הטבעית ביותר: טחינה יחודית מגיעה לקהילה בארה"ב הישר מישראל
מאכלים ישראלים הם הנחמה הגדולה של כל ישראלי בארה״ב. בעוד שאולי אפשר למצוא היום הרבה מהם מסתובבים ברשתות, לא פשוט למצוא את המוצרים האיכותיים. לגבי טחינה, תנו לנו לסדר אתכם עם הטחינה הכי משובחת וטעימה שיצא לכם לטעום. כל השפים הגדולים בארץ כבר התאהבו מזמן

נראה כי כל הישראלים הנמצאים בארה״ב יכולים להסכים שלמצוא אוכל מהארץ, כלומר אוכל ישראלי טוב ואיכותי, זו אולי אחת הנחמות הטובות ביותר עבור כל מי שגר פה באמריקה.

הטעם הזה שיש רק בארץ גורם לנו הישראלים להרגיש קצת יותר קרובים לבית בארץ. לישראליות שבנו. מעבר לזה לרוב האוכל הישראלי פשוט יותר טעים.

סאלים בייקר, יבואן טחינה ״אל ארז״, הרגיש שהגיע הזמן לעשות משהו בנידון והחל לייבוא את הטחינה הטובה ביותר מארץ עד אלינו פה בארה״ב. לפני יותר מ-10 שנים בייקר נתקל באחת התוכניות של ״כלבוטק״ עם רפי גינת שעסקה בטחינה. נראה שאין עוררין על אמינות התחקירים של רפי גינת, הם מלחיצים במיוחד אבל אתה יודע שאתה יכול לסמוך עליו. 

באותה תוכנית הראו מספר טחינות ממש לא טובות, עם כל המרכיבים שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להכניס לגופו, אבל יחד עם זאת ציינו טחינה אחת שהיא טבעית לחלוטין, אין הרבה מלח עם רכיבים מדויקים לטחינה, כזאת שגרמה לבייקר להתאהב ולייבא איתו חזרה לארה״ב.

 

טחינה בריאה מרכיבים טבעיים בלבד. צילום: חיים יוסף

 

סאלים נמצא בארה״ב כבר 24 שנים, וכיום מתגורר בלוס אנג'לס. הוא מייבא הרבה מוצרים ישראלים, אך אחד המוצרים שהוא אולי הגאה בהם ביותר זה טחינה ״אל ארז״.

כך למעשה הגיע בייקר אל משפחת זהר, הבעלים של מפעל הטחינה בארץ. ג׳וליה זהר היא בעלת החברה מאז שבעלה, אסעד נפטר בשנת 2003, ומאז מנהלת את העסק בעזרת ילדיה. יוסף זהר מתפקד כמנכ״ל החברה ואילו אילנה זהר עוסקת בשיווק. 

מפעל החברה נמצא בארץ ומשם הם משווקים לשווקים בארץ ובעולם. פרט מעניין, נראה כי השפים הגדולים ביותר בארץ בחרו כבר מזמן להשתמש בטחינה הזו, שכן היא טבעית, איכותית ובעלת מרקם ייחודי, נתונים חשובים ביותר המשפיעים על הטעם הסופי של מנות השפים. 

 

עוברת 14 שלבים כדי להגיע למרקם באיכותי ביותר ויוצא הדופן.  מפעלי טחינה ״אל ארז״

 

הפעילות של טחינה ״אל ארז״ החלה אי שם בשנות ה-90, כשאסעד חשב על הרעיון והקים את העסק. "היה לו חזון גדול. החלום שלו היה לייצר טחינה אמיתית, אז הוא התחיל מאפס ואנחנו גדלנו לתוך העסק,״ מספרת אישתו. באותה תקופה לא היו מפעלים מיוחדים עבור ייצור טחינה, אסעד הרגיש את הצורך ופתח אחד כזה.

טחינה ״אל ארז״ היא מהמשובחות בשוק ולא בכדי. את השומשום עצמו הם מייבאים במיוחד מאתיופיה, היידוע בשומשום משובח ביותר, כאשר מגיע לארץ למפעלי החברה בנצרת השומשום עובר 14 שלבים ייחודיים היוצרים טחינה עם המרקם היוצא דופן והטעם הכל כך משובח וישראלי שכולנו צמאים לו. יותר מזה, הטחינה מכילה גם את כליפת השומשום מה שנותן כמות גבוהות יותר של סידן וויטמינים מה שהופך אותה לבריאה עוד יותר.

 

תודו שזה עושה לכם חשק. כרובית בתנור עם טחינה ״אל ארז״. צילום: חיים יוסף

 

בכל גל של סחורה שמגיע מהארץ הנה, בחסות סאלים, ה-FDA בודקים את הטחינה וכפי שזה נראה הם התאהבו ממזמן. הטחינה משווקת פה בארה״ב כמעט לכל איזור באמריקה, מקליפורניה לניו-יורק ומה שבאמצע. כיום רוב השיווק נעשה במשלוחים עד לבית העסק או לאדם פרטי. הרבה מאפיות ומסעדות, בעיקר ישראליות אך ממש לא רק, כבר משתמשות בטחינה הזו ולא מוכנים להחליפה באף אחת אחרת. בקרוב היא תגיע גם למדפי הסופרים הגדולים, הישראלים כמו גם האמריקאים. 

אז אם עדיין לא ניסיתם, אתם ממש מפסידים וכדאי שתמהרו לשים את ידכם על הטחינה המשובחת. כי לא רק חומוס עושים באהבה, וטחינה טובה ומשובחת גם היא יכולה לנחם את הנשמה.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE