יאמי: יום שוקולד החלב הבינלאומי
היום חוגגים בכל העולם את היום הכי מתוק וטעים בשנה, יום שוקולד החלב. בשונה משוקולד מריר, שוקולד החלב הוא מנחם, מתוק, וממכר. בדיוק בשביל זה, מצאנו שלושה מתכונים מושלמים שיעזרו לכם לחגוג את היום הזה כמו שצריך

אמנם בשוקולד החלב אין את אותם יתרונות תזונתיים של שוקולד מריר, ובכל זאת, הוא מכיל לא מעט חלבונים ויתרונות אחרים. יותר מכך, ידעתם שדיאטניות תומכות באכילת חפיסת שוקולד פעם בשבוע? לכן, יום שוקולד החלב הבינלאומי הוא לגמרי סיבה לחגיגה. הנה כמה מתכונים שווים במיוחד. 

1. עוגיות בראוניז שוקולד ללא גלוטן

לעוגיות:

200 גרם שוקולד מריר (לפחות 60% מוצקי קקאו)

125 גרם חמאה (ר' הערות לגרסה פרווה)

2 ביצים

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

100 גרם (1/2 כוס) סוכר חום דמררה

¼ כפית מלח

130 גרם (1 כוס פחות 1 כף) קמח אורז או קורנפלור או קמח תפוחי אדמה

30 גרם (3 כפות) אבקת קקאו כהה

1 כפית אבקת אפייה

הוראות הכנה: 

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבניות תנור בנייר אפייה. קוצצים את השוקולד ושמים בקערה. מוסיפים חמאה וממסים יחד במיקרוגל או על סיר אדים כפול עד שהכל נמס והתערובת אחידה. בקערת מיקסר שמים ביצים, סוכר, סוכר, חום ומלח ומקציפים במהירות גבוהה במשך 5-6 דקות עד שמתקבלת קציפה אוורירית, תפוחה ובהירה. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים פנימה את תערובת השוקולד המומס. מערבלים במהירות בינונית עד שאחיד. מוסיפים קמח אורז, אבקת קקאו ואבקת אפייה ומערבלים במהירות איטית עד שמתקבלת תערובת סמיכה, שוקולדית ומבריקה.בעזרת 2 כפיות או כף גלידה קפיצית יוצרים תלוליות מהתערובת ומניחים במרווחים על גבי נייר האפייה.

מפזרים מעט מלח גרוס על גבי העוגיות. אופים במשך 8-10 דקות או עד שהעוגיות תפוחות וסדוקות. מיד כשהעוגיות יוצאות מהתנור פוחסים אותן בעדינות עם תחתית של כוס כדי לשטח אותן מעט (לא חובה, אבל מוסיף). מצננים לחלוטין ומגישים.

2. מוס שוקולד מושלם

מצרכים:

2 חלמונים

20 גרם (2 כפות) סוכר

30 מ"ל (2 כפות) מים

קורט מלח

1 כף ברנדי

100 גרם שוקולד מריר

250 מ"ל (1 מיכל) שמנת מתוקה

הוראות הכנה: 

בקערה חסינת אש טורפים יחד חלמונים, סוכר, מים ומלח לתערובת אחידה. מעבירים את תערובת החלמונים מעל בן מארי וממשיכים לטרוף נמרצות עד שהתערובת מבהירה מעט ומסמיכה (כ-4-5 דקות הקצפה). מוסיפים לתערובת את הברנדי וממשיכים לטרוף על האש עוד כדקה – שתיים, עד שהתערובת חוזרת להיות הומוגנית וסמיכה. מסירים מהאש.

קוצצים את השוקולד וממיסים אותו בקערה קטנה. מוסיפים את השוקולד המומס לתוך תערובת החלמונים וטורפים עד שמתקבלת תערובת אחידה ומבריקה. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה אך רכה ומקפלים לתוך תערובת השוקולד בעדינות, רק עד שמתקבל מוס אחיד וקצת דליל (הוא מתייצב היטב בקירור, אל דאגה). מעבירים את המוס לכוסות אישיות ומצננים במשך כ-4-5 שעות במקרר. מגישים עם שוקולד קצוץ.

3. עוגת קרמבו שוקולד וחלבה

לעוגת שוקולד:

200 גרם שוקולד מריר

150 גרם חמאה

קורט מלח

150 גרם (3/4 כוס) סוכר

1 כפית תמצית וניל

4 ביצים L

100 גרם (3/4 כוס) קורנפלור או קמח אורז

1 כפית אבקת אפייה

לקרם חלבה:

375 מ"ל (כוס וחצי) שמנת להקצפה, קרה מאוד

50 גרם (5 כפות) אבקת סוכר

100 גרם טחינה גולמית

60 גרם (6 כפות) אינסטנט פודינג וניל

1 כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים את התבנית. בקערה שמים שוקולד וחמאה וממסים במיקרוגל או על סיר אדים כפול עד שהכל נמס והתערובת אחידה. מוסיפים מלח, סוכר ווניל וטורפים עד שמתקבלת תערובת אחידה. שוברים פנימה את הביצים אחת אחרי השנייה תוך ערבוב בין הוספה להוספה. מוסיפים קורנפלור ואבקת אפייה ומערבבים רק עד שמתקבלת תערובת סמיכה וחלקה. יוצקים את התערובת לתבנית ואופים במשך 20-25 דקות או עד שהעוגה תפוחה ויציבה וקיסם הננעץ במרכזה יוצא עם פירורים לחים. מצננים לחלוטין בטמפרטורת החדר.

קרם חלבה: 

בקערת מיקסר שמים שמנת, אבקת סוכר, טחינה, אינסטנט פודינג ווניל ומקציפים במהירות גבוהה עד שמתקבל קרם אחיד ויציב.יוצקים את הקרם על גבי העוגה הקרה ומיישרים את החלק העליון. מקפיאים את העוגה במשך 2-3 שעות לפחות או עד שהקרם קפוא לגמרי.

ציפוי שוקולד: 

קוצצים את השוקולד ושמים בקערה. מוסיפים שמנת וממסים יחד במיקרוגל או על סיר אדים כפול עד שהכל נמס ומתקבל גנאש אחיד ומבריק. יוצקים את ציפוי השוקולד על גבי העוגה הקפואה ומיישרים. מקפיאים למשך כשעה עד שהציפוי מתייצב. מחלצים את העוגה הקפואה מהתבנית ומקשטים בשערות חלבה בחלק העליון. מפשירים במשך 2-3 שעות במקרר לפני ההגשה.



YOU MIGHT ALSO LIKE