עם ריבה או בלי? יום חמאת הבוטנים
במיוחד לכבוד היום החגיגי הבאנו לכם שלושה מתכונים שווים במיוחד שמעניקים לחמאת הבוטנים את כל הכבוד המגיע לה, והם אפילו קלים ופשוטים להכנה 

הוא כבר מזמן אחד הממרחים הכי אהובים בכל העולם, ולכן, זה רק הגיוני שהוא קיבל יום משלו. במיוחד לכבוד היום החגיגי הבאנו לכם שלושה מתכונים שווים במיוחד שמעניקים לחמאת הבוטנים את כל הכבוד המגיע לה, והם אפילו קלים ופשוטים להכנה 

חמאת בוטנים הינו ללא ספק אחד הממרחים האוהבים בכל העולם, ובארצות הברית בפרט. רבים אוכלים את הממרח על פרוסת לחם, עם נגיעה של ריבה. ובצדק, מדובר על קינוח מושלם, טעים ומנחם. כמו כן, בטח תשמחו לדעת כי הממרח גם מכיל כמה יתרונות בריאותיים, כגון ויטמינים, סידן, ברזל, חלבון ועוד. 

אז איך חוגגים את יום חמאת הבוטנים? במתכונים שווים, כמובן: 

קאפקייקס בננה במילוי חמאת בוטנים

חבילת חמאה רכה

כוס סוכר

2 ביצים

350 גרם קמח לבן 

חצי כפית סודה לשתייה 

כפית אבקת אפיה

חצי כפית מלח

כוס חלב

2 בננות מעוכות

חצי כוס חמאת בוטנים

לזיגוג:

קרטון שמנת מתוקה 

שוקולד מריר - 250 גרם  

הוראות הכנה:

מחממים את התנור ל- 180 מעלות. במיקסר עם וו גיטרה מערבבים יחד את החמאה והסוכר עד לקבלת מרקם קרמי. מוסיפים את הביצים אחת-אחת ומגרדים את דפנות הקערה לאחר כל הוספה בעזרת לקקן. בקערה נפרדת מנפים את הקמח ומוסיפים את היבשים (סודה לשתייה, אבקת אפייה ומלח). מוסיפים מחצית מהיבשים לקערת המיקסר ומערבבים רק עד להטמעה. לאחר מכן, מוסיפים את כל כמות החלב והבננות ומערבבים. לבסוף מוסיפים את יתרת הקמח ומערבבים רק עד להטמעה של הקמח בתוך הבלילה. מחלקים את הבלילה בתבנית שקעים - ממלאים כל שקע עד 2/3 גובה. מכניסים לתנור ואופים למשך 20-22 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי. מצננים על רשת, ובינתיים מכינים את הגנאש המוקצף. לקערה חסינת חום שופכים את השמנת המתוקה. שוברים את השוקולד לקוביות ומוסיפים לקערה. מחממים את הקערה בפולסים של 20 שניות במיקרוגל ומערבבים לאחר כל חימום, עד להמסה של השוקולד בתוך השמנת.

מכניסים למקרר ל- 20 דקות לפחות, או עד שהגנאש לא חם במגע (להתייצבות). למיקסר עם וו הקצפה מכניסים את הגנאש לאחר שהתקרר ומקציפים עד לקבלת קצפת יציבה. במידת הצורך ניתן להוסיף כף של אינסטנט פודינג אבל לא יותר. בעזרת כפית עושים חור במרכז הקאפקייקס, ממלאים בחמאת בוטנים ו"סוגרים" את החור באמצעות החתיכה שהוצאנו. מעבירים את הגנאש המוקצף לשקית זילוף ומזלפים תלוליות קטנות מעל הקאפקייקס. לקישוט ניתן להוסיף שוקולד צ`יפס מריר ולבן.

חיתוכיות לוטוס, חמאת בוטנים ושוקולד לבן

200 גרם פתי בר

200 גרם חמאת בוטנים

40 גרם חמאה

140 גרם שוקולד לבן

200 גרם ממרח עוגיות לוטוס

12 יחידות עוגיות לוטוס 

הוראות הכנה:

במעבד מזון עם להב פלדה טוחנים את הפתיבר לאבקה דקה, מוסיפים את חמאת הבוטנים וממשיכים לטחון עד לקבלת תערובת פירורית ולחה. ממיסים במיקרוגל את החמאה יחד עם השוקולד הלבן וממרח הלוטוס, ומערבבים לתערובת חלקה ומבריקה. יוצקים את התערובת על גבי הפירורים, ומערבבים היטב לתערובת אחידה. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים למקפיא ל- 5-10 דקות.

הכנת הציפוי:

ממיסים במיקרוגל את ממרח הלוטוס ויוצקים על גבי הבסיס. מטים מעט את התבנית לצדדים לפיזור וציפוי אחיד. מסדרים מעל את עוגיות הלוטוס בצורה ישרה ובאופן שיהיה מרווח. מעבירים למקפיא לשעה-שעה וחצי. חותכים לריבועים ומגישים.

מאפינס דלעת וחמאת בוטנים מקמח כוסמין מלא

מרכיבים: 

2 ביצים 

חצי כוס חמאת בוטנים

חצי כוס קמח כוסמין מלא 

חצי כפית סודה לשתייה

כפית קינמון

חצי כפית ציפורן

חצי כפית מוסקט 

חצי כפית כורכום

חצי כוס פירה דלעת

חצי כוס סירופ אגבה

מקל וניל אחד

חצי כפית אניס טחון

הוראות הכנה:

טורפים את הביצים, מוסיפים להן את חמאת הבוטנים, סירופ האגבה, מקל הוניל ופירה הדלעת ומערבבים היטב. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, אבקת הסודה לשתייה והתבלינים. מאחדים את תערובת הקמחים עם תערובת הביצים. חשוב לאחד את כל המצרכים היטב, אך לא לערבב יותר מדי! מוסיפים את פתיתי חמאת הבוטנים ומערבבים. מעבירים את הבלילה לתבניות מאפינס ומפזרים כמה פתיתים מעל לקישוט. אופים את המאפינס בתנור שחומם מראש ל- 190 מעלות למשך כ- 15-20 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז המאפינס יוצא נקי. 

מה צריך?
אופן ההכנה
YOU MIGHT ALSO LIKE