הכוכב המרכזי בכל שולחן אירוח: יום הפונ'ץ הבינלאומי
הפונץ' הינו משקה אלכוהולי טעים, חגיגי וכיפי במיוחד, שמככב כמעט בכל חגיגה ומסיבה. הדרך המסורתית היא להגיש אותו הוא באמצעות מצקת מקערה ענקית אל תוך כוסות, אך בשנים האחרונות קיימות לא מעט גרסאות נוספות. במיוחד ליום החגיגי, הנה שלושה מתכונים מושלמים למשקה

הפונץ' הינו אחד המשקאות הכיפים והטעימים אשר לגמרי מככבים כמעט בכל אירוע שמחה וחגיגה. ניתן להגיש אותו חם או קר, והוא הולך נפלא בתור התחלה לצד נשנושים קלים. המקור של המשקה האהוב הינו בהודו, אך הוא די מהר הגיע לכל העולם. אז מה עושים ביום הפונץ' הבינלאומי? חוגגים כמובן.

פונץ' קלאסי

רכיבים:

1/2 כוס סוכר

1/2 כוס מים

1 תפוח ירוק מקולף וחתוך לקוביות

אגס מקולף וחתוך לקוביות

חופן משמשים מיובשים

1 מקל קינמון

3 ס"מ שורש ג'ינג'ר קצוץ

אופן הכנה:

מתחילים עם יצירת סירופ – מכניסים לסיר את הסוכר, המים, הפירות, הקינמון והג'ינג'ר ומחממים באטיות עד שהנוזלים מצטמצמים ומתקבל נוזל סמיך. מוסיפים את היין, הטריפל סק ומיץ התפוזים ומחממים לטמפרטורה של 60 מעלות בערך. בהגשה אפשר ורצוי להוסיף עוד נגיעה של ברנדי או רום ופלח תפוז.

פונץ' חגיגי במיוחד

רכיבים:

שתי  כוסות תה חזק

חצי כוס סוכר

חצי כפית קינמון

שתי כפות ציפורן

 כף הל טחון

לימון אחד

תפוז אחד

בקבוק יין אדום יבש

בקבוק יין אדום מתוק

כוס וודקה

חצי כוס ליקר תפוזים

הוראות הכנה:

נבשל בסיר קטן את התה ביחד עם הסוכר, הציפורן, ההל והקינמון במשך 15-20 דקות על אש קטנה, נכבה את האש ונקרר כשעה.נחתוך את הלימון ואת התפוז לרצועות ללא הקליפות שלהם, ולאחר שהתערובת התקררה נוסיף את הרצועות של התפוז והלימון. כשרוצים להגיש את המשקה, מוסיפים את היין(שניהם), הוודקה והליקר, נחמם היטב אך לא להביא להרתחה. 

פונץ' קר וקיצי

רכיבים:

בקבוק יין אדום

שתי כוסות של פירות חתוכים

חופן נענע וחופן טימין

חמש כפות סוכר

חצי בקבוק מים 

הוראות הכנה:

להשרות את הפירות ועשבי התיבול בנוזלי הפונץ' במקרר לפחות שלוש שעות לפני האירוע, כך שהכל יספוג טעמים. לשפוך הכל לקערה גדולה, ולחתוך את הפירות. למזוג את היין אל הקערה, להוסיף מים, סוכר מומס, וקררו. מומלץ להגיש לצד פלחי תפוז ופרחי אניס. 

YOU MIGHT ALSO LIKE