אוכלי כל: המגמה חדשה, Root to Stem, מראה שאפשר להכין אוכל מכל חלקי הצמח
בעבר נהגו להשתמש חלקי צמח מסוימים בלבד על מנת להכין מזון; השתמשו שורש או עלי כותרת בלבד, בהתאם לצמח. כיום ניתן למצוא יותר ויותר מאכלים שמכילים את כל החלקים של הצמח מהם אפשר להכין הכל, מסלטים ועד מרקים

עמים רבים בעולם משתמשים בכל חלקי הבשר של בעלי חיים להכנת מזון, כולל כל האיברים הפנימיים. זאת, על מנת לא להשליך שום חלק לפח. השימוש האמור נובע מעלות הבשר. במקומות רבים בעולם ישנם מי שאינם יכולים לאפשר לעצמם להשליך שום חלק של החיה. בהמשך לכך הם משתמשים בלב, במח, באשכים וכולי.

עלי החוביזה עשירים בוויטמינים ובמיוחד בוויטמין A

אפילו המטבח הצרפתי המסורתי אימץ את השימוש בכל חלקי בעלי החיים, כפי שמכנים רבים, מהאף ועד לזנב. בהמשך למנהג האמור, החלה לאחרונה מגמה חדשה, שנקראת Root to Stem. במסגרת המגמה עושים שימוש בכל חלקי הצמח מהשורש ועד לעלי הכותרת. ברשתות אפשר למצוא שפע של מתכונים, שעושים שימוש בכל חלקי הצמח, כולל צירים, מרקים, רטבים וסלטים.

לביבות חוביזה ירוקות
בשלהי החורף ובאביב, צמח החוביזה (חלמית) גדל בשפע בשולי הגינות ובשדות. למרות שפריו עטוף העלים מוכר למטיילים רק מעטים יודעים שאפשר להכין מהעלים שלו מעדנים ערבים לחך, ולא פחות חשוב מכך בריאים מאוד. עלי החוביזה עשירים בוויטמינים ובמיוחד בוויטמין A.

מרכיבים: שלוש כוסות עלי חוביזה (ללא גבעולים) שטופים וקצוצים לרצועות דקות, שני בצלים חצויים ופרוסים דק, כוס ורבע של קמח או פירורי לחם, שלוש ביצים, כפית אחת אגוז מוסקט, מעט פלפל, שמן לטיגון, נייר סופג ומחבת.

אופן ההכנה: לשטוף ולסחוט את העלים היטב ואז לקצוץ. שוטפים. לפני הכול שוטפים את העלים, סוחטים וקוצצים. להכניס את כל המרכיבים לקערה. יש להוסיף את הקמח בהדרגה עד ליצירת תערובת במרקם אוורירי עדין. מכינים לביבות בגודל כף יד ומניחים בשמן הרותח, כמו שמכינים לביבות בחנוכה.  מטגנים, הופכים מצד לצד לפי צורך עד להשחמה ומגישים חם.

מרק סרפדים
הסרפד נחשב לצמח בעל ערכים תזונתיים מצוינים ולעשיר במינרלים. הוא מכיל כמויות גבוהות של ברזל וויטמיןC . השערות הצורבות שעל הסרפד מכילות חומצת נמלים והיסטמין הצורבים את העור. אכילתו חי מהווה סכנה לכבד, לכן חובה לשטוף אותו במים רותחים לאחר הקטיף, על מנת להסיר את שערות הצריבה. סרפדים נמצאים בכל גינה, הם בעלי ערכים תזונתיים ומינרלים גבוהים, ומוסיפים לאוכל טעם עשיר. את הסרפד קל לקטוף בעזרת כפפות גומי פשוטות שיגנו על עור. שווה להשקיע.

מרכיבים: קערה גדולה מלאה בעלי סרפד טריים, אחד וחצי ליטר מים, כף מלח, פלפל, שמן זית, שלוש שיני שום קצוץ, בצל אחד קצוץ, כף מיץ לימון, תפוח אדמה אחד קלוף וחתוך לקוביות, כלי לערבוב וסיר.

אפשר להעשיר כל מרק ביתי בציר של סרפדים

אופן ההכנה: מרתיחים וקוצצים את הסרפדים. יש להרתיח מים בסיר, לשטוף את העלים ולקצוץ אותם. מטגנים בסיר עם שמן הזית את השום והבצל עד להשחמה קלה. מוסיפים לסיר מים, כשהמים רותחים מוסיפים את תפוח האדמה, הלימון, הסרפד, המלח והפלפל בהתאם הטעם. כאשר תפוח האדמה התרכך במידה מספקת אפשר להוריד את הסיר מהאש. מגישים חם.

YOU MIGHT ALSO LIKE