ברכות לטבעונים שומרי הכשרות: ה- Impossible Burger קיבל סמל הכשר והפך ללהיט בקרב יהודים דתיים
מעכשיו ההמבורגר "הבלתי אפשרי", שאפשר גם לטבעונים ליהנות מהמבורגר עסיסי עשיר בטעמים, הוא גם כשר; כך שיהודים שומרי כשרות יכולים לאכול ממנו בכיף בלי להרגיש נקיפות מצפון

טכנולוגיית המזון של עמק הסיליקון אינה עוצרת עבור אף אחד וזה במובנים מסוימים המשוכה הגדולה ביותר העומדת בפני חברות סטארט אפ חדשות, כגוןMemphis Meats  וה-Impossible Foods. ה-FDA כבר ביצע מחקר חדש בנוגע בטיחותם של ההמבורגרים הטבעוניים. מהמחקר עולה, כי אין וודאות לגבי ההמוגלובין, הפרוטאין שמסייע להמבורגרים הטבעוניים "לדמם", כמו המבורגרים אמתיים.

גרסת ההמבורגר הבלתי אפשרי, שכיום מוגשת ב-1,500 מסעדות הפכה ללהיט בקרב שומרי הכשרות

אך יש קבוצה נוספת של רגולציות קפדניות לפיהן מחויבות חברות אלה לפעול: הקבוצות המאשרות את המאכלים פורצי הדרך האלה, פוגשות בהגבלות דת אחרות ובתחום אחד לפחות, לתחליף הבשר יש ניצחון חדש.

הארגון האורתודוכסי היהודי המפעיל את חברת הכשרות הגדולה ביותר, העניק ל- Impossible Burger את חותמת ההכשר שלו. מאגר המידע של הקבוצה כולל למעלה מ-800 אלף מאכלים כשרים ברחבי העולם (ראיתם כמעט בוודאות את סמל ההכשר U על צנצנות וחבילות אוכל) ועכשיו הרשימה כוללת את ההמבורגרים על בסיס צמחים, לטובת כל הטבעונים וכל חובבי הבריאות.

ה- Impossible Burger או בתרגום חופשי לעברית, ההמבורגר הבלתי אפשרי הוא טבעוני ולכן מספר לא מבוטל של חוקי כשרות יהודים, כגון שחיטת בשר או ערבוב בשר ומוצרי חלב, לא חלים עליו. אך הסכמת כשרות הינה עדיין אינה הינה פשוט ויש כללים שיש לקיים. בין הכללים האלה, גם למשל, שהמרכיבים עצמם יהיו כשרים. "קבלת אישור כשרות היא אבן דרך חשובה", אמר מנכ"ל החברה, פטריק בראון, "אנחנו רוצים שההמבורגר יהיה בכל מקום וזה אומר שהוא חייב להיות זול ונגיש לכולם, כולל לאנשים שיש להם מגבלות מזון מסיבות דתיות".

לאנשים השומרים על כשרות יש כמובן אפשרויות צמחוניות לאכילת המבורגרים במשך שנים. אך גרסת ההמבורגר הבלתי אפשרי, שכיום מוגשת ב-1,500 מסעדות ושהיה עד כה תעלומה עבור יהודים דתיים הפכה ללהיט בקרב שומרי הכשרות. החברה מוסיפה, כי מאוחר יותר השנה היא מצפה לקבל אישור חלאל, כשרות מוסלמית.

ההמבורגר הבלתי אפשרי הוא טבעוני ולכן מספר לא מבוטל של חוקי כשרות יהודים לא חלים עליו

YOU MIGHT ALSO LIKE