שטויות במיץ אוכמניות? אולי כדאי שתדעו כמה יתרונות בריאותיים יש בפרי היער השחור הזה
פעילות תקינה של העצבים, ייצור קולגן ושמירה על בריאות העור, השיניים והעצמות, סיוע בתהליכי העיכול, שיפור הראייה ויתכן שאפילו שיפור בתפקוד המוח. אלה הם רק חלק מהיתרונות שבאכילת אוכמניות

אוכמניות (Blackberries) הן תוספת טעימה לכל תפריט. אך מעבר לטעם, הן גם מלאות בחומרים מזינים ובנוגדי חמצון. פרי היער האירופי הזה גדל גם בארצות הברית במשך כל ימות השנה. השורות הבאות חושפות כמה מהיתרונות הבריאותיים של האוכמניות ומסבירות כיצד אפשר לשלב אותן בתפריט היומי.



מקור נהדר לוויטמין C, וויטמין K, נוגדי חמצון וסיבים. אוכמניות

 

היתרון הבריאותי הראשון של האוכמניות קשור בעובדה שהן מכילות ויטמין C. הרמה הגבוהה של הוויטמין שבפרי מספקת כ-35% מהצריכה היומית המומלצת. משום שהגוף לא מסוגל לייצר ויטמין C מחומרים אחרים, חיוני לכלול בתפריט היומי מזונות עתירים בוויטמין כחלק מההקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת.

ויטמין C מסייע בסינתזה של חלבונים ונחוץ לגוף על מנת לייצר קולגן ונוירוטרנסמיטרים שמסייעים בפעילות תקינה של העצבים. החומרים האלה חיוניים לתפקודים תקינים של הגוף, כגון ריפוי פצעים. נוגדי החמצון שבוויטמין C מסייעים בתפקוד תקין של המערכת החיסונית.

יתרון נוסף שבאכילת אוכמניות היא היותן עשירות בסיבים תזונתיים. במנה של 100 גרם אוכמניות יש 14% מצריכת הסיבים היומית המומלצת. סיבים ממלאים תפקיד מכריע בוויסות רמת הסוכר בדם ובהמשך לכך, בצריכת הסוכר.

ישנם שני סוגי סיבים במזון, מסיסים ושאינם מסיסים. הסיבים המסיסים מתמוססים במים וקשורים בהורדת רמת הסוכר בדם ושמירה על רמה בריאה של כולסטרול. הסיבים שאינם מתמוססים מסייעים בתהליכי העיכול. האוכמניות מכילות את שני סוגי הסיבים.

נוגדי החמצון שבאוכמניות מהווים יתרון נוסף, משום שהם מסייעים לצמצם את ההשפעה השלילית של הרדיקלים החופשיים שבגוף. הרדיקלים החופשיים מזיקים לתאים וגורמים להזדקנות ולבעיות בריאות אחרות, כגון סרטן ומחלות לב.




הזכרנו כבר כמה הן טעימות? אוכמניות יער

 

האוכמניות משמשות גם מקור נהדר לוויטמין K, שמהווה חומר חיוני לתהליך קרישת הדם, שהוא חלק מתהליך הריפוי של פצעים. הוויטמין יכול לסייע גם בשיפור המצב הבריאותי של העצם.

ויטמין A משמש למספר פונקציות המסייעות לבריאות וגם הוא נמצא באוכמניות. הוויטמין מסייע בבריאות המערכת החיסונית ובתפקודה נגד מחלות וזיהומים. הוא מסייע לצמיחה ולבריאות השיניים והעצמות כמו גם לבריאות העור. ויטמין A ידוע בהיותו חומר המזין את תהליך הייצור של הפיגמנטים שברשתית העין. בכך הוא מסייע לראייה, במיוחד כשחשוך.

יתרון נוסף שבצריכת אוכמניות קשור בתפקוד המוח. מחקר שנערך בשנת 2009 מצא, כי חולדות שצרכו אוכמניות שהציגו שיפור במיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות, בהשוואה לקבוצת ביקורת של חולדות שלא אכלו אותן.

החוקרים הראו, כי יתכן והסיבה לכך היא הכימיקלים, פוליפנולים, שנמצאים באוכמניות. על מנת לקבוע אם היתרונות האלה רלוונטיים גם לבני אדם, יש צורך במחקר נוסף.  

YOU MIGHT ALSO LIKE