פחות בשר יותר חיים: עד כמה אכילת בשר אדום משפיעה על משך החיים שלכם?
החוקרים בדקו בכמה עולה הסיכון למוות מוקדם בקרב גברים שאכלו יותר מחצי פאונד בשר אדום מדי יום, בהשוואה לאלה שאכלו פחות בשר

תפריט תזונה עשיר בבשר עלול להעלות את הסיכון למוות מוקדם. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. החוקים אספו נתונים על תזונה ומצב בריאותם של 2,641 גברים בגילאי 42 עד 60, ועקבו אחריהם במשך 22 בממוצע.



במהלך המחקר מתו 1,225 מהמשתתפים. החוקרים מצאו שככל שהיחס בין צריכת החלבון מהחי לבין צריכת החלבון מהצומח היה גבוה יותר, כך הסיכון למוות מוקדם היה גבוה יותר.

בהשוואה לגברים שאכלו פחות מ-2.6 אונקיות בשר אדום ביום, אלה שאכלו יותר מחצי פאונד היו בסיכון גבוה ב-23 אחוז למוות מוקדם. המחקר לא מצא קשר משמעותי בין צריכה גבוהה של מזון עשיר בחלבון לבין סיכון מוגבר למוות בטרם עת. זאת, למעט בקרב חולים עם מחלות קשות.



צריכה של חלבונים ממקורות מזון, כגון דגים, ביצים, מוצרי חלב ומזון מהצומח לא השפיעה כלל על הסיכון לתמותה.

בתוצאות המחקר שוקללו עשרות גורמים בעלי השפעה, כגון מאפיינים דמוגרפיים, אורח חיים, בריאות, תזונה, הכנה, היסטוריה של בעיות בריאות במשפחה והמזון המסוים שנצרך. לדברי החוקרים, אין צורך להפסיק לאכול בשר לחלוטין. אך שמירה על צריכה מתונה חשובה ביותר. לדבריהם, יש אנשים שאוכלים בשר אדום מדי יום וזה לא רעיון טוב.


YOU MIGHT ALSO LIKE