אגוז קשה – מוח מפותח: כמה אגוזים כדאי לך לאכול במהלך ההיריון ולמה?
החוקרים ממליצים לנשים בהיריון לאכול אגוזים לפחות שלוש פעמים בשבוע, ומדגישים בעיקר שקדים, אגוזי מלך ואגוזי לוז

ילדים של אימהות שאכלו שניים עד שלושה גרמים של אגוזים בשבוע במהלך ההיריון נטו לקבל ציון גבוה היותר במבחני זיכרון, קשב ומנת משכל. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 2,208 ילדים. האימהות מילאו שאלונים על התזונה שצרכו במהלך השליש הראשון והשלישי של ההיריון והחוקרים ערכו בדיקות של היכולות המוטוריות והאינטלקטואליות, כשהילדים היו בני שנה וחצי, בני חמש ובני שמונה שנים.



החוקרים מצאו, כי בעוד ששליש מהנשים לא אכלו אגוזים כלל, הילדים של האימהות שאכלו את השליש הגבוה ביותר של כמות האגוזים, הציגו ציונים גבוהים יותר באופן משמעותי בבדיקות יכולת קשב למשך זמן, בבדיקות זיכרון ומנת משקל. זאת, בהשוואה לילדים של אימהות שאכלו פחות אגוזים.

כמות הצריכה הגבוהה של אגוזים על פי נתוני המחקר עמדה על 74 גרם או 2.6 אונקיות בממוצע.

בתוצאות המחקר שיקללו החוקרים גורמים משפיעים שונים, כגון גיל האם, מצב סוציו-אקונומי, עישון, צריכת אלכוהול ומאפיינים נוספים שקשורים באימהות ובתינוקות.



לדברי החוקרים צריכת האגוזים במהלך ההיריון משפיעה על תוכן החלבון שמגיע לעובר. עוד אמרו החוקרים, כי זו הפעם הראשונה בה נרשמת השפעה האמורה. עם זאת, אין מספיק מידע על מנת לבצע שינוי בהנחיות. החוקרים סבורים, כי יש לבדוק את התוצאות האמורות באוכלוסיות אחרות. 

עדיין, החוקרים ממליצים לנשים בהיריון על אכילה של אגוזים שלוש פעמים בשבוע, ומדגישים בעיקר שקדים, אגוזי מלך ואגוזי לוז.

YOU MIGHT ALSO LIKE