המטבח של ליבנת
הזמנתם אורחים לשבת? המשפחה מגיעה לראש השנה? אין לכם זמן לערוך קניות, לבשל, לנקות או אולי פשוט אינכם רוצים להיות מותשים בסוף היום לאחר שקילפתם, חתכתם, טיגנתם ובישלתם? אין בעיה • בבקשה תכירו את ליבנת שמכינה ארוחות ביתיות עם טעם של פעם, ללקק את האצבעות

מדי יום בשעה 4-5 לפנות בוקר מתעוררת ליבנת אוהב ציון, יורדת למטבח ומתחילה לעשות את מה שהיא הכי אוהבת בעולם – לבשל.
הבישול הוא לא רק מקור הפרנסה של ליבנת אלא בראש ובראשונה התחביב שלה.
למעשה, עד שפרצה הקורונה וריתקה את כולנו לבתים, היחידים שנהנו ממאכליה המדהימים היו בני משפחתה וחבריה. ההחלטה לפתוח עסק קייטרינג נפלה לאחר שליבנת ובעלה אבנר שבו לארץ והוא פתח חנות ירקות ופירות בשם: "שיק שק שוק". במשך שנים היתה לו רשת של חנויות ירקות ופירות וזה היה טבעי שיפתח חנות כזאת.
"הוא העלה את הרעיון שאבשל ונמכור את התבשילים בחנות", מספרת ליבנת, "אז התחלתי לבשל קובה אדומה, קובה במיה, סלטים, קציצות, דגים והמאכלים נחטפו. החלטתי לפתוח אינסטגרם ולהעלות את המאכלים שאני מבשלת והשם שלי התחיל לעבור מפה לאוזן וההזמנות התחילו לזרום".

מה קרה שהחלטתם לחזור בחזרה ללוס אנג'לס?
"התגעגעתי. שבנו לארץ כשהקורונה פרצה, ניסינו לגור בארץ אבל היה לי קשה כי התרגלנו לחיים בארה"ב שהם יותר קלים ונוחים. אני נולדתי בארה"ב וגדלתי כאן עד שהייתי בת 12, אז חזרה כל המשפחה שלי לישראל, לאחר שסיימתי צבא הכרתי את בעלי והתחתנו. אני כל הזמן רציתי לחזור לארה"ב והוא היסס אבל שבע שנים אל תוך הנישואים הוא הסכים ועברנו לכאן. כמובן שעכשיו אני מתגעגעת למשפחה שלי בארץ אבל הבית שלי הוא כאן. כשהחלטנו לשוב בחזרה ללוס אנג'לס, בעלי העביר את העסק לאחיו ואני המשכתי את עסק הקייטרינג שלי כאן".

איזה אוכל את מבשלת בעיקר?
"הכל, בעיקר אוכל מזרח תיכוני, מרוקאי, תורכי, ישראלי וכו'. אני מבשלת אוכל ביתי עם טעמים של פעם, אוכל שאנשים מתגעגעים לאכול כי הוא מזכיר להם את הבית של אמא".

יש מי שעוזר לך עם הבישולים?
"אף אחד, אני עושה הכל לבד גם את הניקיונות. אף אחד לא מקלף, קוצץ, מבשל או מנקה אחרי. אני חולת ניקיון ולא מניחה אפילו לילדים לבשל מחשש שישאירו מאחור לכלכוך".

מאיפה שאבת את האהבה הזאת לבישול?
"מסבתי הטורקיה, למדתי ממנה המון על בישול. הייתי יושבת במטבח ומסתכלת איך היא מבשלת כל ילדותי. גם אמא שלי בשלנית מעולה, אבא שלי בביקור האחרון שלי בארץ אמר לי שאני כבר עולה עליה". צוחקת ליבנת.

זה לא מעייף לעמוד שעות על הרגליים ולבשל, כשאני מזמינה 4-5 אנשים לארוחת ערב אני תשושה בסוף היום, איך עושים את זה?
"כשאוהבים את מה שעושים זה לעולם לא מעייף. הכל גם שאלה של תכנון, הטריק הוא לא להילחץ ולדעת איך לסדר הכל.
למשל, את הקובה אני מכינה מראש, טוחנת דגים ומכינה את העיגולים ומקפיאה וכל מה שצריך לעשות ביום שישי זה להוציא מהמקפיא ולבשל או לטגן. את הסלטים כמובן אני מכינה רק באותו היום".

אלו הזמנות את מקבלת לראש השנה?
"הכל, קציצות דגים מעולות, דג מרוקאי, קציצות צלי בשר, עוף עם פרגיות וקובה אדומה שמאוד פופולארית".
אני מתארת לעצמי שיש לך יותר ממקרר אחד בבית
"יש לי שלושה מקררים ושני פריזרים. בימים אלו אני נמצאת בהכנות לקראת פתיחת העסק מחוץ לבית".

כשנכנסים לביתה של ליבנת בוודלנד הילס שמים לב לשני דברים- הראשון הריח הנפלא של הבישולים העולים מהמטבח והשני, הניקיון המופתי.
שני הדברים האלו לא הולכים ביחד בדרך כלל כי כשחושבים על מטבח פעיל שכזה, הקונוטציה הראשונה שעולה לראש הוא גם שיש מלא בדברים, פח עולה על גדותיו, כיור גדוש לעייפה בסירים וצלחות ובקיצור- בלגן שלם. בכל אופן, כך נראה המטבח שלי לאחר שאני מסיימת לבשל ארוחת שישי לארבעה-שישה אורחים. אם יש מילה אחת בסלנג העברי שתואמת את ליבנת היטב היא- מתקתקת.
ליבנת מתקתקת הכל ביעילות, מהירות ועם חיוך רחב. לא אחת מגיעות אליה חברות לכוס קפה ויושבות לארח לליבנת חברה בעודה מנצחת על מספר סירי אוכל סימולטנית. היא מספיקה גם לארח בימי שישי (שלושה מתוך ארבעה בחודש) אורחים מסביב לשולחן השבת.
לפני שבוע למשל הגיעו אליה 30 אורחים וליבנת כמו סופר-וומן אמיתית בישלה לכולם ארוחה מלאה וגם הספיקה להוציא משלוחים לכל הלקוחות.
מי שלא צריך להזמין ארוחות גדולות (החל ממנות לחמישה איש) יכולים לקפוץ למגה מרקט בוודלנד הילס ולקנות מנות אינדיבידואליות שהיא מספקת לחנות. הכרוב והבצלים הממולאים שלה זוכים שם להצלחה גדולה וכן הקובה, עופות הבמיה והקוסקוס.
לקוחותיה מוזמנים להגיע אליה לוודלנד הילס לאסוף את המנות הארוזות היטב כשעל כל אחת מהן רשום שם המנה או לבחור במשלוח ישר הביתה.

אני מעריכה שכולם רוצים לבוא אליך לארוחת שישי
"כן וגם אני אוהבת לארח. פעם בחודש אנחנו מוזמנים אבל גם אז אני מקפידה להגיע עם סיר בישול".

את מכינה גם לאירועים גדולים יותר מאשר ארוחות שישי?
"בהחלט. אני מכינה לחגים, הכנתי ארוחה על בסיס צמחוני לכבוד חג השבועות ל-IAC ל-150 איש, לבייבי-שאוור ובריידל-שאוור".

כמה זמן מראש צריך לעשות הזמנה?
"לחגים אני מעדיפה שבוע עד עשרה ימים מראש ולימי שישי אני מקבלת הזמנות כבר ביום שני".

מה לגבי קייטרינג צמחוני או טבעוני, יש מספיק מאכלים שאת יכולה לספק לארוחה שלמה?
"יש המון מאכלים צמחוניים וטבעוניים שאני מבשלת כמו למשל סלטים, פסטות, פשטידות, ממולאים, לא חסר".

את נשמעת לי ממש כמו סוס עבודה
ליבנת צוחקת "אני נהנת מזה, אז מבחינתי זאת לא עבודה קשה. אני לא חייבת לעבוד אבל אני בוחרת לעשות את זה כי זאת ההנאה שלי. עד שלא פתחתי את עסק הקייטרינג שלי לא עבדתי, אבל כולם תמיד אמרו לי: ליבנת, את חייבת לפתוח עסק קייטרינג וכשפרצה הקורונה החלטתי באמת להתחיל לבשל כי ממילא נשארנו בבית".

את מגוונת מדי פעם את התפריט שלך עם מנות חדשות?
"כן, יש את הדברים הקבועים שלי אבל מדי פעם אני מגוונת ויוצרת מנות חדשות. בשבוע שעבר למשל קניתי הרבה שומר ובישלתי אותו עם בשר צלי, מתכון חדש שהמצאתי וזה יצא מדהים".

בטח בעלך לא יוצא למסעדות בכלל
"גם הבנות שלנו, שאנל, שיראל ולורן מעדיפות לאכול בבית. הן מתבאסות אם צריך לאכול בחוץ. בעלי מאז ומעולם פירגן לי על כל המאכלים שאני מכינה ומתבאס מדבר אחד שאף פעם לא יוכל להרזות".
את מוכנה לגלות סודות בישול ולתת מתכונים לחברים?
"בוודאי ולא רק לחברים. כל מי שרוצה מתכון ורוצה לבשל לבד בבית, אני תמיד נותנת את המתכון שלי, אני אוהבת לחלוק את האהבה שלי לאוכל עם כולם".

תוכלי לתת לקוראים של חדשות USA את אחד מהמתכונים שלך?
"בכיף. לכל אחד יש מרשמים של מאכלי ילדות שרק המחשבה עליהם גורמת להזכר בגעגוע וממש לדמיין את הטעם והריח שלהם. אחד המאכלים האלה עבורי הוא פלפל ממולא של סבתא דורה ז״ל. הכי טעם ילדות שלי.
את הפלפלים הממולאים האלה היא הייתה מכינה עם התיבול והטעמים הטורקיים המיוחדים שלה. ועד היום כשאני מכינה ממולאים אני מרגישה כמו הילדה הקטנה שהייתי נוסעת אליה לבת ים באוטובוס כדי לאכול. אז כמובן שרציתי להנציח את המתכון הנהדר הזה ואת טעם הילדות שלי ולהעלות אותו פה כדי שתהנו גם אתם. אז הנה לכם ממולאים של סבתא דורה". (ראו מתכון למעלה)

 

פלפלים ממולאים מבית סבתא
תחילה נחתוך פלפלים מכל מיני צבעים
בקערה נערבב כוס אורז, פאונד בשר טחון וחצי כוס פירורי לחם.
במיקסר נטחן שני שיני שום, צרור כוסברה, צרור שמיר, בצל אחד, צרור פטרוזיליה ומספר עלים של נענע טריה.
בסיום הטחינה נוסיף לבלילה שערבבנו בקערה עם התבלינים הבאים:
כף מלח, פלפל, כף גדושה פפריקה מתוקה, כף גדושה מרק עוף, כפית כמון, כפית כורכום ומעט סילאן.
נערבב ונמלא פלפלים.
בסיר רחב נטגן 2 בצלים, שלוש שיני שום, סלרי קצוץ, עגבניה מגורדת, כף רסק עגבניות,
מלח, פלפל, פפריקה, כמון ומרק עוף ( לפי טעם), כף תרכיז רימונים, לימון סחוט, 2 כוסות מים, כוסברה ושמיר קצוץ.
מכניסים את הפלפלים ומחממים על אש בינונית חצי שעה.
לאחר מכן 45 דקות בתנור מחומם ל350 מעלות.

 

לפרטים והזמנות: 818.860.9907
Levnatohevzion אינסטגרם
Levnat's kitchen פייסבוק

YOU MIGHT ALSO LIKE