מילפיי מסקרפונה ופירות יער
"מילפיי" בצרפתית פירושו אלף עלים. קלסיקה מהמטבח הצרפתי - שכבות פריכות וזהובות של בצק ששידרגנו לכם עם קרם מסקרפונה.
20 דקות
30 דקות

מה צריך?

1 חבילה (600 גרם) בצק עלים (רצוי עם חמאה)

3 כפות אבקת סוכר

לקרם מסקרפונה:

250 גרם גבינת מסקרפונה, בטמפרטורת החדר

1/2 כוס אבקת סוכר

1 כפית תמצית וניל

קליפה מגוררת מ-1/4 לימון

250 מ"ל שמנת להקצפה 38%, קרה מאוד

לקישוט:

150 גרם פירות יער טריים לבחירתכם

 

אופן ההכנה

1. הבצק והאפייה: מחממים תנור ל-355 מעלות ומניחים בתבניות נייר אפייה. חוצים את יריעת הבצק, מעבירים למשטח מקומח ומרדדים כל חלק לעלה בעובי 3-2 מ"מ. מעבירים את עלי הבצק לגב תבניות התנור ודוקרים את הבצק במזלג. מניחים הבצק נייר אפייה נוסף ומעליו תבנית אפייה נוספת (המשמשת כמשקולת).

2. אופים בצורה זו במשך 25-20 דקות או עד שהבצק זהוב בצורה אחידה. מעלים את טמפרטורת התנור ל-395 מעלות. מסירים את התבנית ואת נייר האפייה מהחלק העליון ומפזרים שכבה דקיקה של אבקת סוכר על הבצק האפוי. אופים בצורה זו בחלק העליון של התנור במשך 7-4 דקות עד שאבקת הסוכר שעל הבצק מזהיבה ומתקרמלת. מצננים לחלוטין בטמפרטורת החדר.

3. בעזרת סכין חדה וסרגל חותכים את הבצק האפוי למלבנים בגודל 3X7  ס"מ. מסדרים בשלשות ושומרים בקופסה אטומה עד הרכבת הקינוח.

4. הקרם: בקערת מערבל עם וו הקצפה שמים גבינת מסקרפונה, אבקת סוכר, תמצית וניל ולימון ומקציפים במהירות בינונית עד שמתקבל קרם חלק. מגבירים את מהירות ההקצפה ומוסיפים את השמנת בזרם דק. ממשיכים להקציף עד קבלת קרם אחיד ויציב מאוד. מעבירים את הקרם לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 2 ס"מ.

5. הרכבה: מניחים שכבת בצק עלים ומזלפים עליה תלוליות של קרם מסקרפונה. מניחים שכבה נוספת של בצק עלים ועליה עוד תלוליות של קרם מסקרפונה. מסיימים בשכבה השלישית. בוזקים אבקת סוכר ומניחים מעל פירות יער טריים.

YOU MIGHT ALSO LIKE