ועוגות, ובעולם המלוחים: צי׳פסים, בייגלה, שקדים וכדומה. הקרייבינג של שניהם מגיע ממחסור באכילת חלבונים מספקת, אכילה לא מסודרת ונפילת רמת הסוכר בדם. יש גם עניין של בלוטות הטעם - אנשים שנמשכים יותר למתוק או למלוח, וגם הרגלים שבנינו לעצמנו במהלך החיים.
אני שמה לב שכמעט כל הלקוחות שלי נאבקים בתופעת הנשנושים.
האמת, גם אני; זה עקב אכילס שלי. אין מצב שאני נכנסת למזווה ולא לוקחת משהו. הנה רק לפני שהגעת לראיון הזה נשנשתי שתי חפיסות אגוזים.
ה״קרייבינג באסטר״- אחד מתוספי המזון שאנחנו יוצאים איתם עכשיו עוזר לטפל בתופעה הזו. הוא מגיע בצורת קפסולות מתאימות ובטוחות לשימוש לכולם. הם מכילים קינמון, כרום ותוספים של ויטמינים שעוזרים לאזן את רמות הסוכר בדם. זה מוריד את תחושת הצורך במתוק ומונע ספייקים של עליות וירידות של האינסולין בדם, ולמעשה שומר על סטטוס קוו ויציבות ברמות הסוכר. התוצאה: אין לך קרייבינג וצורך במתוקים, וסביר להניח שלא תשב מול הטלוויזיה אחרי שהילדים הולכים לישון ותפרק את כל המזווה.
בנוסף לקרייבינג בוסטר, חשוב ללמוד ולדעת לשבת ולאכול ארוחה מספקת ומלאה, בזמנים נכונים ובכמות הנכונה כדי למנוע נשנושים לאחר מכן.״

נדמה שזו סוגיה עם דעות שונות. אז כמה ארוחות באמת צריך לאכול ביום?
״זה ממש משתנה. אני מאמינה ש- 2 ארוחות גדולות ודשנות של בוקר וצהריים, חטיף אחר הצהרים וארוחת ערב קטנה.
אני פחות מאמינה בגישה של 6 ארוחות מלאות ביום. אני חושבת שזה משגע את המוח, אתה כל היום חושב על אוכל ומתעסק סביב זה. למי יש זמן לבשל 6 ארוחות ביום? אנחנו לא צריכים לעבוד בזה.
גם נושא הצום הוא לא משהו חדש בעולם התזונה, פשוט מיתגו אותו בשנים האחרונות. כשחושבים על זה, הגוף מטבעו זקוק להפסקה מאוכל. אם סיימתם לאכול בשש או שבע בערב אתם חייבים לתת לגוף 12-13 שעות של מנוחה, והנה, זה הצום שלכם. אני מאמינה ב להתחיל לאכול מוקדם ולסיים מוקדם.
כמובן שאסור להתעלם מהנושא של מה אתה אוכל. אם התזונה שלך לא בריאה אתה לא תהיה בגרעון קלורי ולכן לא תרד במשקל.
כמובן שכל תפריט משתנה לכל בן אדם. יכול להיות שבשנות ה-20 של חייך תזונה מסוימת עובדת אבל בשנות ה-40 זה כבר לא עובד ואתה זקוק לתפריט אחר. המטבוליזם שלנו משתנה והוא יורד מעשור לעשור, בעיקר אצל נשים כי יש להם יותר שינויים הורמונלים.״

אני מבין שיש לך תוסף תזונה מיוחד לנשים לאחר גיל 40
"כן, יצרנו את ה- Hormone Balancer - תוסף מצויין בעיקר לנשים לאחר גיל 40. בגיל הזה המטבוליזם מתחיל להשתנות: ההורמונים הנשים מתחילים לרדת, הפרוגסטרון בירידה משמעותית גם כן, המטובילים יורד וההשמנה הופכת להיות יותר בטנית. גם אם עוד לא הגענו לגיל המעבר וטרום גיל המעבר (מנופאוזה )ירידה מתחילה עוד בסוף גיל ה-30, ובגיל 40 ומעלה. האישה מתחילה להרגיש אותו על הגוף שלה ולפעמים במצבי הרוח שלה. אורח החיים של לפני גיל ארבעים - אימון וכושר, תזונה ושינה כבר לא מתאימים, משהו לא עובד. זוהי אחת התקופות הכי מאתגרות בחייהן של נשים. רבות מהן סיפרו לי שהן ממש מרגישות שהגוף שלהן בוגד בהן. ה- Hormone Balancer עשוי מפורמולה מיוחדת של צמחים המסייעים עם איזון הורמונלי ותורמים לשינה טובה יותר, מראה עור טוב יותר, וגם מאזנים את הכולסטרול.״

לסיום, איזה טיפ את יכולה לתת לקוראים שלנו כדי לשמור על תזונה נכונה במיוחד בתקופת החגים?
״יש את כל הטיפים שאתה יכול לקרוא עליהם בכל מקום, כמו לשתות הרבה מים לפני הארוחה או להתחיל את הארוחה מאכילת ירקות. אבל בסופו של דבר אנשים צריכים, במיוחד בתקופת החגים, גם להנות מהאוכל שלהם. גם אם הם רוצים לרדת במשקל אף אחד לא צריך להרעיב את עצמו. חשוב לאכול מאוזן. לא לשים לעצמכם יעדים שאתם לא יכולים לעמוד בהם.
אחת הטעויות הגדולות הן שאנשים חושבים שתזונה צריכה להיות משולמת. זו בעיני אחת הבעיות של תעשיית הדיאטה. הם מוכרים מודל אורח חיים לא הגיוני; שצריך לקום בבוקר ולשתות מיץ ירוק ואז ללכת להתאמן ואז ללכת לאכול חזה עוף עם חסה. די, מי באמת עושה את זה לטווח הרחוק, מי חי ככה. תזונה צריכה להיות מאוזנת ואוכל צריך להיות מלווה גם בהנאה. אוכל בריא יכול וצריך להיות טעים. לכן, לכבוד החג קבלו ממני מתכון לעוגת דבש.
שיהיה לכולם חג שמח!

מתכון לעוגת דבש

רכיבים:
‰ 5 ביצים מופרדות
‰ 3/4 כוס דבש
‰ 1/3 כוס שמן קוקוס
‰ 1/2 כפית סודה לשתייה
‰ 1/2 כפית אבקת אפייה
‰ 2-1/2 כוסות קמח שקדים
‰ 1/2 כפית תערובת קפה טורקי ב- 1/2 כוס מים חמים

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל- 350°F.
מערבבים את החלבונים במשך כדקה עד שהם מקציפים. מקציפים את החלמונים, הדבש, השמן, הסודה לשתייה, אבקתהאפייה והקפה.
מקפלים בעדינות את קמח השקדים לתוך תערובת החלמונים. מצרפים ביחד את שתי התערובות.
אופים 40-60 דקות, עד שהעוגה מוכנה.

ליצירת קשר:
www.karinadoni.com

לרכישת התוספים: 

http://emiilifestyle.com

 

YOU MIGHT ALSO LIKE