צמחי מרפא לקורונה: יעיל או מסוכן?
קבוצת חוקרים מבקשת לבחון האם יהיה מרפא טבעי לנגיף, בינתיים מומחים אחרים מזהירים כי מדובר בשטח רפואי בלתי מסומן

מאז ומתמיד עשו אנשים שימוש בצמחי מרפא לטיפול בווירוסים ומחלות מדבקות כגון צינון ,שפעת ואף הרפס.

אחת הבעיות היא שבארה"ב איכות הצמחים אינה תמיד הגבוהה ביותר. מה גם שאם נעשה בצמחים שימוש לא נכון, הם עלולים לגרום לתגובת יתר של המערכת החיסונית.

 

(אילוסטרציה)

בעוד מדענים ברחבי העולם ממשיכים לחפש מרפא לנגיף הקורונה, החלו מומחי בריאות סינים להמליץ על טיפולי רפואה אלטרנטיבית לנגיף - באמצעות צמחי מרפא מסורתיים.

שימוש בצמחי מרפא אינו רעיון חדש. במשך אלפי שנים, צמחים כליקריץ, ג'ינג'ר ושרביטן שימשו לטיפול במחלות נשימה כשפעת ודלקת ריאות. צמחי מרפא כגון הפורסיתיה נבחנו מול נגיף הסארס, ונמצאו יעילים במידת מה בבדיקות מעבדה. בינתיים מומחי רפואה מזהירים כי עוד אין מספיק מידע בנוגע לשימוש בצמחי מרפא לטיפול בנגיף הקורונה.

פרופ ג'פרי לנגלנד מאוניברסיטת אריזונה מוביל קבוצת חוקרים למציאת טיפול מבוסס עשבי מרפא לנגיף הקורונה. הצוות בוחן 30 עשבי מרפא ואת תכונותיהם בהקשר אנטי ויראלי.

לנגלנד מקווה כי יימצא הטיפול, אך אומר כי יקח זמן לקבל תוצאות  ומוסיף "גם עבור הצמחים היעילים, אנו רוצים להיות יסודיים לשלול כל סוג של רעילות שעלולה להיות להם, לבחון את איכות המיצוי, לא נזרוק על אנשים דברים שעלולים להיות לא בטוחים, ובדיוק כמו כל תרופה, לא נאיץ בזה". 

אך ישנן גם תופעות לוואי, לדוגמא, ליקריץ, אחת התרופות עליה המליצו בכירים רפואיים בסין מהווה טיפול יעיל לנגיף ההרפס אך גם בעל חיסרון משמעותי, "הוא יכול להפעיל את הורמון האלדוסטרון הגורם לאצירת נוזלים בגוף וליצור הייפרטנציה"' אומרת ד"ר גרש מומחית לטיפול בצמחי מרפא. 

 

(אילוסטרציה)

אחת הבעיות הגדולות ביותר, היא שצמחי מרפא רבים הם מאיכות נמוכה, "בהרבה מהמוצרים פשוט מדובר בערבוב של צמחים שונים", אם המוצר מתקבל מחנות הטבע הקרובה לביתך, יש סיכוי טוב שאינך מקבל מוצר באיכות גבוהה, "אי אפשר להניח שכל צמח מרפא הוא בטוח. ייתכן שיש לו תכונות מזיקות", אמרה גרש. 

אל תעשה על עצמך ניסויים עם צמחי מרפא אם נדבקת בנגיף הקורונה

אם אתם שוקלים לנסות צמחי מרפא לטיפול בנגיף, זכרו כי אנו לא מבינים עד הסוף את הסיכונים והתועלת, אופן הפעולה של הצמח בגופו של אדם אחד יכול להיות שונה לגמרי אצל אדם אחר, ותלוי בבריאותם, גילם, ותסמיניהם.

אם אתם סקרנים לגבי תרופה צמחית עדיף שתיוועצו ברופא או רופא-נטורופת הבקיא בצמחים השונים ובתכונותיהם, וגרש מוסיפה "אני לא תומכת בכך שאנשים יחלו לקחת כל מיני מוצרים מבלי לדעת מה יש בהם".

השורה התחתונה 

מומחי בריאות בסין ממליצים על צמחי מרפא מסורתיים לנגיף הקורונה, אך מומחים רבים מזהירים שאין לנו מספיק מידע על הנגיף בכדי להבין איך ישפיעו.

אף שייתכן שיימצא טיפול צמחי לנגיף, נכון לרגע זה אין לטיפול כזה ביסוס מדעי, ועכשיו לא הזמן להתחיל לעשות ניסויים עצמאית עם נדבקת בנגיף. 

"צריך לקחת בחשבון שכרגע אין שום ידע רלוונטי בנושא נגיף הקורונה, ומי יודע מה ילד יום", מדגישה ד"ר פלישיה גרש, מנהלת ומייסדת הקבוצה לרפואה אינטגרטיבית באירווין שבדרום קליפורניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE