אוכלים ומרזים: גלו מהם ששת המאכלים התורמים לירידה מואצת במשקל
במאמר הבא איגדנו עבורכם מאכלים מזינים אותם תוכלו לצרוך כמה שתרצו, ללא רגשות אשם או פחד מעלייה במשקל, נהפוכהו, מאכלים אלה נמצאו יעילים בירידה במשקל - שיהיה בתיאבון

בניגוד לאמונה הרווחת, אתם לא צריכים לאמץ דיאטה על טהרת הסלרי, סלט ו/או חזה עוף – ולהרגיש תסכול ורעב – הכל בגלל למען ירידה במשקל.

 

אילוסטרציה

למעשה, הרגשת שובע וצריכת ארוחות מזינות יעזרו לכם להילחם בחשקים לאוכל מהיר ולהישאר בריאים בלי להעלות במשקל.

במאמר הבא איגדנו עבורכם מאכלים מזינים אותם תוכלו לצרוך כמה שתרצו, ללא רגשות אשם או פחד מעלייה במשקל – חלקם בטוח יפתיעו אתכם:

אז מהו אוכל התורם לירידה במשקל?

רבים יאמרו כי מדובר במספר קלוריות מועט, אך זוהי לאו דווקא המציאות – לדוגמא, ממתק יכול להיות מועט קלוריות, אך צריכתו לא תועיל בתהליך הירידה במשקל. המפתח הוא מספר הקלוריות במוצר מסוים בהשוואה למשקלו. ככל שרעיון זה ידריך אתכם, תוכלו לאכול שלל מאכלים מזינים וגם תרדו במשקל.

  1. קטניות:

אילוסטרציה

משפחת הקטניות בכלל, וגרגירי חומוס בפרט, לא רק יהיו אחראים לתחושת שובע ממושכת, תודות לריכוז גבוה של סיבים תזונתיים וחלבון; הם גם בעלי ערך קלורי נמוך לגרם. זוהי התוספת המשביעה והמושלמת, באם אתם מעוניינים לרדת במשקל – במיוחד אם אינכם נעזרים בכמויות גדולות של שמן בתהליך הבישול.

  1. תפוח אדמה מורתח:

אילוסטרציה

אם במאכלים משביעים עסקינן, תפו"א מורתח הוא אופציה דיאטטית ומפתיעה. תפו"א ידוע כעשיר בפחמימות, אך מסתבר שצריכת תפו"א מורתח תורמת לירידה במשקל ולא להפך. הסיבה: 'עמילן עמיד' המתפקד כמעיין סיב תזונתי מסיס התורם לתחושת שובע ממשוכת. מעבר לכך, מאכלים מסוג זה מכילים חצי מכמות הקלוריות בגרם 'עמילן רגיל'. כך שהרתחת תפו"א במקום טיגונו מורידה את הצריכה הקלורית ותורמת לירידה במשקל.

  1. דגים:

אילוסטרציה

חזה עוף והודו נחשבים למומלצים ביותר בכל הנוגע לחלבון מן החי שאינו משמין – במיוחד משום זמינותם ומחירם הזול יחסית. עם זאת, צריכה יום-יומית עלולה להפוך משעממת, על כן מומלץ לגוון ולצרוך דגים. קיימים כמובן אינספור סוגי דגים, ולמזלנו כולם בריאים ודיאטטיים. לא בכדי, מחקר מצא כי אנשים האוכלים דגים באופן קבוע צורכים 11% פחות קלוריות מהנבדקים שצרכו בשר. יתרה מכך, דגים עשירים באומגה-3, שומן העוזר לתפקוד המוח, תורם לבריאותו ומעבר לכך מדכא תיאבון בקרב אנשים בעלי עודף משקל.

  1. פירות יער:

אילוסטרציה

פירות יער אמנם אינם משביעים כמו המאכלים האחרים שציינו, אך ערכם הקלורי נמוך והם מתפקדים כחטיף טעים ומזין עבור מי מאיתנו המבקש לרדת במשקל. היתרון בהם אפוא הוא ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, מה שהופך אותם לא רק לטעימים, אלא גם לבריאים עד מאוד. יתרה מכך, קיים מגוון עצום של פירות יער – אוכמניות, פטל, תותים, חמוציות ועוד הרבה אחרים, כך שלא סביר שתשתעממו כלל.

  1. קישואים וחצילים:

אילוסטרציה

שני הירקות הטעימים הינם בעלי ערך קלורי נמוך בהשוואה למשקלם – 17 קלוריות במנת קישוא ו-25 במנת חציל (שבושלו ללא שמן). בנוסף, את שני הריקות ניתן לצרוך בדרכים רבות ומגוונות, מה שמקל את שילובם בתפריט היומי.

  1. ביצים:

אילוסטרציה

ביצים הן מקור מעולה לחלבון. בניגוד לדעה הרווחת, צריכתו של חלבון הביצה לבדו (ללא החלמון) אינו "דיאטטי" או תורם לבניית שריר, שכן חצי מכמות החלבון מצויה בחלמון הביצה. אכלו את הביצה בשלמותה ואל תבזבזו את החלמון. ביצים תורמות לירידה במשקל משום שהן משביעות, ועל פי מחקרים, צריכתן במסגרת ארוחת הבוקר מסייעת לירידה במשקל ומשפרת את מדד ה-BMI (מדד מסת הגוף) בטווח הארוך, לעומת ארוחת בוקר המכילה בייגל.

 

שיהיה בתיאבון!

 

YOU MIGHT ALSO LIKE