מחקר חדש מצא: שמן סויה גורם לנזק מוחי, השמנת יתר, ועיוותים בקוד הגנטי
"צמצמו את השימוש בשמן הסויה", כך מפציר פרופסור בכיר ממעבדה בקליפורניה לאור הקשר בין צריכת השמן ואוטיזם, דיכאון, השמנת יתר ותפקוד במערכת הניורולוגית

"צמצמו את השימוש בשמן הסויה", כך טוען חוקר בכיר ממעבדה באוניברסיטת קליפורניה שעמד בראש מחקר חדש שמצא כי צריכה שמן סויה מובילה לעיוותים גנטיים ומשפיעה על האופן בו המוח מתמודד עם דיכאון והשמנת יתר.

 

שמן סויה. יש להימנע (צילום: Supa Export SRL)

השמן המהווה חלק פופולרי מאד בתפריט תושבי המערב נמצא על ידי מעבדת IFL SEINCE כאחראי לפגיעה בתנאים מטבוליים העלולים להוביל לסכרת ולהשמנת יתר.

במסגרת הניסוי העכברים חולקו לקבוצה שקיבלה שמן קוקוס, ולאחרת שקיבלה שמן סויה. שהממצאים בין צמד הקבוצה היו ברורים.

נמצא כי צריכה גבוהה של השמן מובילה לשינויים במוח האנושי המובילים להחלשת היכולת לייצר אוקסטיטוצין - הידוע גם כהורמון האהבה מה שמקשה על מלחמה בדיכאון, ושפגיעה בו עלולה להוביל גם לאוטיזם.

ממצאי המחקר שפורסמו בירחון ה"אנדוקרונולוגי הבינלאומי'', נעשו במטרה להבין כיצד השימוש בשמן משפיע על איזור ההיפותאלימאוס במוח המשפיע על מצב מערכת העיכול והמערכות הניורולוגיות.

 

פוגע בתפקוד ההורמונלי והניורולוגי (צילום: Food Navigator)

עתה יש צורך במחקר נוסף לאתר בדיוק ולבודד את הגורם בשמן הסויה המוביל לתוצאות המזיקות הללו. מחבר המחקר מאוניברסיטת קליפורניה טוען כי "אם יש מסר שאני רוצה שאנשים יקבלו, הוא זה: צמצמו את צריכת שמן הסויה".

YOU MIGHT ALSO LIKE