הסטייל מגיע למיאמי: לה סנטרל, אולם אוכל איטלקי, ייפתח לראשונה בעיר
הגיע הזמן לשחרר את החגורה: פסטה, פיצה ויינות מיובאים יככבו בתפריטים החדשים באולם האוכל האיטלקי לה סנטרל (La Centrale), קומפלקס של שלוש קומות שמוקדש למטבח האיטלקי. האולם אמור להיפתח במהלך החודש במרכז הקניות בריקל של מיאמי.

אולם האוכל העצום, המשתרע על 40,400 רגל מרובע (מבטאים "לה-צ'ן-טריאל-איי"), הוא פרי יוזמה משותפת של המסעדן ג'אקופו ג'וסטיניאני וותיק חיי הלילה והאירוח מתיאס קיהם, שותפים מנהלים ששאבו השראה למקומם החדש מאולמות מזון ושווקים ברחבי העולם.

 

למה דווקא מיאמי? כי העיר משגשגת מבחינה קולינרית, אומר קיהם, אשר הרזומה שלו כולל את תפעול אולם המזון האנין והשופע של הרוד'ס בלונדון. אולמות מזון נעשים פופולריים גם בדרום פלורידה, וכמה ייפתחו בחודשים הקרובים, הוא מוסיף. "מיאמי היא סיפור הצלחה עירוני אמתי", אומר קיהם. "העיר התפתחה באופן מרשים בשנים האחרונות, וכשתפעל מערכת הרכבת המהירה וייפתחו המוזיאונים החדשים, המיקום יהיה פשוט מושלם". ילידי ניו יורק ושיקגו עשויים להשוות את לה סנטרל לאולמות האוכל האיטלקיים איטלי ("Eataly", משחק מילים שמחבר בין "eat" ו-("Italy" של מריו באטלי, אך לדברי קיהם, החלל הוא פחות שוק של דוכני אוכל עכשוויים ויותר שילוב חד-פעמי של כל דבר איטלקי, החל בתכנון וכלה בקינוח.

 

 

כל מסעדה תייצג 20 אזורים באיטליה: בקומה הראשונה יהיה שוק של 5,000 רגל מרובע, אשר ייבנה בהשראת הפיאצות של איטליה ויהיה מצויד במוצרים מיוחדים כגון שמן זית, מאפים ופסטה מיובאים. חלל קומת הקרקע, שיהיה מעוצב בשולחנות עץ ובאריחי טרה-קוטה, יכלול גם את הפיצרייה הכפרית המהירה, פיצה אה פסטה (Pizza E Pasta) ובית קפה בסגנון סיציליאני (Caffé). "כאשר אתה נכנס לאחת המסעדות שלנו, אתה יכול לאכול את האוכל כאן, ואז לקנות את אותם מרכיבים בשוק למטה", אומר קיהם, ששותפו ג'וסטיניאני ייסד את המסעדה האיטלקית פליס בניו יורק. "אתה יכול לנסות ליצור מחדש את המנה בעצמך". 

בקומה השנייה של הקומפלקס יפעלו שלוש מסעדות ישיבה – מסעדת הדגים פשה Pesce), דגים באיטלקית), מסעדת הבשרים קארנה Carne), בשר באיטלקית) והמסעדה הצמחונית סטאז'יונלה Stagionale), עונתי באיטלקית) – לצד אפריטיבו בר (Aperitivo Bar)המחופה בעצי זית, וחנות השוקולד והגלידה ונצ'י (Venchi). בקומה השלישית יפעל מרתף יינות בהשראת טוסקנה אנוטקה (Enoteca), ובו 4,000 יינות. כמו כן, יפעלו במקום גם חדר טעימות, בית ספר לבישול וחללים לאירועים פרטיים. "אנחנו קוראים לזה תיאטרון קמעונאי", אומר קיהם. "המקום הזה לא יכול להיות רק חלל שהותאם למכירת מזון איטלקי. הוא צריך להיות הרבה יותר מזה, חוויה מעוררת רגשות, שאינך יכול לקבל כמותה באולמות אוכל ייעודיים אחרים". לדברי קיהם, "צריך לעשות עוד כמה בדיקות" כדי שאפשר יהיה לפתוח את לה סנטרל, ש-95% ממנו כבר בנויים ומושלמים. אולם האוכל האיטלקי לה סנטרל אמור להיפתח במהלך חודש פברואר במרכז הקניות והמסחר בריקל, סאות' מיאמי אווניו 701, מיאמי. כניסה חינם. אתר: LaCentraleMiami.com

YOU MIGHT ALSO LIKE