נער התעוור לאחר שאכל ג'אנק פוד במשך שנים
מחקר חדש שפורסם בכתב עת מדעי טוען שהנער, שנחשב ל"בררן" בנוגע למזון, ספג את הפגיעה לחוש הראייה לאחר שבמשך שנים הוא אכל צ'יפס, פרינגלס ונקניק מעובד. ברגע שהדיאטה שונתה, ההדרדרות הופסקה, אולם חוש הראייה לא הושב. גם חוש השמיעה נפגע

נער בריטי שעליו מסופר כי הוא "בררן גדול" בכל הנוגע למזון מאז ומתמיד, איבד את חוש הראייה וספג פגיעה משמעותית ליכולת השמיעה שלו לאחר שאכל ג'אנק פוד במשך שנים, כך עולה ממאמר חדש שפורסם השבוע.

 

אלוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאשר היה בן 14, הנער סיפר לרופא המשפחה כי הוא סובל מעייפות: "הוא אומנם היה בררן גדול, אך חוץ מזה הוא היה בריא לחלוטין ולא נטל תרופות כלשהן", נכתב בכת העת המדעי Annals of Internal Medicine. כדי לטפל בתופעה, הרופא המליץ לו לשפר את הדיאטה ואף נתן לו זריקת B12.

כעבור כשנה, יכולת השמיעה של הנער החלה להיפגע, והוא הופנה לרופא אף אוזן גרון. שבועות בודדים לאחר מכן, גם יכולת הראייה שלו החלה להיפגע. בשנתיים שלאחר מכן, חלה הידרדרות משמעותית בחושי הראייה והשמיעה, וכאשר הגיע לגיל 17 יכול הראייה שלו נמדדה כ-6/60 (20/200) - מספיק להיחשב כעיוור מבחינת החוק בארה"ב ובאנגליה, המדינה בה הנער חי.

כאשר הרופאים החלו לחקור את הסיבות להדרדרות, הם סברו שהנער משתמש בסמים. הוא הכחיש כלל וסיפר כי בחיים לא צרך אלכוהול, טבק או סמים כלשהם. "עם זאת, הוא הודה שמאז כיתה א' הוא לא אוכל את כל סוגי האוכל. הדיאטה היומית שלה כללה, לרוב, מנת צ'יפס, לחם פרוס, פרינגלס, נקניק מעובד וכדומה", נכתב במאמר.

כדי לטפל בבעיה, הרופאים נתנו לנער תוספים תזונתיים שאכן הפסיקו את ההדרדרות, אולם לא נרשם שיפור בחוש הראייה או בחוש השמיעה שלו. הרופאים אף הפנו את הנער לגורמים העוסקים בבריאות הנפש, שכן הם הגיעו למסקנה שהרגלי האכילה שלו יכולים להיחשב להפרעת אכילה: "בררנות שמגבילה את המזון שנאכל רק לג'אנק פוד היא ללא כל ספק הפרעת אכילה", נכתב במאמר.

פרטים נוספים על המאמר ניתן למצוא כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE