אותנטית, מצחיקה, ונגישה: כך דניאל עמית הפכה להיות בלוגרית מזון מבוקשת
לא רק המתכונים הנגישים, הקלים להכנה, המושחתים והטעימים של דניאל עמית הם שהובילו להצלחתה, אלא גם האותנטיות, הכנות, וההומור העצמי שהיא מציגה בעמוד האינסטגרם הפופולרי שלה, שמונה כמה מאות אלפי עוקבים

דניאל עמית הפכה בשנים האחרונות לבלוגרית מזון מבוקשת ואהובה במיוחד בישראל, אשר מפרסמת מגוון רחב של מתכונים קלים, מושחתים וטעימים, כגון פיצה עם פסטה, עוגת בורקסים, סיר פתיתים ונקניקיות, ועוד. היום, לעמית קרוב לרבע מיליון עוקבים באינסטגרם, שמחכים למתכון ולסטורי הבאים של הכוכבת-שפית. 

קרדיט: ספיר קוסה 

עמית נולדה וגדלה בראשון לציון בבית שהאוכל בו משחק תפקיד ראשי. המטבחים עליהם גדלה מגוונים, כאשר מצד אביה המטבח הפולני בא לידי ביטוי, ואילו מצד אימה המטבח הסורי. לפני שהחלה את דרכה בעולם הקולינרי, למדה דניאל קרימינולוגיה וחלמה להיות חוקרת פרטית. 

אך לאחר סיום לימודי התואר שלה, מצאה את עצמה בלב חייה הלילה של העיר הגדולה, בתור ברמנית ומלצרית, מה שסיפק לה הצצה ראשונה לעולם קולינרי מגוון ורחב. את דרכה העצמאית התחילה ״בטעות״, כאשר פתחה עמוד אינסטגרם בו חלקה (עם מעט העוקבים בזמנו) את אהבתה לאוכל ומסעדות. 

הפריצה הגדולה של עמית התרחשה כאשר התחילה לשתף את העוקבים במתכונים, ולמעשה, לאחר מתכון אחד ספציפי שנקרא ״פסטה בסיר אחד״. מדובר על מתכון פשוט וקל להכנה, מושחת וטעים, שכולל כמות מכובדת של פרמז׳ן. אותה מנה ביתית ומנחמת, למעשה משקפת את האמין מאמין של דניאל- אוכל טעים, מנחם, ומושחת. 

מה מייחד את המתכונים שלך?

״המתכונים שלי לא מתוחכמים מדי ובלתי נגישים, הם כיפים, קלים להכנה, ובעיקר טעימים נורא. לא צריך להיות מומחה בשביל להכין אותם, והם מתאימים גם למי שמעולם לא נכנס למטבח קודם לכן. הסוד הוא פשוט בשילוב נכון בין חומרים״. 

כיום יש אלפי עמודי אינסטגרם של אוכל, מה האני מאמין שלך?

״חשוב לי לתת ערך מוסף, לעניין ולהצחיק. אני מראה את החברים שלי, את המשפחה שלי, את החיים הפרטיים שלי. אני מקפידה לשמור על אותנטיות וכנות, אני לא עושה שימוש בפילטרים מוגזמים, ופשוט מציגה את המציאות שלי, כפי שהיא״. 

נגיף הקורונה הצליח לשנות את חוקי המשחק עבור עסקים רבים, אך עבור דניאל עמית, הקורונה דווקא הצליחה לעשות רק טוב. בניגוד למסעדות שנסגרו, שפים שאיבדו את מקור פרנסתם, עמית צברה תאוצה בשנה האחרונה, כאשר הבלוג ועמוד האינסטגרם  שלה הפכו עוד יותר מבוקשים מקודם. מדובר על אפקט די טבעי לאור העובדה כי רבים היו מסוגרים בביתם, ורק חיפשו תעסוקה, שפעמים רבות באה לידי ביטוי, במטבח. 

תקופת הקורונה גרמה לעמית לא רק להיות עסוקה יותר, מבוקשת יותר, מוכרת יותר, אלא גם לשתף פעולה עם חברות בינלאומיות, ובכך להמשיך ולפתח את העסק שהיא מנהלת באופן כה מוצלח ומעורר השראה. אחד הפרויקטים המרשימים שעשתה דניאל לאחרונה היה פופ אפ שפתחה בחודש מרץ האחרון. 

 

הפופ אפ, אשר נקרא ״פופ אפ קניידלך״ נערך בשרונה מרקט בתל אביב, וכיאה לשם, מכר קניידלך תוצרת בית, אותם מכרו דניאל ואימה. הדוכן הגיש קניידלך במרק עוף, וקניידלך במרק ירקות צמחוני. ההכנסות עברו לארגון ״לקט ישראל״, אשר דאג למצרכים עבור נזקקים במיוחד לחג הפסח. 

מה העיסוק העיקרי שלך כרגע?

״נכון להיום אני מתפרנסת מהאינסטגרם, בעיקר בזכות שיתופי פעולה בתחום האוכל והקוסמטיקה. כמובן שאני גם מתפעלת את בלוג האוכל שלי, כל פעם כשיש לי מתכון חדש אני מעלה, אם זה בעקבות שיתוף פעולה, או משהו שעליתי עליו לבד״. 

מה מבדיל אותך משאר המתחרים מהתחום?

״אני חושבת שזה מאוד עניין של אותנטיות, כנות ושיתוף. אני לא רק מפרסמת מתכונים, העוקבים שלי מכירים את המשפחה שלי ואת החברים שלי. את החיים שלי, ללא פילטרים. אני חושבת שזה עובר דרך הסטוריז שלי, משהו יותר אישי ויותר אמיתי. היום יש המון פייק באינסטגרם, אני נגד הדבר הזה וזה מה שחשוב לי להעביר״. 

איך זה בא לידי ביטוי? 

״כל מה שאני מפרסמת באינסטגרם הם דברים שאני מאמינה בהם, שהשתמשתי בהם ובדקתי שהם אכן איכותיים וטובים, גם דברים שלא נוגעים לתחום האוכל, למשל מוצרי קוסמטיקה. אני תמיד מנסה בעצמי קודם, ולעולם לא ממליצה סתם״.  

את מגדירה עצמך יותר אושיית רשת או יותר בלוגרית אוכל? 

״אני מגדירה את עצמי כבלוגרית אוכל, למרות העיסוק שלי בדברים נוספים״. 

איזה אוכל את אוהבת לאכול? 

״אני מאוד אוהבת דגים נאים, דים סאם, ודברים בסגנון דומה. רוב המתכונים שלי בנויים על בצקים וגבינות, שהם הפייבוריט שלי״.

את מפרסמת גם מתכונים בריאים? או שהמוטו הוא שחיתות? 

״לרוב לא תמצאי אצלי יותר מדי מתכוני בריאות, אבל אני לא נגד, אני פשוט חושבת שמושחת זה טעים, אז ככה יצא״. 

מה החלום הבא? 

״שאלה קשה, אני לא בטוחה. בעיקר שהכל ימשיך בדיוק כמו עכשיו, שאמשיך להתפרנס ממה שאני אוהבת. טוב לי עם העשייה הנוכחית שלי״.

צילום: Maccosmetics Israel

YOU MIGHT ALSO LIKE