רואים כתום: אתם צריכים לדעת שתפוז אחד ביום יכול לשפר את בריאות העיניים שלכם
אתם בטח יודעים שתפוזים עשירים בוויטמין C. אך האם ידעתם שהם מכילים תרכובות בעלות תכונות אנטי דלקתיות, אשר מהוות נוגדי חמצון רבי עצמה ואשר מצמצמות את הסיכון לפגיעה בראייה?

המידע הבא צפוי לשמח את הקוראים שאוהבים תפוזים. מסתבר שאכילת תפוז אחד ביום יכול לצמצם את הסיכוי לבעיות עיניים. בין היתרונות התזונתיים של התפוז, אפשר למצוא גם עושר בוויטמין C. התכונה הזו יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לניוון מקולרי של העיניים.

מכילים תרכובות שמסייעות לצמצם את הסיכון למחלות עיניים, תפוזים

מדובר במחלת עיניים שגורמת לפגיעה בתפקודם של הפוטורצפטורים ושל האפיתל הצבעני, באזור מרכז הראייה. ככל שהמחלה מתקדמת יותר, כך מפסיקה פעולת הפוטורצפטורים והראייה נפגעת. הופעת המחלה קשורה במספר גורמים בהם גם גיל מתקדם, עישון, תזונה לא בריאה, תורשה ומין.

מחקר מצא, כי אנשים שאוכלים לפחות תפוז אחד ביום נמצאים בסיכון מצומצם ב-60 אחוז לפתח ניוון מקולרי 15 שנים מאוחר יותר. החוקרים תשאלו למעלה מ-2,000 משתתפים מעל גיל 50 ועקבו אחר מצבם במשך 15 שנים. מהממצאים עולה, כי אנשים שאוכלים לפחות מנה אחת של תפוזים ביום מפחיתים את הסיכון שלהם למחלת עיניים. אנשים שאוכלים מנה אחת של תפוזים פעם בשבוע נהנים מיתרונות בריאותיים משמעותיים.

הנתונים מצביעים על כך, שהפלבנואידים שנמצאים בתפוזים מסייעים בהגנה מפני המחלה. פלבנואידים הם שם לתרכובות שונות, המשמשות כפיגמנט, שמכילים פירות וירקות. הפלבנואידים שנמצאים בתפוז, כמו גם בשאר הפירות והירקות, הם נוגדי חמצון רבי עצמה ובעלי תכונות אנטי דלקתיות המשפיעות על תקינות המערכת החיסונית של הגוף.

החוקרים בחנו מזונות אחרים המכילים את התרכובות, כגון יין אדום ותה, אך הממצאים לא הצביעו על קשר בין מזונות אחרים לבין הפחתת הסיכון לפתח את מחלת העיניים.

עשיר בוויטמין C וביתרונות בריאותיים נוספים, תפוז

YOU MIGHT ALSO LIKE