מנסים לשמור על המשקל? מחקר חדש ממליץ להוסיף אגוזים לתפריט היומי
הם עשירים ביתרונות בריאותיים כגון שומנים טובים, ברזל, אבץ, סידן ועוד. מומחי תזונה מסבירים כי תוספת של מנה מבוקרת של אגוזים לתפריט היומי יכולה לעזור לשמור על משקל תקין ואף לסייע בירידה במשקל לאורך זמן

נכון, אגוזים מכילים כמות גבוהה יחסית של שמונים, אך שומנים שחיונים וטובים לגופנו ואף עוזרים להוריד את רמת הכולסטרול בדם. מחקר חדש מוכיח כי אגוזים בהחלט טובים לבריאות שלנו, והם יעילים במיוחד בקרב מי שמבקש לשמור על משקל מאוזן, ולמנוע השמנת יתר.

ממצאי המחקר הראו כי לא רק כי צריכה של אגוזים יכולה לסייע בשמירה על המשקל, אלא גם להוות אסטרטגיה אפקטיבית במיוחד למניעת עלייה במשקל. כאמור, האגוזים עשירים בויטמינים, סיבים תזונתיים, ומינרלים, רכיבים שעוזרים לנו לשמור על משקל תקין ותזונה בריאה ונכונה.

הסיבה שאגוזים תורמים לירידה במשקל היא הכמות הגבוהה של הסיבים, אשר גורמים לתחושת שובע לאורך זמן. בנוסף, האכילה מגדילה באופן ניכר את כמות הקלוריות והשומן שגופנו שורף במהלך היום. כמו כן, קיימות עוד שתי סיבות מרכזיות בגללן כדאי לכם להוסיף אגוזים לתפריט:

1. תורמים לבריאות הלב

דיאטה הכוללת אגוזים נקשרת בעקביות לסיכון נמוך למחלות לב שונות כגון שבץ. כך למשל קשיו מוריד באופן משמעותי את הכולסטרול הרע, והעלתה את הטוב. אחד המחקרים המפורסמים אשר נעשו בתחום מצא כי אכילה של כמות קטנה של אגוזים מספר פעמים בשבוע מפחיתה הפרעות בלב. 

2. עוזרים לשלוט ברמות הסוכר 

אנשים הסובלים מסוכרת עשויים להפיק תועלת רבה מהכנסת אגוזים לתפריט היומי שלהם. זאת בעקבות העובדה כי הם עשירים במיוחד בסיבים תזונתיים, חומר אשר מסייע במניעת עליה של סוכר בדם. 

3. עמוסים בנוגדי חמצון

אגוזים נחשבים למקור אפקטיבי במיוחד של נוגדי חמצון (תרכובות צמחיות אשר שומרות על הגוף שלנו בריא באמצעות נטרול מולקולות הגורמות נזק ונקראות רדיקלים חופשיים). בנוסף, נוגדי חמצון מסייעים בהפחתת דלקתיות בגוף, וחיזוק המערכת החיסונית.



YOU MIGHT ALSO LIKE