סמות'י: משקה קייצי ובריא עם לא מעט אוצרות בפנים. ויש גם מתכון!
עם ג'ינג'ר, זרעי צ'יה או תותי גוג'י ברי. סמות'י הולך עם הכל. פתאום מאוד קל לשכנע את הילדים לשתות משקה בריאות. ההפתעה הגדולה: הם גם יכולים להכין אותו בעצמם, ובלי עזרה

ג'מבה ג'וס אהובה על לא מעט אנשים, אבל המחירים שלה בהתאם ולא ממש שווים לכל כיס. אפשר להבין למה התאהבנו כולנו בסמות'י אבל אי אפשר להבין למה לא כולנו מכינים אותו בעצם בבית: בסופו של דבר מדובר בתהליך קל, מהיר, זול ולא פחות טעים.

 

 

מומלץ להתחיל עם כוס מלאה בבסיס נוזלי: מיץ תפוחים, מיץ תפוזים, יוגורט, חלב שקדים ללא סוכר, מיץ פירות טרי, או מי קוקוס טבעיים ללא תוספת סוכר.חשוב להוסיף את הנוזל לבלנדר לפני הוספת הפירות, הקרח והפרודוקטים האחרים, זה יקל על תהליך העיבוד.לאחר שבחרתם את בסיס הסמות'י, הוסיפו לבלנדר 3/4 כוס פירות טריים. בננה נחשבת לפרי בריא ונהדר לסמות'י, בזכות מרקם קטיפתי מצוין.

פירות נוספים שמשתלבים היטב הם פירות יער לסוגיהם, פטל, אוכמניות, תות שדה (עדיף אורגני), מנגו, אפרסקים, שזיפים ונקטרינות.ייתכן ויהיה צורך להוסיף עוד נוזל או פרי, תלוי בסוג הפרי שתבחרו. ואז, פשוט שחקו עם הסמות'י שלכם עד שתקבלו את המרקם האהוב עליכם.

כדי להכין סמות'י בקלות, כדאי להקפיא מראש פירות מקולפים וחתוכים. כך, הם לא רק יוכלו לשמור על הערך התזונתי והטעם שלהם, אלא גם יהפכו את הרכיבים בבלנדר לסמות'י מבלי שתצטרכו להוסיף קוביות קרח.לאוהבי המתוק ניתן להוסיף לבלנדר מעט סירופ מייפל טבעי, הנחשב לממתיק איכותי, אבל כדאי להסתפק במתיקות הטבעית שמגיעה מהפירות, ואם אתם ממש חייבים מתוק -אפשר להוסיף מעט גלידת וניל.

ניתן להוסיף לסמות'י תוספות נוספות שישפרו את הטעם ובעלות ערכים תזונתיים חיוניים וטעם מדהים כמו למשל טחינה גולמית, חמאת שקדים או שמן קוקוס בכבישה קרה (שמן הקוקוס מוריד כולסטרול, משפר את מראה העור ומשפר מטבוליזם), אבקת קקאו רואו (מכיל מגנזיום), קינמון (תורם לוויסות סוכר בדם), ג'ינג'ר (אנטי דלקתי ומסייע לעיכול), זרעי צ'יה (מכילים אומגה 3) או אבקת מאקה (תורמת לשיפור הזיכרון ומעלה את החשק המיני), תותי גוג'י ברי (עשירים בחומצות אמינו ומגנים על מערכת החיסון) ואבקת חלבון טבעונית אורגנית (עשירה בויטמינים, מינרלים ונוטריינטים, משפרת ספיגה של ויטמינים ומינרלים).

 

 

מתכון לסמות'י תות - בננה

מצרכים:

2 בננות בשלות, קלופות וחתוכות לפרוסות

7 תותים בינוניים

כפית דבש או כפית סילאן

קוביות קרח מ-1-2 תבניות (7-8 קוביות גדולות)

3/4 כוס חלב או חלב סויה או 1 מיכל יוגורט טבעי

 

אופן ההכנה:

  1. מכניסים את כל המרכיבים מלבד הסוכר למיכל הבלנדר ומערבלים כדקה, עד לקבלת משקה סמיך והומוגני.
  2. מוסיפים את הסוכר, מערבלים כעשר שניות נוספות ומגישים מייד.

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE