"אני לא מתפשר על האיכות"
לקוחות רבים נוהרים לקצביה של סעיד בזכות הבשרים האמריקאים המעולים והכשרים, השירות האדיב והמיקום המרכזי והנוח בלב הוואלי

הדבר הראשון ששמים לב כשנכנסים לקצביה הכשרה של סעיד הוא הריח. זאת אומרת, העדרו של כל ריח שיכול להעיד שמדובר כאן בחנות בשר. הסיבה לכך, מסביר סעיד הוא הניקיון המופתי עליו הוא מקפיד בחנות. ואכן, החנות השוכנת על רחוב ואנואן ברסידה, במרכז קניות המוכר בקרב תושבי הוואלי כ"וואלי פרודיוס", נקיה להפליא. מאחורי הויטרינות עומדים שני עובדים ופורסים חתיכות בשר ממול עיני הלקוחות, אחר כך הם אורזים אותם בקפידה בתוך מגשונים קטנים. הכל סופר אסתטי ונעים לעין.  

 

קרדיט צילומים: ADVA RIKLIN PHOTOGRAPHY

לחנות קוראים: Kosher Super Meat אבל לקוחותיה מכירים אותה יותר בכינוי שדבק בה: החנות של סעיד. אל תתנו לשמו להטעות אתכם, מדובר ביהודי איראני, דובר עברית טובה תודות לשנים בהן חי בישראל ולמד אגרונומיה.  אחרי כחמש שנות לימודים באוניברסיטה העברית בירושלים ואח"כ בפקולטה לחקלאות ברחובות, הוא שב לאיראן ויישם את מה שלמד בהצלחה רבה.

המהפכה האיראנית שינתה את הכל. כמו הרבה יהודים איראנים, סעיד עזב את איראן  ועבר לארה"ב. בשנת 1993 הוא פתח חנות קטנה לבשר כשר בוואלי. היו באיזור עוד שתי חנויות מתחרות, אולם אלו נסגרו תוך שנתיים-שלוש כי לא הצליחו להחזיק מעמד בתחרות מולו. סעיד מסביר: "הם לא הניחו את הבשר במגשים מסודרים, אלא פשוט בתוך שקית.

עבדתי בשיטה אחרת ממה שהם עבדו והלקוחות אהבו את זה, הם אהבו את האריזות הנקיות והיכולת לאחסן את הבשר במקרר בצורה נוחה יותר. הם אהבו שאצלי העובדים הכינו את הבשר לעיניהם ולא עם הגב אליהם וחשוב יותר, הם אהבו את הבשר שהיה באיכות טובה יותר. אני מכיר ומבין בבשר כי זה הרקע ממנו אני מגיע. באיראן, גידלתי 3000 כבשים לפיטום וכמה מאות פרות. אני יכול לזהות בשר טוב וכך אני בוחר את הבשר שאני מביא לחנות שלי. אני לא מתפשר על האיכות בגלל המחיר. בשר לא איכותי, לא יתבשל טוב ולא יהיה טעים כמו בשר איכותי. הלקוחות זיהו שאצלי מוכרים בשר איכותי והשם של המקום שלי עבר מפה לאוזן".

 

 

חנות הבשרים הראשונה של סעיד שנפתחה על שטח של 900 סקוור פיט, התרחבה מהר מאוד למרקט גדול על שטח של 4,500 סקוור פיט, שם יכולתם לקנות הרבה יותר מבשר בלבד: חלות ועוגיות שנאפו במקום, מצרכי מזון ואוכל חם לשבת. הוא קרא למרקט שלו: "כושר בזאר" והלקוחות לא הפסיקו לזרום למקום.

"ניהלתי את המרקט עד שנת 2008 ואז החלטתי שמספיק, הגיע הזמן לצאת לפנסיה" מספר סעיד בחיוך רחב. אלא שמקץ שנים ספורות, הוא התחיל להשתעמם והחליט שפנסיה זה ממש לא בשבילו. וכך, הוא התחיל לחפש מקום חדש שיוכל לנהל אותו בכיף ביחד עם אשתו תקוה. המקום האידיאלי הזה נמצא לפני חמש שנים ברסידה, חנות בשרים כשרה שבעליה החליט למכור אותה פחות משנה לאחר שלקח את המקום. "הוא לא ידע לנהל את המקום נכון ולא הבין בבשר" מסביר סעיד "בגלל זה הוא לא הצליח למשוך לקוחות לחנות. החלטתי לקחת את החנות ולעשות את מה שאני מבין הכי טוב – למכור בשר ודגים".

 

היום, חמש שנים אחרי שרכשו את העסק, סעיד ותקוה מאושרים מהבחירה. לא עובר שבוע מבלי שלקוחות חדשים מגיעים לחנות והופכים ללקוחות קבועים. "הם הולכים לאירועים, מסיבות, טועמים את הבשר שלי ושואלים את בעלי הבית או האירוע מאיפה הם קנו את הבשרים ואחר כך מגיעים אלי. לא עובר גם חודש מבלי שאקבל מספר הזמנות מחוץ לקליפורניה. יצא לי לשלוח הזמנות ללאס וגאס, טקסס, הוואי. יש לי לקוחה שגרה בגרמניה וכשהגיעה לביקור, נכנסה ורכשה בשר אותו לקחה עמה במזוודה בחזרה לגרמניה".

לסעיד יש חשבון בחברת התעופה סאות' ווסט והוא מכין משלוחי בשרים הנשארים קפואים היטב במהלך כל הטיסה עד הגיעם לבית הלקוח". תקוה המצטרפת לראיון מסבירה: "אנו אורזים היטב את החבילות וגם במהלך הטיסה, קר מאוד בתא המטען של המטוס, מה שעוד מסייע לשמור על הבשרים".

הצצה במקררים של החנות, מגלה מבחר רב של בשרים (אמריקאים) ודגים, מוכנים כבר על מגש קלקר ועטופים בנייר צלופן: דג טחון עם שום וכוסברה, רגלי בקר, עצמות, דג בקלה טחון, טונה, רגלי בקר, עצמות. תמצאו שם אפילו בשר ברווז. אם אתם מעוניינים בבשר למנגל, תוכלו לבחור מבין מבחר רחב של בשרים, חתוכים ומוכנים להיכנס לגריל: תערובת קבב, נקניקיות חריפות, המבורגרים, פרגיות מטובלות ועוד.  חשוב לציין שכל העופות וההודו בחנות הם נטולי הורמונים או אנטיביוטיקה והבשרים הם Choice  או טובים יותר.

למעשה, אין אף חלק של עוף או בקר שלא תמצאו שם ורוב הבשרים אמריקאים ואיכותיים ביותר. סעיד גם נמצא בחנות מדי יום לסייע ולייעץ ללקוחות. הוא נמצא שם כבר בשעה 7:30 בבוקר, פותח בשעה 8:00 ומבלה שם את רוב שעות היום.

לקוחות רבים מלווים אותו מזה שנים רבות, עוד מימי כושר בזאר. יש לו גם לא מעט לקוחות שהם דור שני ללקוחות הוותיקים. ילדים שהיו מתלווים להוריהם והיום הם אנשים בוגרים עם משפחות משלהם ומגיעים עם ילדיהם לקנות בשרים ודגים ועל הדרך גם לפטפט קצת עם סעיד. למעשה, בזכות היחס הטוב שהוא מעניק לקליינטים שלו, הסבלנות והחביבות, רבים מלקוחות המקום, הפכו לידידים טובים. לא אחת הם מזמינים את תקוה וסעיד לאירועים משפחתיים שונים מחתונות ועד בריתות ובר מצוות. גננות גם נהנות לרכוש בשרים ודגים בחנות ולזכות בהנחה אותה מעניקים סעיד ותקוה לבעלות גני ילדים.

 

 

לא רק הלקוחות מלווים את סעיד והחנות שלו מזה שנים, אלא גם העובדים הוותיקים שעובדים אתו מזה 25 שנים, עוד מהזמן שהיה הבעלים של "כושר בזאר". השילוב המנצח הזה של בשר איכותי וכשר, הניקיון, האריזה הקפדנית והיחס הלבבי והאישי שמוענק לכל לקוח, הפכו את Kosher Super Meat למקום עליה לרגל עבור לקוחות רבים, יהודים ולא יהודים כאחד. "למעשה, יש לנו גם לא מעט לקוחות מוסלמיים שמגיעים לקנות אצלנו כי הם מעדיפים את הבשרים הכשרים שלנו על פני ה"חלל" (ההכשר המוסלמי)" מספר סעיד.

בחזית החנות ומאחוריה, תמצאו שני מגרשי חניה, המציעים עשרות מקומות חניה נוחים ובחינם.

החנות פתוחה כל ימות השבוע למעט שבת ונסגרת ביום שישי  בשעה 3:00 אחה"צ. ניתן לערוך הזמנות גם טלפונית.

  

 

YOU MIGHT ALSO LIKE