מחקרים מראים: אכילת פסטה מסייעת להורדה במשקל
המחבר הראשי של מחקר שנערך לאחרונה: "אם מודדים את התוצאות שנאספו, ניתן לומר בביטחון מסוים, כי לצריכת פסטה אין השפעה שלילית על משקל הגוף וזאת בהנחה שהיא נצרכת כחלק מהרכב תזונתי מסוים"

מחקרים מראים, כי ישנה סבירות גבוהה שאכילת פסטה מספר פעמים בשבוע לא תגרום לעליה במשקל. במקום זאת, היא יכולה לסייע בניסיון של אנשים רבים להיפטר מהקילוגרמים המיותרים שלהם. כך מראים, כאמור, מחקרים חדשים.




מסייעת להיפטר מהקילוגרמים המיותרים, פסטה 

 

ניתוח תוצאות מחקרים, שבוצעו על ידי חוקרים בטורונטו, שבקנדה, הראה, כי פסטה אינה כל כך מזיקה כפי שרוב האנשים עשויים לחשוב. מניתוח מחקרים רנדומליים עלה, כי השפעתה של פסטה נבחנה במקרים שונים ובהם היא נצרכה והוספה לתכתיב תזונתי, שכלל מזונות בעלי ערך סוכרי נמוך, מה שסייע להבין עד כמה מהר הגוף יוכל להפוך את המזון הזה לסוכרים.

מזונות בעלי ערך סוכרי נמוך נחשבים לפחמימות טובות, אשר נדרש לגוף זמן רב יותר לעכל והם בדרך כלל אינם משפיעים על רמות הסוכר בדם, בדומה למזונות עם ערך סוכרי גבוה.

החוקרים ערכו שלושים ניסיונות בהם השתתפו כ-2,500 בני אדם, שצרכו פסטה במקום פחמימות אחרות. זאת, במסגרת דיאטה המכילה סוגי מזון שונים בעלי ערך סוכרי נמוך. המחקר מצא, כי המשתתפים שצרכו כוס עד כוס וחצי של פסטה מבושלת הפחיתו ממשקל גופם.

"אם מודדים את התוצאות שנאספו, ניתן לומר בביטחון מסוים, כי לצריכת פסטה אין השפעה שלילית על משקל הגוף וזאת בהנחה שהיא נצרכת כחלק מהרכב תזונתי מסוים", אמר המחבר הראשי של המחקר, מדען קליני בבית החולים סן מייקל'ס, שבטורונטו, ג'ון סיוונפייפר.

חוקרים אמרו, כי יותר מחקרים נדרשים כעת על מנת להבין האם ניתן לכלול פסטה בתכניות תזונתיות נוספות, כגון תוכנית תזונה ים תיכונית.

מבית החולים נמסר גם, כי יצרן הפסטה "ברילה" סיפק בעבור המחקר "את הפסטות עמן בוצעו הניסויים ואת התמיכה במימון המעבר ממקום למקום במסגרת עבודת המחקר".

YOU MIGHT ALSO LIKE