מנסים להפסיק עם הגלוטן? הנה כל מה שחשוב שתדעו, וכמה טיפים מוצלחים
מהו גלוטן, כיצד מזהים אותו, וכיצד אפשר לקיים תזונה מאוזנת ובריאה בלעדיו? ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש, וקינחנו עם כמה טיפים שיעזרו לכם לצאת לדרך חדשה, בריאה ונקייה מגלוטן

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להוריד גלוטן מהתפריט היומי שלהם. אך חשוב לדעת כי כאשר מוותרים על גלוטן, צריך לדעת כיצד לאזן ולקיים את התזונה האלטרנטיבית שבחרנו. אז רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ופוצחים בדיאטה ללא גלוטן, הנה כל מה שחשוב שתדעו. 

אז נתחיל מההתחלה, מהו בעצם הגלוטן. מדובר על חלבון אשר נמצא בדגנים כמו סיפון, חיטה, שעורה ועוד. הגלוטן מורכב משני מרכיבים הנקראים גליאדין ומגלוטנין. כמו כן, לא כל הדגנים מכילים כמות זהה של גלוטן. כמובן שבמאכלים כמו לחם, פסטה, קוסקוס, פתיתים, בורגול, עוגיות, עוגות, חיטה, גריסים, ועוד, תוכלו למצוא את הכמות הגבוהה ביותר.

אך קיימים לא מעט מאכלים עם כמות נמוכה מאוד של גלוטן או בלי בכלל. כך למשל תוכלו להכניס לתפריט היומי שלכם פירות, ירקות, ובעיקר קטניות שונות, ביניהן גם שיבולת שועל ללא גלוטן. את השיבולת ניתן לשלב בכל מקום, במרקים, בעוגיות, בשייקים, בפשטידות, וכמובן להכין דייסה טעימה ומנחמת.

כמו כן, גם פחמימות כמו תפוחי אדמה, בטטה, תירס, ואורז מלא, מהווים פתרונות נהדרים לתזונה ללא גלוטן. כמובן לצד קטניות, פירות, ירקות, דגים, בשר, גבינות, ועוד. בקיצור, רעבים לא תישארו, זה רק עניין של שינוי הרגל ולתת לכל הדבר הזה זמן הסתגלות.

ולקינוח, הנה שלושה טיפים מנצחים שיעזרו לכם בתחילת הדרך:

1. בראש ובראשונה חשוב שתשקיעו זמן בלמידה על מהו גלוטן וכיצד הוא משפיע על הגוף שלנו. כלומר, מה היתרונות של תזונה ללא גלוטן על הגוף והבריאות, באילו מאכלים ומזונות הוא קיים, מה כדאי לאכול, וממה כדאי להימנע.

2. לאחר שיעורי הבית, זה הזמן להכין את הסביבה שלכם לתזונה החדשה. במילים אחרות, לנקות את הבית מכל גלוטן ומוצריו, ולאפשר לעצמכם להתחיל את הדרך החדשה בסביבה נטרלית ונקייה מפיתויים וגלוטן. זה כולל את המקרר, המקפיא, המזווה, וכן גם את מגירת החטיפים והמתוקים.

3. טיפ זה כולל שני חלקים. הראשון, נסו להימנע ככל האפשר מתחליפים לא בריאים, כגון עוגיות, קרקרים ולחמים ללא גלוטן, רובם עשויים מעמילנים המזיקים לגופנו. במקום זאת, נסו לאפות לחם בבית מקמחים בריאים כגון קמח כוסמת, קמח שקדים, קמח טף ועוד. השני, נסו לחזור לתזונה פשוטה, טבעית ואיכותית. כלומר, העדיפו חומרי גלם טריים ולא מעובדים, כך תוכלו להרגיש נפלא ולראות תוצאות כבר בשבועות הראשונים. 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE