ארוחה מפנקת ועשירה בקלוריות - בבוקר או בערב?
ארוחה גדולה ורבת קלוריות בשעות הבוקר, מורידה את רמות הסוכר והאינסולין בדם, ועוזרת לרדת במשקל - כך קובע מחקר חדש; ויש גם, איך לא, כמה סייגים

לאכול ארוחת בוקר או לא, זאת השאלה. מחקר חדש ערך השוואה בין ארוחת בוקר גדולה לבין ארוחת ערב גדולה – לפי הממצאים, לארוחת בוקר גדולה השפעה חיובית בולטת על המטבוליזם (חילוף חומרים).

הסיבה?

ובכן, בכדי לבדוק באיזה אופן משפיע זמן הארוחה על חילוף החומרים, החוקרים פנו לתהליך התֶּרְמוֹגֶנֶזָה (יצירת חום בגוף באמצעות תהליכים פיזיולוגיים) המושפע בין היתר על ידי האוכל אותו אנו צורכים. תהליך זה הינו סמן מהימן למערכת חילוף חומרים תקינה (או לקויה).

 

אילוסטרציה

במסגרת השלב הראשון של המחקר, המשתתפים אכלו ארוחת בוקר רבת קלוריות למול ארוחת ערב דלה. בשלב השני, היוצרות התהפכו (ארוחת בוקר דלה מול ארוחת ערב גדולה).

רמות החום שנרשמו (תֶּרְמוֹגֶנֶזָה), במסגרת השלב הראשון, היו גבוהות פי 2, לעומת אלו שנרשמו במהלכו של השלב השני.

יתרה מכך, נמצא כי הרגלי הצריכה של השלב הראשון הביאו לירידה ברמות הסוכר והאינסולין בדם. לעומת הרגלי הצריכה במסגרת השלב השני. קרי, ארוחת בוקר קטנה התבטאה בחשק עז למתוק, לאורך היום כולו.

אם כן, האם זוהי המילה האחרונה בפולמוס המתמשך?

כנראה שלא... אכן, ארוחת בוקר גדולה מומלצת בקרב קבוצות שונות באוכלוסייה המבקשות להפחית במשקל ולמנוע מחלות מטבוליות.

יחד עם זאת, למול עלייה בפופולאריות של "דיאטות תלויות זמנים" (דוגמת צום לסירוגין), ארוחת בוקר גדולה אינה הדרך האידיאלית לשבור את הצום.

YOU MIGHT ALSO LIKE