עושים לכם סלט
יצאתי לנסות את התפריט המגוון של SALATEAM, מסעדה ישראלית מפתיעה שעושה אוכל ארץ ישראלי עם שילוב של סלטים משלל ירקות טריים להרכבה אישית. אז מי אמר שאוכל בריא לא יכול להיות גם טעים? המלצה בפה מלא!

בדרכי למסעדת SALATEAM בוואלי של לוס אנג'לס התכוננתי לביקור בעוד מסעדה ישראלית מקומית. אתם יודעים, כזאת שמנגנת על מיתרי הנוסטלגיה שלנו וסותמת באופן זמני את הגעגועים לאוכל ישראלי, עד שנגיע לביקור בארץ ונאכל אוכל ישראלי אמיתי. 

אני חייב להודות, התבדיתי! ניכר שמאחורי המקום הקטן והצנוע ברסידה בולווארד הושקעה המון מחשבה.

10:00 איי אם, הגעתי למסעדה שבחוכמה מציעה ארוחות בוקר, צהרים וערב. המקום מצוחצח, ריח של שדות רעננים, אולי בגלל בר הסלטים הענקי העמוס בשלל ירקות טריים מהם תוכלו להרכיב את הסלט האהוב עליכם; בליווי שלל רטבים (בלסמי, שום, חרדל מתוק, שום פטרוזיליה, לימון כבוש, צ'ימיצ'ורי והרשימה עוד ארוכה) שנעשו במקום.

מצד ימין עומדת לה פלטה ענקית ועליה שקשוקה ברוטב עגבניות חריף, לצידה פלפלים וחציל מטוגן.  

למרות החום הכבד בחוץ, המסעדה ממוזגת בדיוק כמו שצריך, ועוד לפני שטעמתי את האוכל, SALATEAM קיבלה ממני את ציון מסעדת הקז׳ואל הישראלית הנקייה ביותר שראיתי בסן פרננדו ואלי.

מניקוי משרדים לחיתוך ירקות

מאחורי הרעיון למסעדה הירוקה עומדים שני שותפים: גלעד עייש וגל זהר. חברי ילדות שגדלו בראשון לציון ונפגשו כעבור עשרים שנה בלוס אנג'לס.

גל הוא הטבח הראשי של המסעדה, עם נסיון רב בעבודה בדוכני מזון בישראל, בשוק האיכרים של מיכל אנסקי. יחד עם צוות של עוד 4 טבחים הוא אחראי על המטבח והאוכל המופלא שיוצא ממנו.

גלעד שמנהל את המסעדה בפועל, מביא עימו ניסיון רב בניהול מטבחים. הוא עבד במסעדת מלון גדולה בפיג'י איילנד ובמטבחים בריזורטים שונים. ב״סלטים״ גלעד למעשה דואג שכל העסק הצבעוני הזה מתקתק: הזמנת משלוחים, ניהול עובדים ועבודה מול ספקים. בעברו עבד גם בסניף החומוס בר בפראמנד על הרחוב השלישי בסנטה מוניקה - מסעדה פופולרית, שהייתה מבוססת בעיקר על קהל תיירותי; כשהגיעה מגפת הקורונה התיירים נעלמו, וזו הייתה למעשה שירת הברבור של המסעדה שנסגרה אשתקד.  

 

גלעד, מהיכן הגיע הרעיון לקונספט של סלטים בהרכבה?

״גל ואני לא רצינו לפתוח עוד מסעדה ישראלית של חומוס צ'יפס סלט. בתקופת הקורונה היה לנו הרבה זמן לתכנן. ראינו אנשים יושבים בבית ולא עושים כלום. שמנו לב שחלק מהם גם עלו מאוד במשקל וחלק מהם דווקא נכנסו לכל הקטע של הבריאות; מגפת הקורונה רק הזכירה להם כמה חשוב להיות בריא ולדאוג לגוף שלהם. החלטנו ללכת על קונספט של מסעדה בריאה המבוססת על הרכבת סלטים מכל סוג, אבל שהכל יהיה כשר. זה משהו שהיה חסר פה.״                                

 

גלעד עייש, צילום: אלעד מסורי

על איזה אוכל גדלת בבית? 

״אני בא ממשפחה חצי מרוקאית חצי פרסית, אז כמובן שאהבתי את הדגים של סבתא ואת הסלטים מהצד המרוקאי. אבל בעיקר את האוכל הפשוט שאמא שלי עושה: אורז, עוף ותפוחי אדמה אבל בוורז׳ין שלה; היא בישלה מודרני יחסי.״

 

המסעדה מעוצבת בפשטות, אבל עדיין אסתטית ועם מסר

״כן, אני אוהב את הסגנון הזה; עם קופסאות שימורים תלויות על הקיר והלימונים. זה מה שאנחנו מכירים מהארץ. עיצוב פשוט שמזכיר לי מסעדה ליד הים ביפו. מסעדות היוקרה פחות מדברות אלי. תן לי מסעדה פשוטה עם טעמים גדולים. זה מרגיש יותר כיף ומשוחרר. ככה בדיוק אנחנו מכינים את האוכל שלנו.”

 

בר סלטים עשיר - הירקות נחתכים 3 פעמים ביום.  צילום: אלעד מסורי

קדימה אוכל

SALATEAM היא מסעדה שאתם יכולים להגיע אליה בכל רגע נתון ולמצוא משהו טוב ובריא לאכול.

עשר בבוקר? נפלא, ישבתי לאספרסו בזמן שהגישו לי שקשוקה שהגיעה חמה וחריפה בבגט טרי - מנה כיפית, פשוטה וטעימה שאפשר גם לעצור ולקחת לעבודה.

כל המנות שתבחרו לקחת ארוזות בקפידה, שום דבר לא מטפטף או נוזל, לא בשקית ולא בתוך עצמו.

הזמנתי גם חביתת ירק עשויה מ-3 ביצים, טוסט מלחם חיטה מלאה ומנה גדולה של סלט עלים וירקות עשיר עם גזר, חמוציות, גרעיני חמניה, פטריות ועגבניות. בצד קיבלתי רוטב שום בלסמי וצ׳ילי מתוק. 

כל המנות, גם הבשריות וגם ארוחות הבוקר, יכולות להגיע בצלחת, בפיתה או בבגט. יש גם שלושה סוגים של לחמים וגם לחם מחיטה מלאה!

גלעד:״ חשוב לנו לתת פה מגוון גדול של אפשרויות ואת חומרי הגלם הכי איכותיים. אנחנו מוכנים להרוויח פחות אבל לדעת שהרמה של האוכל היא הכי גבוהה שיש. בר הסלטים מתחלף פה שלוש פעמים ביום, והפיתות עוברות אידוי במים חמים- שזו שיטה חדשה שמעניקה להם רכות. אין אצלנו דבר כזה 30 שניות במיקרו, הפיתה נעשית על האש. גל פאנט בקטע הזה ואין פה קיצורי דרך.״

"חשוב לנו לתת פה מגוון גדול של אפשרויות ואת חומרי הגלם הכי איכותיים". צילום: אלעד מסורי

לגל זוהר, השותף, שמתמקד בעבודת המטבח, יש רקע עשיר בעבודה עם  דוכני אוכל בישראל. בתחילת הדרך המקצועית שלו בלוס אנג׳לס הוא היה גם בעלים של פוד טראק לשניצלים בטעמים שהיה ממוקם ממש מחוץ ל״מיסטר כושר״. הוא סיפר לי כיצד הבין שהוא רוצה להתמקד באוכל בריא יותר.

גל: ״כשהחלטנו שאנחנו רוצים לפתוח מסעדה ביחד כיוונו בהתחלה למקום האהוב: אמרנו בורקסים, כי מי לא אוהב בורקס? אני זוכר שהלכנו לאישה טורקיה שגרה פה, קראו לה שירין, והייתה לה מאפיה. היא נתנה לנו שיעורים פרטיים בהכנת בורקס; ממש שילמנו לה והיינו מגיעים כמה פעמים בשבוע ללמוד. אבל מהר מאוד ירדנו מזה. הבנו שאנחנו רוצים ללכת בקו אחר: סגנון של בריאות וטריות. הבנו שמלא אנשים השמינו בתקופת הקורונה אחרי שישבו בבית מול הטלוויזיה ואכלו לא בריא. אמרנו אנחנו נעשה להם אוכל בריא וטעים. אנשים שהיו רגילים לשחוט כבש בצהרים אוכלים פה עכשיו סלט.״

אני רואה פה קהל מגוון

״רוב הקהל הוא ישראלי, אבל מגיעים גם מקסיקנים, ארמנים ורוסים. לאחרונה הגיעו לפה גם אפרו אמריקאים שבאו לאכול את הסטייק בבגט ודוגמניות מקלבסס שאוהבות את הסלט שלנו.״

 

לא פשוט להחזיק מסעדה בימים אלו, ואתם יחסית חדשים באזור

״נכון, הכסף יכול להיגמר מאוד מהר וידענו את זה. אני זוכר שבהתחלה עבדנו ב״רייצ'ל הום סרוויס״ משרד כוח אדם של נקיונות לבתים ומשרדים. ניקינו משרדים בעצמנו כדי שנקבל ביקורות טובות ב- Yelp וכך יגיעו עוד לקוחות.

אני זוכר את היום הזה שאני וגל מנקים משרד בבוורלי הילס, חוסכים כל דולר ותוך כדי מתכננים את המסעדה שיום אחד נפתח. זה היה לפני שנתיים, והיום אנחנו מסתכלים על התוצאה ולא מאמינים. אנחנו מעריכים את מה שהקמנו פה, ויודעים שכל לקוח שמגיע למסעדה שלנו חייב לצאת מרוצה. אין על זה בכלל ויכוח, ואתה יכול לראות את זה בשירות שלנו.״

הקורונה קצת עיכבה עבורכם את העניינים אבל נראה שאתם על הגל, המסעדה מלאה.

גל: ״כן, בתקופת הסגר של הקורונה הפחידו את כולם. אף אחד לא יצא מהבית. אני לא עזבתי את הבית שלושה חודשים. אבל ישבתי, רשמתי, תכננתי והכנתי רטבים חדשים ומתכונים חדשים. ידעתי שאנחנו נחזור ונהיה אפילו יותר טובים ממה שהיינו.

הבנו גם כמה הבריאות והתזונה הנכונה חשובה לאנשים. אנחנו שמים דגש על הטריות של חומרי הגלם. הירקות נחתכים 3 פעמים ביום. יש במטבח ארבעה טבחים ובחורה שמגיעה לכאן בצהריים רק כדי לחתוך עוד ירקות טריים ולמלא את הסלטיה. הסלטים שלנו מושקעים ועשירים והלקוחות כאן בזכות זה.״

אתם נמצאים במקום קטן על רסידה בולוורד בטרזנה, די קל לפספס אתכם

״נכון, המיקום שלנו לא מרכזי, ובגלל זה אני מאוד מעריך את האנשים שממשיכים להגיע. אני יודע שהם לא עוצרים פה על הדרך אלא באים במיוחד בגלל הסלטים, הטריות והאיכות שלנו.

העובדים שלנו משקיעים בכל מנה ובכל סנדוויץ. כל התפריט הוא המלצה אחת גדולה. הלקוח מחליט מה הוא רוצה לאכול, הוא יכול להרכיב את הסנדוויץ והסלט שלו בעצמו והשילובים כמו שאתה רואה הם אינסופיים. זה כיף לראות לפעמים לקוחות שנכנסים למסעדה בפעם הראשונה, רואים את הבר סלטים הענק והפרצוף שלהם נמתח בהפתעה.״

צילום: אלעד מסורי

אז מה להזמין?

המנה האהובה עליי ביותר הייתה ה- Rib eye וסטייק אנטריקוט בבגט. נתחי הבשר הכשרים היו איכותיים, מתובלים נפלא, עסיסיים ועשויים בצורה מושלמת. לאחר שרקדו על הפלנצ'ה עם בצל מטוגן הן הונחו על הבגט שהיה קריספי מבחוץ ורך מבפנים. תענוג.

גם השניצל ״הישראלי״ שאנחנו כל כך אוהבים מככב בתפריט עם שלל ממרחים: טחינה, מיונז, צ'ימיצ'ורי ועוד. אתם יכולים להרכיב את הסנדוויץ האהוב עליכם.

המנות הבשריות מגיעות עם צ'יפס עבה ופריך בצד.

ניסיתי גם את הפרגיות שמגיעות בצלחת עם אורז וסלט עשיר- מנה ישראלית קלאסית. 

לסיום ניסיתי מנה אחת של סלט כדי לראות איך היא עומדת בפני עצמה. והיא לא רק עמדה אלא עפה על עצמה ביג טיים. זה היה סלט ארוגולה, מיקס גרין, גזר, מלפפונים, עגבניות, סלק, פרוסות בטטה, גרעיני חמניה, זרעי צ׳יה, סומסום ורוטב לימון בלסמי. הסלט היה גדול, עשיר, מפנק ומשביע. כלל לא נזקקתי למנת פרוטאין או תוספת.

אז אם לא יצא לכם לבקר ב-SALATEAM  אתם חייבים את זה לעצמכם. אפשר גם לבוא לקחת, והם עושים שירותי משלוחים אישיים בנוסף לחברות שילוח האוכל השונות.

אם בא לכם לפנק את החבר׳ה יש להם גם שירותי קייטרינג לאירועים. לא משנה אם אתם צמחוניים, טבעוניים או חובבי בשר, הסלט הישראלי כבר מזמן לא היה כה אטרקטיבי.

מומלץ!

 

לאתר והזמנת משלוח לחץ כאן 

SALATEAM פייסבוק 

SALATEAM אינסטגרם

818.629.1777

  6027Reseda Blvd, Tarzana, CA 91356

YOU MIGHT ALSO LIKE