בול בזמן: יום הארטיק הבינלאומי
עכשיו, כשהחום הולך ומתגבר, וכל מה שמתחשק הוא הפוגה קצרה, קרה ומתוקה, יום הארטיק מגיע ללא ספק בטיימינג המושלם. במיוחד לכבוד היום החגיגי מצאנו כמה מתכונים טעימים, בריאים, ומרעננים לארטיק ביתי וקל להכנה

מה יותר מושלם בארטיק טעים, קר ומרענן באמצע יום חם? כנראה שלא הרבה. מזל שבדיוק היום חל יום הארטיק הבינלאומי. הארטיק הגיע לראשונה אל חיינו אי שם במאה ה-19 בניו יורק וכעת הוא נמצא כמעט בכל מקום, בעיקר במדינות רבות, ובצדק, אם אתם שואלים אותנו. 

היום תוכלו למצוא ארטיקים ממיץ, פירות, יוגורט, חלב, קרם קוקוס, ומה לא. ריכזנו עבורכם כמה מהמתכונים הכי שווים שקיימים ברשת: 

 1. ארטיק יוגורט פירות יער

מצרכים:

400  מ"ל יוגורט 1.7% למרקם יותר קרמי השתמשו באחוז שומן גבוה יותר

2 כפות דבש

1 כפית מחית וניל

2 כוסות פירות יער אפשר גם קפוא אם הפירות גדולים אפשר לפרוס לחצאים

הוראות הכנה:

מכינים את היוגורט: מערבבים בקערית יוגורט, דבש ומחית וניל עד לאיחוד מלא. מניחים פירות בתחתית כל תבנית, יוצקים מעל יוגורט עד למחצית התבנית. מניחים עוד פירות ומכסים ביוגורט. שימו לב למלא את התבנית עד 1/2 ס"מ מהקצה, הארטיקים מתפשטים בזמן ההקפאה. מעבירים לפריזר ל-6 שעות לפחות.

2. ארטיק אננס לימון נענע

מצרכים: 

2 כוסות אננס חתוך אפשר גם קפוא או משומר

חצי כוס מיץ לימון

2 גבעולי נענע מופרדים לעלים

2 כפות מי סוכר

הוראות הכנה:

מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר. טוחנים עד לקבלת מרקם אחיד. יוצקים לתבנית ארטיקים, נועצים מקל במרכז ומעבירים לפריזר ללפחות 4 שעות.

3. ארטיק אבטיח 

מצרכים:

500 גרם אבטיח (1/2 3 כוסות) - קוביות ללא גרעינים

חמש וחצי כפות סוכר לבן

1 לימון - רק המיץ, סחוט טרי

חצי כוס חלב קוקוס - מפחית, לנער היטב לפני הפתיחה

6 קווים בינוניים

הוראות הכנה: 

שמים בבלנדר את האבטיח, שתי כפות סוכר, מיץ הלימון ומערבבים לתערובת אחידה ונוזלית. שופכים לתוך התבניות, עד 2/3 גובה התבנית. מפזרים את שבבי השוקולד צ'יפס מלמעלה, ואז דוחפים פנימה בעדינות באמצעות מקל ארטיק. כדאי להשתדל למקם אותם בדפנות התבנית, על מנת שיצליחו לראות אותם לאחר ההקפאה. מנקים את שולי התבנית, אם צריך, מכסים עם נייר כסף ומכניסים את מקלות הארטיקים. מכניסים למקפיא לכ-3 וחצי שעות. 5במהלך 30 הדקות האחרונות של ההקפאה מערבבים בסיר יחד את חלב הקוקוס עם כפית וחצי של סוכר . מניחים בצד לכחצי שעה על מנת שהתערובת תתקרר. התערובת צריכה להיות סמיכה, אך לא מדי (שניתן יהיה למזוג אותה לתבנית), אם התערובת סמיכה מדי אפשר להוסיף כף - שתיים של מים קרים. חשוב לא להכניס את חלב הקוקוס לתבנית כשהוא חם כדי שלא ימיס את הארטיק. מוציאים את הארטיקים מהפריזר, מסירים את נייר הכסף, ובזהירות שמים שכבה שווה של חלב הקוקוס מעל שכבת האבטיח, מנקים שוב את הצדדים, ומחזירים לפריזר ל-45 דקות ללא הכיסוי. בינתיים, מורידים את החלק העליון של כל קיווי ומשתמשים בכף או כפית כדי להוציא את בשר הקיווי, ללא הקליפה. מעבירים את הקיווי לבלנדר יחד עם שתי כפות סוכר ומערבבים בפולסים עד תערבות אחידה. מעבירים את התערובת במסננת מתכת באמצעות מרית, כדי להסיר את הזרעים. אם לא מתקבל צבע ירוק מספיק, אפשר להעזר במעט צבע מאכל טבעי. מניחים לתערובת להתקרר כ-30 דקות. מוציאים את הארטיקים מהפריזר, שופכים בזהירות כף קיווי מעל שכבת הקוקוס, ומחזירים למקפיא לכשעתיים - שלוש, עד שהארטיקים הופכים מוצקים. שמים את חלקה הצידי של תבנית הארטיקים תחת מים חמים על מנת לשלוף את הארטיקים בקלות. 

4. ארטיק שוקולד טבעוני

מצרכים:

כוסקשיו קלויים מלוחים

כוס חלב קוקוס

חצי כוס שמן קוקוס

חצי כוס אבקת קקאו לא מתוקה

8 תמרים מג'הול, מגולענים

2 כפות תמצית וניל

לציפוי: 

150  גרם שוקולד מריר

3  כפות שמן קוקוס

הוראות הכנה 

במעבד מזון או בלנדר בעל עוצמה גבוהה מערבבים את הקשיו, חלב הקוקוס, שמן הקוקוס, אבקת הקקאו, התמרים ותמצית הווניל. מערבבים עד תערובת חלקה, עבה מאוד, במרקם שמנתי (בערך 10 דקות). במהלך הערבוב, כדאי להוריד מדי פעם, את התערובת שנדבקת לצידי קערת הערבוב לתוך הקערה. מרססים את תבניות הארטיק בשמן זית או שמן לאפייה. מחלקים את התערובת לשש תבניות ארטיק, או לכוסות נייר חד פעמיות קטנות (עובד טוב יותר בהוצאה של הארטיקים). מקפיאים ללילה. ביום למחרת, מכינים את ציפוי השוקולד: מערבבים את שמן הקוקוס והשוקולד המריר בסיר בינוני, על חום בינוני עד כמעט המסה (כדאי לערבב לעיתים קרובות). מורידים מהאש ומערבבים עד המסה מוחלטת ושוקולד חלק (ניתן לעשות זאת גם במיקרוגל). מוציאים את הארטיקים מהמקפיא, מקלפים את כוסות הנייר, או מסירים מהתבניות בעזרת מים חמים. טובלים כל ארטיק בתערובת השוקולד ומניחים על נייר אפייה. מחזירים למקפיא לכ-10 דקות.



YOU MIGHT ALSO LIKE