ניו יורק פינת בנגלדש: אוכל הרחוב הבנגלדשי כובש את תפוח הגדול
אם אתם גרים בניו ירק ומתחשק לכם לאכול כדור בצק פריך ממולא בבצל, כוסברה וצ'ילי- כדאי שתמצאו את דוכן הרחוב הבנגלדשי הקרוב לביתכם. טרנד חדש מביא את אוכל הרחוב מהמדינה האסייתית היישר לרחובות התפוח הגדול

יש להיט חדש ברחובות ניו יורק- הפאנוקה: מעדן רחוב בנגדלשי, שכובש בחודשים האחרונים את רחובות התפוח הגדול כחלק ממגמת התרבות של דוכני מזון בנגלדשים.

הפאנוקה הם כדורי בצק מטוגנים, ממולאים באפונה צהובה, כוסברה, בצל וצ'ילי. הרוטב של הפאנוקה מורכב מתמרהינדי, סוכר תמרים ופלפל שחור. מדובר במנה האולטימטיבית למי שהולך בדרך וניתן לאכול אותה אפילו בביס אחד.

 

פאנוקה. כדורי בצק מטוגנים ממולאים בבצל, צ'ילי וכוסברה

 

מאפזול איסלם הוא הבעלים של אחד מעשרות דוכני המזון הבנגלדשי שנפתחו לאחרונה בניו יורק. הוא בין הראשונים שפתחו דוכן כזה בעיר הגדולה והמטרה שלו היא אחת- להכיר לאמריקאים את האוכל הבנגלדשי. "אנחנו מנסים להביא את הרחוב ואת ההווי הבנגלדשי לניו יורק" אמר השבוע, "יש לנו פאנוקה וג'אחל מורי, מאכלים נפוצים שמקבילים לנקנקייה האמריקאית בפופולריות שלהם".

ואם אתם תוהים מה זה ג'אחל מורי- מדובר באורז מעורבב עם צ'אנאצ'ור בתוך גביע שעושי מנייר עיתון. במנה יש בצל, צ'ילי, כוסברה, ג'ינג'ר ושום. רוב האוכל הבנגלדשי מורכב מעדשים, ירקות, אגוזים, פירות ואורז- הייבול המרכזי של חקלאי המדינה. אוכל הרחוב נפוץ ורוב מכריע של אזרחי המדינה נהנים ממנו על בסיס שבועי. 

 

דוכן רחוב בנגלדשי בניו יורק. "כיף ללכת עם המשפחה ברחוב ולאכול"

 

"זה מאד נפוץ בבנגלדש, אז זה מאד כיף ללכת עם המשפחה ברחוב ולאכול. לדבר, להסתובב, לבלות והכל עם אוכל טעים ביד. זה מה שאנחנו מביאים עכשיו לניו יורק ואני בטוח שזה יעבוד טוב" מסכם איסלם באופטימיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE