מפיצה אהבה למען ישראל
קרוליין דמורה, אשת העסקים הקולינרים ממליבו- בראיון מיוחד על הדרך שעשתה מהפיצריה המשפחתית הקטנה של אביה לפתיחת PIZZA GIRL חברת הרטבים המצליחה • איך הפכה לתומכת נלהבת של ישראל והקהילה היהודית ולוחמת עבורם בכל הרשתות החברתיות

הגעתי לביקור בפיצה DAmore המשפחתית על ה- PCH במליבו. קרוליין ניגשה לעברי עם חיבוק מנחם ופנים נרגשות. היא התרגלה לחבק ישראלים בימים אלו. בשבת האחרונה אספה מתנדבים והובילה אירוע תמיכה בדיינר היהודי המיתולוגי Canters בשכונת פיירפקס, נפגשה עם ילדי המשפחה וחיזקה אותם לאחר שסבלו משורה של תקיפות אנטישמיות שכללו ריסוס גרפיטי וניסיונות לחבל במסעדה האייקונית.
אנחנו יושבים באחת ממסעדות הפיצה של משפחתה. שערה צבוע חלקית לורוד, גופה רזה בסגנון ניינטיז הרואין שיק ופניה שזופות כיאה לנערת עיירת חוף בקליפורניה. טוב, אולי לא ממש נערה. היא כבר בת 39 אך נראית צעירה לגילה: ״זה השמן זית של סבתא שלי ששומר אותי צעירה״, גילתה לי.
דמורה התפרסמה כנערת זוהר קליפורנית מרדנית שחגגה את החיים. בגיל 17 עלתה על מטוס לניו יורק ועבדה כדוגמנית על המסלולים הנחשבים בעיר כשהיא מדגמנת בגדים של Jenny Han , Ashley Paige ו- Stella McCartney, כמו גם קמפיין דוגמנות שכלל שער למגזין Teen Vogue שמציג את השמות הגדולים הבאים בעולם האופנה. דמורה השיקה ליין של בגדי ים משלה, הציגה בפסטבלי האופנה החשובים והתחברה עם סלבס כדוגמת פריס הילטון וקים קרדשיאן עימה גם הופיעה בתוכנית הריאליטי המצליחה: Keeping Up with the Kardashians.
דמורה עבדה כתקליטנית קבועה במלון בלאס וגאס, ה- Hard Rock Hotel, הפיקה מוזיקת האוס ושחררה סינגלים עם מפיקים מכל רחבי העולם. אך גם במסיבות הכי גדולות בעיר החטאים, סיפרה לי, היה מגיע קהל עם שלטים של Pizza Girl - ככה קראו לה. כי פיצה, הייתה ונשארה אהבתה הגדולה.

ילדת הפיצה
כבת להורים אמריקאים ממוצא איטלקי, ילדותה של דמורה סבבה סביב המאכל הלאומי של ארץ המגף. היא עבדה בכל אחד מ-4 הסניפים של הפיצריה שהפכה לשם דבר ברחבי העולם.
את המקום פוקדים דרך קבע תיירים מחו״ל כדי לנסות את הפיצה האמריקאית הכי איטלקית שיש. במטבח הפיצריה היא לשה בצק, הכינה רטבים ותוספות, איישה את הדלפק ועשתה שליחויות. הפיצריה, סיפרה לי, הייתה מקור ההכנסה היחיד שלה ושל משפחתה.
לדמורה שלוש אחיות, אמה נפטרה מאיידס לאחר שקיבלה עירוי דם מזוהם בבית חולים ואביהם ג׳ו גידל אותה ואת אחיותיה לבדו. לדמור׳ס הייתה חברת קייטרינג פיצה משפחתית שזכתה להצלחה אצל מפורסמים רבים בהוליווד.
כשהוא מלווה בבנותיו, ג׳ו היה מגיע עם משאית פיצה גדולה לסטים של סרטים וסדרות ידועים באל איי ומאכיל כוכבי קולנוע רבים. את הבנות הלביש בחולצות תאומות עם הכיתוב PIZZA KIDS. ג׳ו הכין את הפיצה ובנותיו היו מתרוצצות על הסט, עושות את המשלוחים לשחקנים וצוות ההפקה. זאת הייתה הפעם הראשונה שדמורה שמעה את המשפט: ״?Where's the pizza girl״
הכינוי שדבק בה יהפוך לימים לחברת קולינריה ורטבים מצליחה וממותגת היטב שמוצריה נמכרים ביותר מ-2000 סופרמרקטים וחנויות ברחבי ארצות הברית.

קרוליין, למשפחתך יש רשת פיצריות מפורסמת, מה גרם לך לפתוח חברה משל עצמך?
״אני אוהבת פיצה טובה ועם הזמן רציתי לבצע שינויים ושיפורים. הרגשתי שיש לי את הידע כי עשיתי הכל בחברה: הכנתי בצקים, רטבים, עבדתי על הקופה והייתי אחראית על שליחויות. רציתי למתג את הפיצריות ולפתח אותן עם המון רעיונות חדשים אבל המשפחה חסמה אותי - הם לא סמכו עליי. כשחושבים על זה אולי בצדק. אני גדלתי במשך שנים כנערת מסיבות פרועה שלא שמה שיט על שום דבר; איך הפסיכולוגית שלי אמרה לי פעם: 'הייתה לי פאק איט מנטלטי'.
כשפתחתי את Pizza Girl לפני ארבע שנים זו הייתה הדרך שלי להגיד F' you ולהראות להם שאני יכולה לעשות משהו משלי ובעצמי. היום אנחנו נמצאים באלפי סופרמרקטים אז המשפחה לי מבינה שאני יודעת על מה אני מדברת.
יש ל- Pizza Girl סדרה של שלושה רטבי פסטה אורגניים מצויינים ובפברואר נצא עם עוד שלושה רטבים נוספים. אנחנו מוסיפים בקרוב מתכונים לבצק והכל מקמח איטלקי שאבא שלי מכין כאן בפיצריה כבר שנים.״

קרוליין דמורה יחד עם בתה איזבלה
Janell Shirtcliff :צולם על ידי

״אם הייתי צריכה לבחור דת אז זו הייתה יהדות״
ישבנו על כמה משולשי פיצה טעימים במיוחד. זאת לא ביקורת מסעדות אבל אומר שאם לא ניסיתם את הפיצה המשפחתית של DAmore אז אתם חייבים. חומרי הגלם המיוחדים מורגשים בכל ביס, הקמח והמים מגיעים שניהם מאיטליה וביחד הם יוצרים בצק אלוהי. רוטב הפיצה נעשה מעגבניות אורגניות ומורכב ממתכון משפחתי סודי והתוספות כאילו מתמזגות בסינרגיה מושלמת שיוצרות פאי משובח.
בין ביס לביס מהפיצה הטעימה אני מביט בצמיד חרוזים עם חמסה וסמל נגד עין הרע שדמורה עונדת על זרועה. ״קיבלתי את זה משכנה שלי, היא פשוט דפקה לי בדלת יום אחד ואמרה שהיא רוצה להגיד לי תודה על מה שאני עושה בסושיאל מדיה בשביל ישראל והיהודים כאן, נתנה לי חיבוק ואת הצמיד הזה. אני עונדת אותו מאז כל הזמן.״
דמורה מוקפת בחברים יהודים אך סיפרה לי שהיא מעולם לא אהבה את כל נושא הדת: ״הייתה תקופה שבכלל רציתי להיות אתאיסטית. בעיקר לא אהבתי את ההגבלות שהגיעו עם הדת.
לא אהבתי את הוויכוחים בנושאים דתיים על שולחן האוכל וגם לא את המלחמות המתרחשות בעקבות דת. אבל היום אני מדברת פה בעיקר כאמא; יש לי בת, איזבלה, היא רק בת שמונה ואני חושבת עליה. אני מלמדת אותה שאם היא רואה מקרה של בריונות בבית הספר אסור לשבת בצד ולשתוק, אז איך אני יכול לשתוק בעצמי.
אני מרגישה את האנרגיה סביב היהדות, אני הולכת לארוחות שבת ולפגישות של הקהילה היהודית ורואה כמה אור יש בדת שלכם. אל תגלה לאבא שלי, אבל אם הייתי צריכה לבחור דת הייתי בוחרת ביהדות.״
הפוסטים, הסטוריז והתכנים שדמורה מעלה בחשבון האינסטגרם שלה, PIZZA GIRL, עם כמעט 100 אלף עוקבים, מרגשים ואמוציונליים. בחלקם היא פשוט זועקת לעזרה למען ישראל והחזרת החטופים. היא משתפת אין ספור סרטונים של התקפות אנטישמיות מארצות הברית וברחבי העולם.
בזמן שההסברה הממשלתית בישראל אינה קיימת, אין זה ברור מאליו שבחורה לא יהודיה ממליבו קליפורניה, מנכ"לית של חברה מצליחה, שמה את העסק שלה בסיכון החרמה ויוצאת בתמיכה לא מסויגת בישראל.
דמורה: ״איבדתי המון חברים ולקוחות בעקבות התמיכה שלי בישראל במדיה החברתית. זה כל כך עצוב לקבל את כל האשמות והאיומים כתגובה לתמיכה שלי בישראל. אני לא אפסיק. לא אמרתי שום דבר פוליטי, לא יצאתי נגד כל העם הפלסטיני אלא נגד חמאס. אני תמיד אצא נגד טרוריסטים שנכנסים לבתים של אנשים חפים מפשע ורוצחים אותם בצורה מחרידה, אונסים וחוטפים ילדים. אם יש אנשים שיש להם בעיה איתי כשאני יוצאת נגד זה אז אני לא רוצה אותם במעגל החברתי שלי.״
התגובה של דמורה לגבי מסע הרציחות המזוויע של חמאס ב-7 באוקטובר היא טבעית ואינה מהולה בפוליטיקה או דעות קדומות.
היא סיפרה לי שיש לה חברים יהודים, מוסלמים ונוצרים אבל המציאות בישראל וגם כאן בארצות הברית הובילה אותה לגבש דעה מאוד ברורה של תמיכה בישראל: ״אני לא רואה יהודים צועקים בהפגנות מוות לפלסטינים, אני לא רואה יהודים הולכים ברחוב וקורעים שלטים של חטופים או תוקפים באלימות אנשים אחרים.״

צילום: Catherine Wilson


כיצד את משיבה לטענות שחמאס הם לוחמי חופש?
״אני לא יודעת איך אנשים יכולים להסתכל על מה שקרה באוקטובר 7 ולומר שזו תוצאה של אנשים מדוכאים שנלחמים על החופש שלהם. איזה חופש ישיגו כך? כולם מפחדים מהם, הם רק מוסיפים לאיסלאמופוביה ומעודדים אנטישמיות.

איפה החופש ואיפה השלום פה?
אני חושבת קודם כל על החטופים ומה אפשר לעשות כדי להחזיר אותם הביתה.
זה כל כך מעצבן שאנשים אומרים שהפוסטרים של החטופים זו פרופגנדה. מדובר בילדים אמיתיים שההורים שלהם מנסים להחזיר אותם הביתה.״

מה את יכולה לומר למובילי דעה נוספים שתומכים בישראל אבל עדיין שותקים?
״תראה, העמוד שלי היה מלא בתגובות מרושעות, אבל מצד שני אני שמחה לומר שרוב התגובות היו של תמיכה ואהבה. אני אומרת לכל מי שרוצה לצאת נגד אנטישמיות אבל מפחד או מהסס, אל תפחדו! תתמכו במה שאתם מאמינים. החיים קצרים. אני מאמינה בקארמה, וברגע שאתם פועלים לעשות את העולם טוב יותר אז זה יחזור אליכם.
"וכן, אני יודעת שיש אנשים שיחרימו אותי ואת המוצרים שלי… אז אני רק מקווה שיש מספיק יהודים שאוהבים רוטב פסטה… צוחקת.. זה אפילו כשר!"

בנימה אופטימית מה הפיצה האהובה על פיצה גירל?
״אני אוהבת אוכל חריף אז אבחר בפיצה פפרוני וחלפניו שלנו. היא קריספית ודקה עם המון טעמים ובלי הרבה שמן. אני מכינה המון פיצות לאחרונה ובקרוב אוציא תנור פיצה קטן משלי- כזה שאפשר לשים על השולחן במטבח וכל אחד מבני הבית יוכל להכין לעצמו פיצה בקלות.״

הכנסו לעקוב

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE