אז לנו יש פלאפל
הלקוחות של בארכה גריל, Baraka Grill, מוכנים לנסוע מהעיר במיוחד בשביל לאכול פלאפל בפיתה, שווארמה בלאפה או קבב. בשביל להבין למה בדיוק צריך להגיע לשדרות ברבנק בואלי וילאג', שם עומדת לה אורח קבע, משאית כתומה עם ריח מעלף ומטעמים שיהפכו אתכם למעריצים שרופים ולקוחות קבועים

יום קיצי אחד באפריל בעודי נוסעת על שדרות ברבנק הבחנתי במשאית אוכל כתומה כשעליה באותיות גדולות כתוב: Barka Grill ובאותיות גדולות יותר: Fresh Falafel. השעה היתה 11:45 בבוקר וכבר תור קטן של אנשים השתרך לפניה. מאחר והייתי רעבה כי פסחתי על ארוחת הבוקר וגם אני לא יכולה לעמוד בפיתוי של פלאפל ישראלי כמו בבית, החנתי את הרכב והצטרפתי לתור.
לצד משאית האוכל סודרו מספר מקומות ישיבה עם שמשיות גדולות שסיפקו צל מהשמש ולידה עמדו שלושה אנשים, שני גברים ואישה שהמתינו בתור. בעוד הגברים הזמינו מנת קבב ושווארמה, פתחתי בשיחה עם האישה שעמדה לפני בתור. "אנו מגיעים לכאן במיוחד מהעיר", היא גילתה לי, "אין על האוכל של דוד, יש לו את השווארמה והשניצל הכי טריים וטעימים בעיר".
אבל שווה להגיע כל הדרך מהעיר רק בשביל שניצל, שווארמה ופלאפל? תהיתי. חסרים מקומות שמוכרים את אותם מאכלים בעיר?
"תתפלאי, אבל יש גם כאלו שמגיעים לכאן מאורנג' קאונטי וסן פרנסיסקו, בכל פעם שהם מגיעים ללוס אנג'לס, הם טורחים להגיע לכאן במיוחד לאכול. לא חסרות מסעדות כשרות בעיר אבל האוכל כאן באמת יוצא מן הכלל, תטעמי ותביני".
דקות מספר לאחר מכן כשאני מזמינה ומקבלת את מנת הפלאפל שלי, אני מבינה את הלקוחות השרופים שמוכנים להיכנס למכונית ולנסוע כל הדרך לוואלי.
דוד שרעבי, בעל בארכה גריל (Barka Grill) הצליח לעלות על הנוסחה המנצחת שהפכה את משאית האוכל שלו למקום עליה לרגל לכל מי שאוהב אוכל מזרח תיכוני טוב. חותמת הגלאט כושר היא עוד בונוס חשוב שעוזרת להצלחתה של המסעדה על גלגלים.
דוד שרעבי נמצא בעסקי האוכל מאז הגיע ללוס אנג'לס לפני 25 שנים ביחד עם אשתו תמי. הוא ניהל מספר מסעדות בהצלחה, ביניהן Wholesome Pita על שדרות מלרוז אחר כך עבר לפיקו והצליח לצבור לעצמו קהל לקוחות נאמן.
"למעשה, נולדתי לתוך עסקי האוכל", אומר דוד, "להורים שלי היה מזנון בשכונת התקווה בה גדלתי. היתה לנו את הפיצריה הראשונה באזור, פיצה רץ. כל מה שלמדתי על בישול ותבלינים, למדתי מאמא שלי. עד היום אני לא קונה תבלינים אלא מכין אותם בעצמי".

מה קרה שהחלטת לעבור מניהול מסעדה למשאית אוכל?
"די נשחקתי. משנת 2002 אני בעל מסעדות. חוץ מהעבודה במסעדה גם היה לנו שירות קייטרינג שסיפק אוכל לאירועים. לא היה לי זמן לנשום, חייתי בין העבודה לבית ולקראת סוף שנת 2018 אמרתי די, נמאס לי. הייתי עייף מהלחץ והעבודה האינטנסיבית והחלטתי לפתוח עגלת פלאפל. התחלתי עם עגלה אחת וחשבנו להעמיד שמונה עגלות עם פלאפלים בטעמים שונים. אבל אחרי שפתחנו עגלה אחת פתאום פרצה המגפה, אנשים התחילו לעבוד מהבית וגם העובדים שלי הפסיקו להגיע לעבוד וכך נגמר העסק".

וכך גם עלה הרעיון לפתוח משאית?
"בדיוק. חיפשתי מקום להעמיד את המשאית, מקום עם Foot Traffic וכך גילינו את צומת ברבנק וויטסט, ממול יש את קיימברידג' וליד מסעדת תל אביב שהיתה סגורה במהלך המגיפה. עברנו מהעיר לוואלי והתחלנו למכור פלאפל, אבל אנשים ביקשו קצת יותר מרק פלאפל אז אחרי שנה הוספנו קבב, שניצלים, שווארמה, פרגיות וסביח וזה מאוד תפס".

אתה בעיקרון יכול להחנות את המשאית איפה שאתה רוצה?
"כן, ב-2019 עבר חוק שאיפשר לונדורים לעמוד בכל רחוב שהם רוצים. אז יש לי רישיון להעמיד את המשאית בכל רחוב בלוס אנג'לס אבל חשוב לי להיות במקום קבוע כי אנשים רגילים לראות אותי שם ומגיעים לפעמים מרחוק במיוחד לאכול אצלי.
לא אחת אני מקבל פניות להגיע עם המשאית שלי לאירועים ומציעים לי הרבה כסף אבל אני לא רוצה שאנשים שמגיעים לכאן במיוחד, לא יראו את המשאית. יש אנשים שבאים מאנסינו, מהעיר ומפסדינה.
יש כאלו שמגיעים כל כמה שבועות מסן פרנסיסקו ומסן דייגו, אז צריך לשמור על רצף וקביעות שהלקוחות ידעו שכשהם מגיעים כל הדרך אלי, הם ימצאו את המשאית שלי באותו מקום כל יום".

מה לגבי התחרות? המשאית שלך עומדת לא הרחק ממסעדת תל אביב
"נכון, אבל זה לא מפריע לי. יש לי ברוך השם הרבה לקוחות קבועים שמגיעים במיוחד לאכול אצלי".

האם הם ברובם שומרי כשרות?
"גם וגם, יש הרבה יהודים אבל גם הרבה כאלו שאינם יהודים או אינם שומרי כשרות ומעניין שגם מוסלמים שהשם בארכה מצלצל להם ערבי כנראה, אז הם עוצרים לבדוק וממשיכים להגיע בגלל שהם אוהבים את האוכל".

בשנים האחרונות הפך משאיות אוכל ודוכני אוכל ברחוב למאוד פופולארים. ניתן לראות אותם בכל רחוב בו יש תנועת הולכי רגל גדולה. אך בעוד דוכני האוכל אינם כפופים לפיקוח ולא מחזיקים ברשיון, משאיות אוכל כמו זו של דוד, כפופות לבדיקות וביקורים של פקח משרד הבריאות וכן למשגיח הכשרות.
פנים המשאית נקי מאוד. דוד לוקח את המשאית שלו למגרשי שטיפת משאיות בדיוק כמו ב- Car Wash והמשאית יוצאת משם מצוחצחת ונקיה מבפנים ומבחוץ.
האוכל עצמו טרי מאוד, הבשר איכותי והסלטים מוכנים מחדש מדי יום. אם מוסיפים לכל אלו את העובדה שהמחירים זולים יותר מארוחה במסעדה, אז אפשר להבין את פשר האטרקציה.
עכשיו כשאתה עובד ממשאית ולא במסעדה, אתה מרגיש פחות לחץ?
"לחלוטין, אלו שני עולמות שונים. בניהול מסעדה יש הרבה יותר דברים שצריך לקחת בחשבון, צוות עובדים גדול יותר, שכירות וכו', זה הרבה יותר שוחק ומעייף. היום אני נהנה יותר מהעבודה כי נחסך ממני כל הלחץ ואני נהנה מהבישול נטו".

המשאית פתוחה ללקוחות מדי יום בין השעות 11 בבוקר ועד 8 בערב וסגורה בימי שבת. בימי שישי היא נסגרת מספר שעות לפני כניסת השבת. בחודשי הקיץ סוגרים דוד ותמי בשעה 4 אחה"צ ונוסעים הביתה להתכונן לקראת השבת. לבני הזוג תשעה ילדים בני 24 עד שש. ארבעת הגדולים נשואים והם זיכו את דוד ותמי בשלושה נכדים. בימי שישי השולחן תמיד מלא בבני המשפחה המורחבת. רק אז מרשה דוד לעצמו להעביר את מלאכת הבישול לאשתו ובנותיו.
פסח הוא שבוע המנוחה השלם היחיד בשנה עבור דוד, כמו עבור בעלי מסעדות כשרות רבים. השנה, הוא ומשפחתו נסעו ללאס וגאס שם מתגוררת אחת מבנותיו הבכורות והעביר את החג בכיף בחברת המשפחה.
למעט משאית האוכל, מספק דוד שירות קייטרינג מלא לאירועים, כולל שולחנות, מפות ומלצרים. לקוחות שמכירים את דוד שרעבי מאז פתח את המסעדה הראשונה שלו בעיר לפני למעלה מ-20 שנים, ממשיכים להזמין ממנו שירותי קייטרינג לאירועים המשפחתיים שלהם ולקוחות חדשים כמוני שמזדמנים למקום באקראי, טועמים, מתאהבים והופכים ללקוחות קבועים, מרוצים ושבעים.

תוכלו לפגוש את בארכה גריל גם בחגיגות יום העצמאות במרכז שפר ב-15 במאי.


 12450Burbank Blvd
Valley Village, CA 91607

שעות פתיחה:
ראשון עד חמישי
11:00 עד 8:00
שישי: 11:00 עד 4:00
שבת סגור
להזמנות לאירועים:
747.389.4639
BarakaGrill.com

 

YOU MIGHT ALSO LIKE