היום הטעים בשנה: יום עוגת הגבינה
עוגת הגבינה היא אחת מהעוגות האהובות והטעימות שקיימות, ואפשר למצוא אותה כמעט בכל בית קפה ומסעדה ברחבי העולם, ובצדק. היא נימוחה, טעימה, רכה, ומשאירה טעם של עוד. מצאנו שלושה מתכונים לעוגות גבינה מושלמות, שמתאימות לכל אירוע או סיום ארוחה

מי לא אוהב עוגת גבינה? כיום אפשר למצוא מגוון אין סופי של עוגות גבינה, החל מעוגת גבינה אפויה קלאסית, עוגת גבינה פירורים, עוגת גבינה עם תוספות, ביסקוויטים, ומה לא. כמובן שניתן גם לאפות עוגת גבינה טבעונית עם גבינה על בסיס טופו או סויה. 

לכבוד היום החגיגי, קבלו שלושה מתכונים נהדרים של עוגת גבינה: 

1. עוגת גבינה אפויה

אין ספק שמדובר על העוגה הקלאסית והטעימה ביותר שאתם פשוט חייבים לדעת להכין. הנה מתכון קלאסי לעוגה אוורירית ונימוחה. 

חומרים: 

750 גרם גבינה לבנה 5%-9%

שקית אחת של סוכר וניל

2 כפות קמח

2 כפות גדושות אינסטנט פודינג וניל

6 ביצים

כוס סוכר

לציפוי: 

2 חבילות שמנת חמוצה

2 שקיות סוכר וניל 

הוראות הכנה:

קציפים את החלבונים עד לקצף יציב ומוסיפים את כוס הסוכר בהדרגה עד לקבלת קצף יציב.  בקערה נפרדת שמים את הגבינה, סוכר וניל, קמח, אינסטנט פודינג והחלמונים ומקציפים למספר שניות למניעת גושים. מעבירים בעדינות את הקצף לקערת הגבינה ומערבבים בעדינות בתנועות עטיפה עד לפיזור אחיד.

המלצה חמה: כדאי לשים בתחתית התנור כלי עם מים ליצירת סביבה לחה שמונעת בקעים בעוגה. האפיה מתחלקת לשני שלבים. בעשר הדקות הראשונות נותנים לעוגה מכת חום של 200 מעלות.לאחר מכן, ב-40-50 הדקות הנוספות אופים אותה בחום נמוך של כ-150 מעלות. נבדוק אם העוגה מוכנה על ידי הכנסת קיסם לעוגה. אם הקיסם יוצא נקי ללא תערובת גבינה העוגה מוכנה. נותנים לה לנוח למשך שעה בתנור עד להתייצבות. לציפוי אפשר לשים מגוון תוספות: אבקת סוכר (רק לאחר שהעוגה הצטננה), קצפת עם קישוטי שוקולד לבן או ציפוי שמנת חמוצה: מערבבים היטב את השמנת החמוצה וסוכר הוניל ומיד בסיום האפיה מורחים על העוגה. מקררים את העוגה היטב במקרר ומגישים לצד פירות יער או קצפת.

2. עוגת גבינה לבנה אפויה עם שוקולד לבן

חומרים: 

6 ביצים בגודל L בטמפרטורת החדר - מופרדות

3/4 כוס (150 גרם) סוכר לבן

2 גביעים (500 גרם) גבינה לבנה תנובה 5% או 9% שומן - בטמפרטורת החדר

1 גביע (225 גרם) גבינת נפוליאון בטעם טבעי 16% או 24%

4 כפות (40 גרם) קורנפלור

1 שקית (80 גרם) אבקת אינסטנט פודינג וניל

1 כף תמצית וניל איכותית

קליפה מגוררת מ-1 לימון

לציפוי: 

100 גרם שוקולד לבן 

3 כפות שמנת להקצפה 

הוראות הכנה: 

מחממים את התנור ל-170 מעלות. משמנים את התבנית היטב. גוזרים רצועת נייר אפייה בגובה 4-3 ס"מ מעל הגובה של דפנות התבנית ומדביקים לדפנות המשומנות כך שהנייר מכסה את כל דפנות התבנית כולל כמה סנטימטרים מעליהן. מניחים בקערת המערבל את החלבונים ומקציפים במהירות גבוהה במשך כדקה. מוסיפים את הסוכר בהדרגה ומקציפים עד לקבלת קצף יציב אבל עדיין רך, כ-3-4 דקות. שמים בקערה גדולה את הגבינות (ללא הנוזלים). מוסיפים את החלמונים, הקורנפלור, אבקת הפודינג, תמצית הווניל וקליפת הלימון וטורפים היטב לבלילה חלקה. מעבירים 1/3 מכמות קצף החלבונים לקערת הגבינות ומערבבים בתנועות קיפול עדינות. חוזרים על הפעולה פעמיים נוספות, 1/3 כמות בכל פעם, ומערבבים בתנועות קיפול עדינות לעיסה אחידה. יוצקים את העיסה לתבנית בעדינות. מניחים בתחתית התנור תבנית קטנה עם 2 כוסות מים רותחים. מכניסים את העוגה וממקמים אותה במרכז התנור. אופים 15 דקות. מורידים את הטמפרטורה ל-150 מעלות ואופים עוד 55 דקות, עד שהחלק העליון זהוב. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה לצינון בפנים, כשעתיים. מעבירים למקרר ללילה לפחות. הציפוי: שמים את השוקולד והשמנת בכלי מתאים וממיסים במיקרוגל או בסיר אדים כפול (באן מארי), עד שניתן לערבב לקרם חלק. מניחים לצינון קל (3-2 דקות) ויוצקים על העוגה. מעטרים בפירות אדומים. שומרים במקרר עד להגשה. מגישים לצד פירות יער טריים או שמנת מוקצפת של השף הלבן.

3. עוגת גבינה פירורים קרמית ומפנקת 

לבסיס:

2 ביצים

200 גרם חמאה

חצי כוס קמח

חצי כוס סוכר

לקצפת: 

2 מיכלים שמנת מתוקה

2 חבילות אינסטנט פודינג וניל

1 גביע (250 מ"ל) גבינה לבנה 

2 כוסות חלב

הוראות הכנה:

מערבבים את הקמח והסוכר יחד. מוסיפים את הביצים והחמאה ומערבבים יחד עד לקבלת בצק עיסתי. לוקחים כדור קטן מהתערובת ושומרים בצד ליצירת הפירורים לציפוי העוגה. את שאר הבצק משטחים על תבנית עגולה או מרובעת ומכניסים לתנור על חום של 180 מעלות, ואת הכדור פורסים על תבנית נפרדת ואופים על אותו חום. אופים את שתי התבניות במשך 10 דקות עד לקבלת מאפה בעל מראה שחום וקריספי. מכניסים לקערת ערבול את השמנת המתוקה, החלב ואבקת הפודינג ומתחילים להקציף על עוצמה בינונית עד לקבלת קרם בעל מראה סמיך. מוסיפים את הגבינה וממשיכים להקציף את הכל יחד עד לקבלת תערובת אחידה. שופכים את התערובת על בסיס העוגה (המאפה שנמצא בתבנית הראשונה) ומפוררים עליה את הבצק שנאפה בתבנית השנייה. מקררים את העוגה במקרר למספר שעות ומגישים. 






YOU MIGHT ALSO LIKE