זרעי דלעת ומיץ אלוורה: תוספת חשובה לתזונה שלכם
כולם יודעים חשוב וחיוני לשתות הרבה מים אבל לא הרבה יודעים שדלעת יכולה לסייע בדיכאון ושאלוורה היא לא רק ג'ל למריחה על כוויות

חמישה מאכלים שממש בריאים לכם ואולי פחות ידעתם:

  1. סלמון משומר: דגים שמנים כמו סלמון וסרדינים מכילים הרבה חלבון, שנותן תחושת שובע ארוכה יותר ואנרגיה. כמו כן, הם מכילים שומנים בריאים כמו אומגה 3, שמסייע לבריאות הלב ומונע דלקות. גם העור שלכם מרוויח מחומצות השומן אומגה 3, הוא יראה זורח יותר. סלמון כשהוא טרי, יכול להיות מאוד יקר. פתרון זול יותר ובריא באותה המידה יכול להיות קניית סלמון בקופסאות שימורים.

 

 סלמון בקופסה. אילוסטרציה . (צילום :Oceanbeauty)

 

2.  מיץ אלוורה: כשאתם שומעים אלוורה, אתם בטח ישר חושבים על הג'ל שאתם מורחים על העור שלכם אחרי כווית שמש. אבל אתם גם יכולים לקנות אלוורה לשתייה. הצמח בשימוש מזה שנים עבור האיכויות הרפואיות שלו עבור מוצרי בריאות ויופי. הוא עשיר בויטמינים אנטיאוקסידנטים כמו A,C, וE והוא גם מכיל ויטמין B12, חומצה פולית וכולין. אלוורה הוא מקור טוב למגנזיום, קלציום ואבץ והוא מספק 20 מתוך 22 חומצות האמינו השהגוף שלכם צריך. החומצה הסליצילית שבו מסייעת עם דלקות.

 

צמח האלוורה. אילוסטרציה. (תמונה מהרשת)

3. זרעי דלעת:  רובינו חושבים על זרעי דלעת בסביבות חג ההלווין, אבל למעשה זרעי דלעת הם הדבר הכי בריא שתוכלו להוסיף לתזונה היומית שלכם. מומחים ממליצים לאכול אותם טריים או כשהם צלויים קלות. הם מקור עשיר למגנזיום ואבץ, שני מינרלים שרוב האנשים לא צורכים מספיק. מגנזיום מסייע להרגיע את הגוף ולהקל על שרירים תפוסים, על חרדה, על עצירות ועל כאבי ראש. אבץ הוא דמות מפתח במערכת החיסונית והוא גם מגביר הפרשת טסטוסטרון, מה שיכול לסייע עם ליבידו. מחקר נוסף מראה כי נטילת השניים יחד יכול לסייע לאנשים שנוטלים תרופות נגד דיכאון.

 

זרעי דלעת. אילוסטרציה (צילום מהרשת)

 

4. אגוזי ברזיל: הרבה פעמים לא נותנים להם את הקרדיט שמגיע להם אבל אגוזי ברזיל הם עשירים בסלניום, מינרל שבלוטת התריס שלכם מאוד זקוקה לו. סלניום גם תומך במערכת החיסונית שלכם ובגלל שהוא אנטיאוקסידנט הוא גם מסייע למנוע נזק לעצבים ולתאים שנגרם מרדיקלים חופשיים כתוצאה מעישון סיגריות וחשיפה לקני UV.

המנה המומלצת היא 2 ליום, מעבר לזה לא כדאי. 

 

אגוזי ברזיל. אילוסטרציה.(תמונה מהרשת)

5.  כרוב כבוש: יכול לסייע בעצירות, נפיחויות וגזים. הסיבה היא שהחיידקים הידידותיים שסייע בתהליך הכבישה של הכרוב, הקרואים פרוביוטיקס, עדיין חיים. כשאתם אוכלים אותם הם מסייעים בפירוק המזון ועושים את זה קל יותר למערכת העיכול שלכם לספוג את הנוטריינטים. אכילה ממושכת של מוצרים כבושים מסייע לאורך זמן בבריאות ומסייע במניעת מחלות. יחד עם זאת, שימו לב איזה כרוב כבוש אתם רוכשים.

אם המוצר עבר פיסטור לשם שימור, הטמפרטורה הגבוהה סביר להניח הרגה את החיידיקים הפרוביוטים. מוצרים אחרים אולי השתמשו בחומץ במקום בחיידיקים בכדי לכבוש את הכרוב. אוכל כבוש יכול גם להכיל הרבה סוכר ומלח. אז תקראו את התווית לפני שאתם קונים.

 

כרוב כבוש. אילוסטרציה. (תמונה: The pioneer women).

YOU MIGHT ALSO LIKE