אתם לא מכירים עוד משהו שיעשה עבורכם מה שהוא יעשה: אבוקדו
מחקר חדש מעודד אתכם להמשיך להוסיף אבוקדו לסלט או לחביתה שלכם, לאחר שהוצגו תוצאות לפיהן הוא מסייע בדיכוי רעב ללא תוספת קלוריות

החליפו את הפחמימות באבוקדו טרי והוא יסייע לכם לשמור על תחושת שובע למשך זמן ארוך יותר. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. החוקרים העריכו את ההשפעות הפיזיולוגיות הבסיסיות של אבוקדו טרי על רעב, תחושת שובע ומידת הסיפוק שחשו מי שאכלו אותו במשך שש שעות.



במחקר השתתפו 31 מבוגרים שנמצאים במשקל עוקף ומבוגרים שמנים. החוקרים מצאו, כי ארוחות שכוללות אבוקדו טרי, כתחליף לפחמימות, סייעו לדכא תיאבון באופן משמעותי והגדילו את שביעות הרצון מהארוחה בקרב מבוגרים שמנים וכאלה שנמצאים בעודף משקל. השינויים התזונתיים האלה הראו גם, כי הם מצמצמים את רמת האינסולין ורמת הסוכר בדם, ובהמשך לכך מצמצמים גם את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב וכלי דם, על ידי הוספת שומנים בריאים וסיבים תזונתיים לתזונה היומית.

לדברי החוקרים בעבר, נחשבו שומנים מרוכזים לגורם העיקרי לעודף משקל. בשנים האחרונות גם פחמימות נחשבות כבעלות השפעה גדולה על הגברת התיאבון ועל השליטה במשקל. החוקרים סבורים, כי אין פתרון אחד לכולם כשמדובר בהתאמת ארוחה אידאלית שתסייע בניהול התיאבון. לדבריהם, הבנת הקשר בין ההרכב הכימי של המזון לבין ההשפעות הפיזיולוגיות שיש לו על הגוף בקרב אוכלוסיות שונות, יכולה לחשוף הזדמנויות להתייחס לניהול תיאבון ולהפחתת שיעורי עודף המשקל.



מכאן, החוקרים מסיקים כי המסקנות הנכונות קשורות בהתאמת התזונה באופן אישי. עם זאת, המחקר מצא שארוחות שכוללות אבוקדו גמרו לירידה משמעותית במידת הרעב ולעלייה משמעותית בתחושת השובע בקרב המשתתפים. אך במקביל עלה מהמחקר, כי הגורם לתגובה האמורה הוא הורמון שנמצא במעיים, PYY.

YOU MIGHT ALSO LIKE