הכירו: חמישה מינרלים שאתם חייבים להכניס לתפריט
בתזונה התעשייתית של היום, רובנו סובלים מחוסרים כאלה או אחרים אשר יכולים להשפיע על הבריאות שלנו בטווח הקרוב והרחוק כאחד. החדשות הטובות הן שבאמצעות חמישה מינרלים שקיימים במזונות שלכולנו יש במקרר, אפשר לשפר את המצב

בין אם אתם צמחונים, טבעוניים, נמנעים מגלוטן, או למעשה אוכלים הכל, כמעט לכולנו קיים מחסור כזה או אחר במינרלים חיוניים. חלק מהחוסר הזה נובע בעקבות תזונה תעשייתית ולא בריאה במיוחד, אשר עשירה בחומרים מעובדים. עם זאת, באמצעות תפריט תזונה מאוזן ונכון, הכולל מינרלים חשובים, תוכלו להעניק לגוף שלכם את כל מה שהוא צריך. 

1. מגנזיום

הכרחי ובעל תרומה מהותית ומרכזית לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, כלי הדם, איברי הגוף, מערכת העצבים, המעי, השרירים ועוד.  מגנזיום קיים במזונות רבים כגון אגוזים, קטניות, מוצרי סויה, גרעינים, דגנים מלאים, אורז חום, אבוקדו, ועוד. צריכה מספקת של מגנזיום מצמצמת באופן ניכר את הסיכון לחלות במחלות לב שונות, וסוגים שונים של סרטן.

2. סידן

רכיב נוסף מהותי וחשוב במיוחד לגופנו. כמעט כל תא בגוף עושה שימוש בסידן, והוא גם חשוב במיוחד לבניית עצמות הגוף. ככל שאנו מתבגרים, הסידן בגופנו הולך ואוזל, ולכן חשוב במיוחד לאכול מזונות עשירים בסידן כגון תרד, טופו, סויה, שקדים ועוד. 

3. ברזל

אחד התפקידים המרכזיים של ברזל הוא להוביל חמצן לכל חלקי הגוף באופן תקין ויעיל. הברזל הינו למעשה הרכיב החשוב של ההמוגלובין, חומר אשר נמצא בתאי דם אדומים. מחסור בברזל יכול להוביל לאנמיה ומחלות שונות. לכן, הקפידו להכניס לתפריט שלכם מזונות כגון עדשים, זרעי פשתן, שעועית לבנה, קינואה, ועוד. 

4. אשלגן

מדובר במינרל חשוב במיוחד אשר נלחם בהתכווצות שרירים, ומסייע בתפקוד תקין של תאי העצב בגופנו. בנוסף, האשלגן תורם להפחתת רמות לחץ דם. תזונה עשירה בירקות ופירות עשירים באשלגן כגון בננה, אשכולית, תפוח אדמה, תרד, גזר ועוד, יכולה להעניק לגופנו את הכמות המספקת. 

5. אבץ

אבץ הינו מינרל חשוב לחלוקת תאים, ריפוי פצעים, ועוד. מחסור באבץ יכול להוביל לנשירת שיער, בעיות ביציאות סדירות, עייפות וחולשה כללית. אבץ נמצא במזונות כגון זרעים שונים, קטניות, טופו, שקדים, דגנים מלאים, אספרגוס, פטריות, טחינה ועוד. 

 



YOU MIGHT ALSO LIKE