אתם זכאים לבשורות טובות לפעמים: בעיקר אם אתם אוהבים לאכול ביצים
החוקרים בדקו 1,950 גברים שאכלו בערך ארבע וחצי ביצים בממוצע מדי שבוע וצרכו 408 מיליגרם של כולסטרול מדי יום. התוצאות באשר למידת הסיכון ללקות בשבץ מפתיעות

החוקרים סבורים כי אין קשר בין אכילת ביצים או מזון שמכיל כולסטרול לבין סיכון מוגבר לשבץ. המחקר שלהם, שנמשך 21 שנה, התבסס על נתוני בריאות ותזונה של 1,950 גברים בגילאי 42 עד 60. במהלך המחקר דווח על 217 מקרים של שבץ.



המשתתפים במחקר אכלו בערך ארבע וחצי ביצים בממוצע מדי שבוע וצרכו 408 מיליגרם של כולסטרול מדי יום. לאחר שקלול גורמים משפיעים, כגון מצב בריאותי והתנהגויות אחרות, החוקרים לא מצאו הבדל במידת הסיכון לשבץ אצל משתתף שאכל פחות משתי ביצים בשבוע לבין מידת הסיכון לשבץ אצל משתתף שאכל יותר משש ביצים.

כמו כן, משתתף שצרך 459 מיליגרם של כולסטרול מדי יום לא היה בסיכון גבוה יותר ללקות בשבץ מאשר אדם שצרך 333 מיליגרם כולסטרול מדי יום. גם בקרב משתתפים שנשאו את הגנוטיפ ApoE4, שנחשבים לרגישים יותר להשפעות של כולסטרול, לא נרשם קשר בין הסיכון ללקות בשבץ לבין צריכת ביצים וכולסטרול.



לדברי החוקרים, לא מומלץ לאכול הרבה ביצים. אך עבור אנשים בריאים ללא בעיות לב או סוכרת אכילה של עד ביצה אחת ביום אמורה להיות תקינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE