מנסים להימנע מאכילת סוכר? הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם
נזקי הסוכר הפכו בשנים האחרונות לידועים בקרב הציבור הרחב, מה שגרם לרבים לנסות ולהימנע מאכילת סוכר ככל הניתן. החדשות הטובות הן שאתם לא חייבים לאכול פחות, ובטח לא לדגל על ארוחות. ריכזנו עבורכם חמישה טיפים חשובים ומרכזיים

אם גם אתם מנסים להימנע מסוכר, אבל מתקשים, קודם כל חשוב שתדעו- אתם לא לבד. המוח שלנו מתוכנת לאהוב סוכר באופן די מסיבי, ומדובר בחומר ממכר לכל דבר. החדשות הטובות הן כי במקום להילחם בהתמכרות, ניתן פשוט לגרום למוח שלנו לרצות פחות סוכר, וכך לשלוט בעצמנו. הנה כמה טיפים חשובים

1. הרבה מים

מחקרים רבים אשר נעשו בתחום מצאו כי מי ששתה הרבה מים, לצורך העניין, למעלה מליטר וחצי של מים ביום, הפחית באופן משמעותי את צריכת הסוכר שלו. כמובן כי לשתיית מים יתרונות רבים נוספים כגון ירידה ברמת השומן והכולסטרול בדם, ועוד. 

2. אל תוותרו על ארוחת בוקר מזינה 

חוקרים  באוניברסיטת קנזס מצאו כי ארוחת בוקר מצליחה להפחית באופן ניכר את הכמיהה לסוכר במהלך כל היום. הדגש הוא לאכול ארוחת בוקר שתהיה עשירה במיוחד בחלבון, זאת על מנת להפחית את הפעילות באזור המוח אשר אחראי על השתוקקות למתוק. אז מה אוכלים? ביצים, טובה, וכמובן יוגורט עם גרנולה או פירות. 

3. הימנעו מתחליפי סוכר

רבים אשר מנסים להימנע מצריכת סוכר פונים פעמים רבות לתחליפי סוכר. אך הבעיה איתם כי צריכה מוגברת שלהם יכולה להזיק יותר מאשר להועיל. לכן, הקפידו להימנע ככל האפשר מתחליפי סוכר, בעיקר בעקבות העובדה כי המוח שלנו עדיין מפרש אותם כסוכר. 

4. הימנעו ממוצרים בהם יש סוכר ״סמוי״ 

רבים לא יודעים זאת, אך סוכר קיים כמעט בכל, גם בלחם, רטבים, חטיפים מלוחים, ועוד. נכון, סוכר בדרך כלל מתקשר באופן ישיר לשוקולד, עוגות, עוגיות, וכדומה, אך העובדה המצערת היא שהוא באמת נמצא כמעט בכל מוצר וחומר גלם אותו אנחנו צורכים. לכן, נסו להימנע מרטבים שמנים ותעשייתים, מיונז, קטשופ, וכדומה. העדיפו שמן זית ולימון, טחינה, חטיפים טבעיים, וכדומה. 

5. תרשו לעצמכם לפעמים

כאשר אנחנו אוסרים על עצמנו משהו באופן מוחלט, תמיד נשתוקק אליו יותר. לכן, תחליטו על יום אחד פעם בשבוע או בשבועיים, בו אתם מרשים לעצמכם להתפנק על חתיכת עוגה, פנקייק, סופלה, או כל דבר אחר שעושה לה טעים ונעים, ואל תשכחו, מיד לאחר מכן, חוזרים לתלם. 



YOU MIGHT ALSO LIKE