למתחילים: הסברים, רעיונות וטיפים בסיסיים להכנת שייק בייתי
אל תתנו לחורף לבלבל אתכם, שייקים מצויינים בכל עונה. תוכלו כמובן לקנות אבל האפשרות שלכם יהפכו לבלתי מוגבלות כשתנסה את זה בעצמכם. אלו הדברים הבסיסיים שאתם צריכים לדעת על התהליך. בתוספת כמה רעיונות וטיפים של טובי הלוגמים!

שייקים (Smoothies) הולכים מצויין גם בחורף. ארה״ב רוויה במקומות בהם תוכלו ללגום מגוון שייקים מרעננים, חמצמצים או מתקתקים, במרקם דליל או סמיך. אך אם תכינו אותם בבית, תהיה לכם שליטה יותר טובה על הרכיבים והכמויות, משהו שמאד טוב לבריאות שלכם ובנוסף תוכלו לחסוך מספר דולרים. זה לאו דווקא אומר שהשייק ייצא פחות טעים. ארגנו לכם כמה רעיונות להכנת שייקים מעולים.

בגדול, אפשר להגיד שכל שייק מורכב מ-3 רכיבים: נוזל (מים, חלב, משקה סויה קוקוס וכו׳), בסיס (פירות טריים או קפואים, אגוזים, ירקות וכו׳), ומרכיב קר (קרח או פרוזן יוגורט). בין אם אתם מחליטים לרקוח שייק חלבונים לאחרי האימון, שייק פירותי להגברת האנרגיה או שייק בריאותי מירקות ועשבים- האפשרויות בלתי מוגבלות.

הנה מספר רעיונות לרכיבים: 

1. נוזל- נוזל השייק יכול להיות מים רגילים או מי קוקוס, חלב, מיץ, קפיר, תה צמחים או תה ירוק.

2. בסיס- בסיס השייק יכול להיות מורכב מפירות, ירקות, דגנים, אגוזים. בשביל אפקט ה״בוסט״ (מילה ששגורה כל כך בעולם השייקים) רצוי שתוסיפו אבקה. האבקה יכולה להיות- אבקת חלבון, צ׳יה, פלקס או אבקה ירוקה.

3. מרכיב קרח- מרכיב הקרח הוא הפריט האחרון שאתם צריכים להוסיף לשייק שלכם. זה יכול להיות קרח או פרוזן יוגורט. טיפ נחמד- אם אתם מכניסים קרח לשייק, תבלו אותן מבעוד מעד עם טעמים אחרים. זה יכול להיות שאריות פירות/ירקות, חלב או תה. מלבד אפקט כמו של סורבה, התהליך ייתן לשייק צבע מדליק!

לקישוט מומלץ להוסיף רסיסי קליפות הדרים, עשבי תיבול כמו מרווה או נענע ותבלינים כמו קינמון או ג׳ינג׳ר. תוכלו אף להוסיף שמנים בכבישה קרה.

 

 

טיפ בריאותי: שילוב חצי כפית של אבקה פרוביוטית תעזור לגופכם לאזן את הסוכר הטבעי שבשייקים המתוקים, תעזור למערכת העיכול ואף למערכת החיסון. טעמה אינה מורגש וזוהי דרך נהדרת לשלב את מנת הפרוביוטיקה היומית שלכם במזון. 

השלב הבא הוא הבלנדר כמובן!

כדי להפיק את המיטב מערכו התזונתי של השייק מומלץ לצרוך אותו ישר אחרי ההכנה. אבל תוכלו כמובן לשמור אותו ללילה במקרר או אפילו במקפיא ולצרוך אותן כמה ימים אחרי ההכנה. רצוי לשמור אותו בכלי זכוכית עם מעט מקום פנוי למקרה שהמיץ שבפירות יתפשט במהלך השיהות הממושכת. לאחר ההקפאה רצוי להעביר את הכלי למקרר ולא לתת לו להפשיר בחוץ.  

 

 

זכרו! שייקים רבים מכילים כמות גבוהה מאד של קלוריות וסוכר.

נסו לצרוך רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה והמעיטו באלו שכוללים סוכר רב. נסו לגוון. אם שלשום הכנתם שייק פירותי, הכינו היום שייק מירקות ועשבים. המנעו מלהוסיף סוכר לשייקים הפירותיים, שכן אלו כוללים סוכר רב שנמצא בפירות.

ככל שתתנסו יותר, ככה תרגישו בטוחים יותר עם השייקים שלכם. לרוויה! 

YOU MIGHT ALSO LIKE