מסע בין גבינות בריאות וטעימות!
קיימים יותר מ-1,000 סוגי גבינה בעולם. מצאנו לכם את הגבינות הכי בריאות שתוכלו לקנות בסופר. מהקוטג' דרך הפטה ולא שכחנו את פרובולונה.

גבינות הן תענוג עילאי לדעת רבים מאיתנו אך לא מדובר במוצר הכי בריא. אמנם הן כוללות אחוזים גבוהים של סידן, ויטמינים וחלבונים מלאים אבל הקלוריות הרבות בשילוב ריכוזי השומן והמלחים הגבוהים הופכים את החוויה לעניין שקשה להרבה מאיתנו לשלב בתפריט היומי. בעולם קיימים אלפי (כן, אלפי!) סוגי גבינות. חלקן בריאות יותר וחלקן בריאות פחות. בררנו לכם את הגבינות הכי בריאות שהם גם טעימות!


1: גבינת פטה- הגבינה הים התיכונית הפופלרית מומלצת מאד בשל ערכה הקלורי הנמוך יחסית, כ-75 קלוריות לקובית גבינה. היא כולל כמות נדיבה מאד של ויטמני B. הטעם מצויין וחזק ולא תצטרכו לצרוך הרבה ממנה כדי להנות ממנה במקסימום. יותר מזה, הגבינה עשויה מחלב עזים וכבשים וזה מצויין לסובלים מרגישות ללקטוז. מדובר בגבינה מאד פופלרית בדיאטה הים התיכונית, שנחשבת לאחת הבריאות בעולם אך שימו לב שאתם לא מגזימים איתה כי היא מכילה כמות רבה של מלח.

 


2: גבינת עזים למריחה- נמוכה בקלוריות, בדיוק כמו הפטה, אבל עשירה יותר בחלבון. היא כולל הרבה מינרלים, בינהם סידן וזרחן, שמאד חשובים לגופינו. הגבינה, הידועה מאד בשמה הצרפתי, ש'ברה, כוללת חומצות שומן בריא כמו חומצה דקנואית שיוחס לה תכונות אנטי דלקתיות. היא הרבה יותר קלה לעיכול מגבינות שעשויות מחלב פרה וטעמה מעודן אך גם כאן, אל לנו להפיז באכילתה כי עדיין מדובר בגבינה, עם מלחיות וריכוזי שומנים גבוה יחסי למזונות רבים אחרים.

 

3: גבינת קוטג'- הגבינה הכה אהובה על הישראלים היא גם אחת הגבינות הבריאות ביותר. היא שופעת בחלבונים, בכמות מדהימה ממש יחסית לסוגי גבינה אחרים. היא כוללת אף כמות נדיבה של סידן וכמה מחקרים הראו שיש לה יכולות בויסות לחץ הדם. לא קל למצוא גבינה קוטג' טובה כמו של ישראל כאן בארה"ב, אבל אם תנסו הרבה סוגים, יש סיכוי שתמצאו סוג קוטג' שתאהבו. נסו לבחור באופציה עם כמות השומן הנמוכה ביותר ולא פחות חשוב- כמה שפחות מלח.


4: פרובולונה- הגבינה הדרום איטלקית מומלצת מאד להעלאת אחוז הסידן בגוף. היא שופעת בסידן, יותר מהרבה גבינות אחרות. בנוסף, היא כוללת כמות נדיבה ביותר של ויטמין A. מבחינת הטעם, מדובר במעדן ממש. הגבינה קיימת באחוזי שומן משתנים. יותר מכל, שם המשחק בצריכת גבינת הפרובולונה, זה מתינות.

 


5: ריקוטה- גבינה איטלקית זו מיוצרת מהמים שנשארו לאחר הכנת גבינה אחרת (מי גבינה) ומכאן אחוז השומן הנמוך למדי שלה, בהשוואה לגבינות אחרות. היא גם עשירה בסידן ביחד להרבה מהגבינות הרכות האחרות. ריקוטה טובה צריכה להיות שופעת בחומצות שומן טובות דוגמת אומגה 3 וDHL וכוללת כמות מזערית של סלניום. מינרל זה חיוני ביותר לגופנו נגד מקרים של תעוקת לב. מחקרים הראו ש-1 מכל 7 אנשים סובל במחסור חמור של מינרל זה. כאמור, גבינת ריקוטה עשוייה להועיל בעניין. בנוסף, הגבינה טובה לסובלים מלקטוז מכיוון שלרב אין היא עשוייה מחלב פרה.

 


6: גבינת נויפשאטל למריחה- הגבינה, עם הארומה של פטריות והמרקם הקטיפתי, מומלצת ביותר לאניני הטעם שבין קוראינו. הגבינה עדיפה בהרבה מגבינות למריחה רגילות בשל כמות השומן הנמוכה בהשוואה אליהן. היא כוללת כמות נדיבה של סידן. נסו לחפש את הגבינה בחנויות שמתמחות במכירת גבינות ותהנו מגרסה משופרת בהרבה שלה. מדובר במעדן צרפתי של ממש. אבל חברים, אל תגזימו!

 


7: גבינת פרמזן- גבינת הבקר המפורסמת כוללת כמות נדיבה ביותר של חלבון ומינרלים חיונים כמו סידן וזרחן. טעמה עמוק ביותר והיא תשדרג לכם כל מרק בחודשי החורף הקרים. היא כוללת ויטמים רבים, בינהם ויטמין A ושלל ויטמיני B. מכיוון שמדובר בגבינה מיושנת, היא כוללת הרבה חיידקים פרוביוטים שטובים למערכות שלנו. למרות שהיא עשויה מבקר, היא נחשבת לגבינה טובה אף לסובלים מרגישות ללקטוז.

 

לסיכום, מומלץ מאד לשלב מגוון של גבינות בריאות בתפריט היומיומי, שם המשחק הוא מתינות.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE